-
Jodå. Det finns pedagogisk möblering och sådan som är pedagogiskt kontraproduktiv och även kontraproduktiv på andra sätt och som motverkar skollagens andemening.realist14 skrev 2014-07-15 14:50:13 följande:Jo jo men skollagen bryr sig inte om hur man möblerar i klassrum.
-
Fackförbunden har stadgar som reglerar deras verksamhet. Om man som representant inte kan representera sitt förbund och dess avsikter ska man naturligtvis inte ha uppdraget oavsett vilket riksdagsparti man sympatiserar med.Rataxes skrev 2014-07-15 19:13:51 följande:Ok, enda chansen att få jobba fackligt (inom LO i alla fall) är alltså att bekänna sig som dumvänster...
Tur man tillhör ett SACO-förbund. -
Jag får instämma: Du sa det så mycket bättre än mig och du har helt rätt förstås!Speakers Corner skrev 2014-07-15 21:14:40 följande:
En fantastisk uppvisning i arrogans och okunskap, återigen visar sd sitt
rätta ansikte.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/man-ska-inte-lata-det-ga-sa-langt-att-man-blir-mordad/
Slagna kvinnor ska sluta gnälla.
Och dom säger sig vara för jämställdhet.
Vilket skämt.
-
Ytterligare ett exempel på när en person som är okunnig borde ha lagt sig för att kolla på en till disneyfilm isf att uttala sina fördomar, denna gång om hur "typfallet av en kvinnomisshandlare" ser ut.Jeaninne skrev 2014-07-15 23:16:36 följande:
Nu gör ni sådär igen. Väljer bara det som passar er. Partiet har ju gått ut och fördömt hennes uttalande, men DET säger ni inget om!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-tar-avstand-fran-uttalande/
Men visst var det ett dumt yttrande - jag undrar om hon kan ha fått solsting..? Det ligger dock NÅGONTING i det hon säger, för jag har måååååånga gånger kunnat se att en man är "bad news". Men när jag har försökt att varna, så har kvinnan inte lyssnat.
De där charmiga psykopaterna som är som svärmorsdrömmar först, men sedan förändras, FINNS ju... men de är sällsynta. De är inte typfallet. Typfallet av en kvinnomisshandlare är en kille som varit en bad boy ifrån början, som missbrukar eller i alla fall har hög alkoholkonsumtion, som ofta haft med rättvisan att göra förut, som har barn från tidigare förhållanden som han inte tar ansvar för, som har ett stort antal konstiga kompisar eller kumpaner - men ingen riktig vän, som saknar fast jobb, som saknar utbildning utöver grundskola eller möjligen en praktisk gymnasielinje, som har skulder och ekonomiska problem...
MEN det jag skrev nu ska inte ha något med samhällets insatser att göra. En misshandlad kvinna ska ha hjälp hur dum och naiv hon än varit, såklart, och gnälla har hon all rätt att göra också...
Du borde bli representant för SD. Du kvalar in fint där. -
Min erfarenhet är att det forskningen säger stämmer och det är att en man som misshandlar sin partner kan vara precis vem som helst, att det som syns utåt är tippen på ett isberg och att mörkertalet är stort.Jeaninne skrev 2014-07-16 13:28:41 följande:Jag talar utifrån erfarenhet nu. Jag är tillräckligt gammal för att ha hunnit stöta på ett ganska stort antal fall, där kvinnor jag känner/känt råkat illa ut. Vad är DIN erfarenhet då? De kvinnor du har känt som blivit misshandlade, har samtliga gift sig med charmiga, allmänt omtyckta och i samhället väletablerade män med perfekt fasad - men som förvandlats till monster I hemmet när de två var ensamma..? Var de frikyrkopastorer också..?
Kan lägga till ännu en faktor som jag har observerat: de kvinnor som blir misshandlade går oftast in i förhållanden väldigt fort. Typ följer med killen hem från krogen första kvällen, har sex och blir kvar där... De saknar normal självbevarelsedrift. Träffar inte killen ute på allmän plats de första träffarna, kollar inte upp om han har några domar på sig, barn eller skulder hos KF, träffar inte hans familj och vänner innan de bestämmer sig, lämnar sin lägenhet på en gång så att de inte har någonting att gå tillbaka till... ofta blir de också gravida mycket snart.
Och sedan som sagt det där att de inte LYSSNAR. Fast alla väninnor säger: "han är dåliga nyheter, vi känner igen typen" - så lallar de iväg ändå...
Det verkar vanligt att folk inte lyssnar på dig. Du berättar nämligen återigen om det. Har du funderat på varför?
Jag vill ge dig en utmärkelse för den som kommer med flest fördomar här. Sätt dig vid brevlådan och vänta så kommer snart ditt diplom. -
Har hon helt rätt? Men SD har ju tagit avstånd från hennes uttalanden i frågan. Menar du att SD har gjort fel?Philipsson skrev 2014-07-16 13:53:19 följande:Anna Hagwall har ju helt rätt. Kvinnor måste själva ta sitt ansvar när det gäller vilka män de väljer att hålla ihop med. Sunt förnuft.
Motsatsen vore däremot konstig, att kvinnorna själva inte måste ta sitt ansvar genom att välja bort våldsamma män.
Som vanligt en storm i ett vattenglas. Media attackerar Sd för att kvinnor inte ska rösta på Sd i valet i september. Vad folk i media inte fattar är att folk genomskådar deras taktik, och att Sd i slutänden tjänar på fultaktiken.
Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om Sd finge närmare 15% i valet.
Tänk om S kunde inse vad som håller på att ske, och istället för att satsa på V, Mp och Fp, valde Sd.
S och Sd skulle kanske då kunna bilda en majoritetsregering. Det vore det bästa för Sverige.
Ja, SD värvar säkert en massa röster på att deras företrädare går ut med att det är de misshandlade kvinnornas eget fel att de misshandlas. En hel bunte misshandlade män kanske känner att de äntligen får upprättelse här och känner stor samhörighet med Anna Hagwall.
Det finns bara ett problem med ditt förslag och det är att ett samarbete med SD är helt otänkbart för socialdemokraterna och det gäller också samtliga övriga riksdagspartier. -
Ja, kriget rasar fortfarande i Syrien och det är barnen som drabbas hårdast både i Syrien och i flyktinglägren:Solrosens skrev 2014-07-16 19:47:49 följande:Jag menar 2000 flyktingar i veckan!
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/syriens-barn-hart-drabbade-av-kriget_3351724.svd
-
Nej, fler borde naturligtvis följa Sveriges exempel hjälpa till mer.Solrosens skrev 2014-07-17 15:09:35 följande:Ja och fortfarande är Sverige det ENDA landet som gått ut och lovat varenda en ett permanent uppehållstillstånd! Är det lösningen på all världens problem?
-
Vi klarar iaf av att hjälpa betydligt fler än SD vill hjälpa.Philipsson skrev 2014-07-18 09:18:24 följande:Hur många kan Sverige hjälpa sen när t.ex. socialbidragen (numera: "ekonomiskt bistånd") försvinner? Eller tror du att det allmänna kommer att kunna betala ut socialbidrag till miljontals flyktingar? Vem ska betala?
Man kan liksom inte ta pengarna från luften! -
Fördomar, fördomar och fler fördomar. Du MÅSTE lära dig någon gång att dina fördomar och åsikter inte är fakta och statistik.Jeaninne skrev 2014-07-18 09:22:33 följande:Precis. Samhället går ju redan på knäna. En annan sak jag retar mig på: vänsterfolket, som skriker mest om att vi hjälpa hela världen med våra skattepengar - är vanligen dom som själva arbetar minst och betalar in minst i skatt... Det är lätt att vara generös med andras pengar!