Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Runes skrev 2014-07-20 14:54:03 följande:
    Det kallas lycksökare vi inte har plats för också tyvärr, ovanpå alla som vill missbruka asylrätten. Då blandas lycksökare med ex. påstådda Syrier ibland men det handlar ofta om låtsas-Syrier.
    Afrika är på väg upp på alla börser så det är nog dags att vända. precis som med Somalia där AU drivit ut Al shabbab men vi ändå tar emot fler Somalier, det är sjukt MP-tänk igen.
    Ja, det dör "lyckosökare" varje dag. Tänk att mamon kan vara så drivande för dessa "lyckosökare" att de är beredda att riskera sina egna liv och sina barns liv  bara för att få bli lite mer "bortskämda" än tidigare.
  • nihka
    Runes skrev 2014-07-20 14:55:04 följande:
    Avgångsvederlag kallas det annars.
    Jaså gör det det. Inte enligt SD iaf. De kallar det för "arvode" enligt kontrakt. Men varför tror du att SD ger "avgångsvederlag" till någon som har gjort bort sig till och med enligt SDs egen marksläpande standard?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-20 17:43:06 följande:
    Det kommer ju dessutom inte ens i närheten av Anna Sjödins fadäs, så OM vi ska lägga så stor vikt vid järnrörsincidenten så borde i så fall hela S-partiet vara utskämt för all framtid...
    Så vi ska inte lägga stor vikt på "järnrörsincidenten", men varför gjorde SD som parti det? Ja iaf så pass att de först fördömde och sedan belönade som det janusparti SD är.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-20 23:57:57 följande:
    Det är ju p.g.a. den hatstämning som du och dina gelikar piskar upp, som killen behöver livvakt. Han behöver det ju uppenbarligen, eftersom han inte får vara ifred.

Känns det bittert att demokratin finns?
    Demokrati innebär att i stort sett alla sjuka åsikter får dryftas - men inte att folk accepterar dem. Men demokrati innebär också att man får kalla sjuka åsikter för sjuka.

"Killen" behöver livvakt för att han tillhör ett parti med sjuka åsikter som låter honom återgå till partitoppen efter han gått runt med mobilkamera och järnrör mot vad partikompisen kallat "babbelovers". Det finns dokumenterat tack vare denna "stjärnas" egen förtjänst.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-21 00:03:20 följande:

Enligt SENTIO har nu Sd 13,5%: redir.opoint.com/&OpointData=7bac3c2912a43485ce66b1162a3762c8JmlkX3NpdGU9MTMzMDQmaWRfYXJ0aWNsZT0xMDg5JmlkX3VzZXI9MTQxMSZpZF9hcHBsaWNhdGlvbj0xMDAwMDA4JmlkX3BhcnRuZXI9MiZsYW5nPW5vJm1vbj0xJm1hdGNoZXM9IlNlbnRpbyI0ICJTZW50aW9zIjU=

Jepp, det finns omkring 10% som stöjder ett rasistiskt parti. Inget nytt på de senaste åren.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-07-20 23:52:14 följande:
    Intressant. Själv tycker jag det finns en poäng i att riksdagsledamoter rör sig bland väljarna istället för att vara avskärmade från verkligheten. Om det samhälle våra folkvalda politiker skapat är så fyllt av faror att livvaktsskydd krävs är det en kostnad en demokrati måste kunna bära. Tycker jag. Alternativet har vi ju provat tidigare med nedslående resultat, jag hade t ex gärna betalat för livvaktsskydd även på NK oavsett om det var shopping eller storätande på agendan. 

Helt annan sak, du refererar återkommande till de unga kvinnor som figurerar i Ekeroths film som "småflickor" fast alla som sett filmen rimligtvis måste dra slutsatsen att det rör sig om unga vuxna kvinnor. Är det i syfte att förringa kvinnorna, förstärka det klandervärda i beteendet eller något nytt budskap som ska trummas in?

Hade jag börjat kallat unga kvinnliga kollegor för "småflickor" hade det snabbt resulterat i ett värdegrundssamtal kring min kvinnosyn med arbetsgivaren...
    "Rör sig bland väljarna". Han har gjort lite mer än så som fångats på film dessutom. Hur kan man försvara honom drar jag?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-07-20 23:52:14 följande:
    Intressant. Själv tycker jag det finns en poäng i att riksdagsledamoter rör sig bland väljarna istället för att vara avskärmade från verkligheten. Om det samhälle våra folkvalda politiker skapat är så fyllt av faror att livvaktsskydd krävs är det en kostnad en demokrati måste kunna bära. Tycker jag. Alternativet har vi ju provat tidigare med nedslående resultat, jag hade t ex gärna betalat för livvaktsskydd även på NK oavsett om det var shopping eller storätande på agendan. 

Helt annan sak, du refererar återkommande till de unga kvinnor som figurerar i Ekeroths film som "småflickor" fast alla som sett filmen rimligtvis måste dra slutsatsen att det rör sig om unga vuxna kvinnor. Är det i syfte att förringa kvinnorna, förstärka det klandervärda i beteendet eller något nytt budskap som ska trummas in?

Hade jag börjat kallat unga kvinnliga kollegor för "småflickor" hade det snabbt resulterat i ett värdegrundssamtal kring min kvinnosyn med arbetsgivaren...
    "Rör sig bland väljarna". Han har gjort lite mer än så som fångats på film dessutom. Hur kan man försvara honom drar jag?
  • nihka
    Gert skrev 2014-07-21 08:31:59 följande:

Jag tror SD-hatarna är så arga nu för att SD går framåt.

Sentio Juli. Jag gissar på att SD kommer bli dubbelt så stora som MP i valet.Glad

Nej. De som ogillar SD ogillar dem för att de ogillar deras politik. Att de ska vara så svårt att greppa.

Spelar roll vem SD kommer vara större än. De som ogillar SDs politik kommer att göra det oavsett vem de är större än och mindre än.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-21 09:07:23 följande:

Ok, kort sammanfattning av denna (och andra ) trådars helt "fantastiska" logik....värt en egen tråd nästan så att fler kan avnjuta den.

1; Om invandrare gör något oacceptabelt så ska det sopas under mattan och helst inte nämnas, ALLA gör ju inte så= problems solved.
    Om en SD-politiker gör något oacceptalbelt så är givetvis ALLA sd-politiker stora idioter och har samma potential att utföra samma oacceptabla saker.

2 Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås. ( Pk-logik.)
    SD- politiker blir med automatik en homogen grupp som behandlar alla på samma sätt som den enstaka person som uppfört sig mest oacceptabelt.

3, Invandringen påverkar inte samhällets ekonomi negativt (dvs hundratusentals personer att försörja är ingen kostad att tala om.
    SD_politiker som behöver livvakter, kostar samhället stoora pengar.

Jag har inte slutat skratta åt eländet än. Önskvärt att en del tar och tänker ett varv till och ifrågastätter sin tvivelaktiga hemsydda logik.
    1) Inte alls. Däremot ska man inte ge sken av att "sådana" är dom. Det kallas rasism.

2) Varken utländska killar eller SD-politiker är någon homogen grupp, men om jag var tvungen att möta en av dem i en mörk gränd så väljer jag inte ett gäng SDare från Avpixlats kommentatorsfält, men ändå hellre dem än ett gäng från SvP eller Svenska motståndsrörelsen eftersom det finns grader av helvete.

3) Invandring kostar i regel inte, men däremot kostar flyktingmottagning. Skilj på dem.

Önskvärt är att en del läser istället för fantiserar och sedan kliver av sina höga hästar och byter nick till något mer realistiskt. Föreslår "Livlig fantasi".
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 14:29:56 följande:

Nästan 15000 som har synpunkter på SD Intressant verkligen. Jag lägger min röst på SD i höst och jag vet att SD kommer att göra ett KANONVAL! Tramsiga snorungar som buar på SD:s torgmöten värvar bara fler röster till SD fast det är snorungarna för dumma för att begripa.........hahahahahahahahaha

SD 2014!!!!!!!!!!!! Go for it JIMMIE!!

Visst. Det är många som ogillar SDs politik och som ger ord för det här vilket förstås inte SDarna gillar så det ska protesteras. Det blir många inlägg.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?