Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-07-08 20:27:31 följande:
    Du får nog leva med att barnsliga utspel inte är välkomna i dessa forum.
    Hen har inte förstått detta och tror det beror på någon annan varje gång hen blir bannad från ett forum.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-07-09 13:42:18 följande:
    Nja, min upplevelse från nätdiskussioner är att det är precis tvärtom - att den sverigedemokratiska åsiktskorridoren är papperstunn och att alla har läst samma texter och lärt sig rapa i samma tonart efter dessa. Jag syftade i stället på att det är vanlig att sverigedemokrater missförstår varandra när de försöker uttrycka sig med egna ord och inte enbart går till partiets skrifter och sajter.

Om man bortser från de besynnerliga övertonerna i Overdoses inlägg där hen bland annat kallar sin åsiktsfrände för hitlermänniska så är budskapet exakt det vanliga, nämligen:

Sverige är unikt - och vi måste värna det svenska fast
    Sverige är extremt och vi måste anpassa oss till andra.
    Jag håller fullständigt med dig på alla punkter här!
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 09:24:50 följande:
    Nej nej så var det inte, inte PÅ VÄG ATT....det var bara ett exempel av flera på att FÖRSÖK redan gjorts ( inspelningen hade några år på nacken) att införa särlagstiftning.

Givevis har fler försök gjort. Givetvis kommer fler försök göras.
    Och givetvis är hon inte den enda.

Och vad tror du sker om muslimer bildar eget parti. Ärligt svar nu. Och ingen rappakalja om att - deeet kommer inte hända- för det har vi ingen aning om i dagsläget någon av oss.
    Av det enkla skälet- varför skulle de inte??????????
    Det skulle väl gå som med ett parti för kristna - alla kristna skulle väl rösta på det. Hahahahaha.

Det finns/fanns ett parti för invandrare - invandrarpartiet. De fick en stycken röst då det begav sig.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-12 10:05:00 följande:
    Att denna tråd är så välbesökt säger mig att SD verkligen behövs.
    Att denna tråd är så välbesökt är ett tecken på att rubriker lockar: "Varför hatar folk SD?" Det finns oerhört mycket att säga om den frågan.

Sedan har svansen av SDare som ska försvara sitt parti, dess representanter och andra följare samt leda in diskussionen på annat än "Varför hatar folk SD" som till exempel den gamla SD-favoriten "Varför hatar SD/SDare invandrare och in synnerhet muslimer?" samt "Varför är 90% av Sveriges befolkning hjärndöda och röstar på ett annat parti än SD?".
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-12 12:03:31 följande:
    Nej det är det inte. Brittisk lag gäller. Däremot är familjerätt inte något slags bindande lag - den appliceras bara när parter inte kan komma överens. De muslimska domstolarna är försök att skapa sämja. De bryter alltså inte mot brittisk lag på något vis.

Och vad du glömmer nämna är att liknande domstolar finns för judar också. Och, troligen, också för kristna som Jehovas Vittnen, men det har jag inget skriftligt på.
    Den som jämför Sveriges rättsystem rakt av med det brittiska är ju okunnig om att de markant skiljer sig åt och hur civil law och common law baserad på prejudikat skiljer sig åt.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-12 12:04:59 följande:
    Intressant logik. Så om många besöker Auschwitz så är det ett tecken på att nazismen behövs?

Synnerligen intressant logik. Exempelvis mina 1455 inlägg så här långt i tråden är säkert ett tecken på att SD verkligen behövs...*ASG*
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-12 13:36:08 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar! Är du för eller emot SD? Jag röstar på SD och det gör jag utifrån min alldeles egna övertygelse och jag går inte runt och frågar andra vad jag ska rösta på.
    Då ska jag förklara: man kan inte utläsa något som helst gällande hur mycket människor anser SD behövs genom att se på antalet klick på en tråd som heter "Varför hatar folk SD".
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-12 14:06:30 följande:
    Okej! Men man kanske kan konstatera att SD väcker ett visst engagemang? DET tycker jag är intressant oavsett orsaken. Vad tror du? Är det ädelmodiga antirasister som har missuppfattat SD och tror att SD vill "kasta ut alla invandrare och alla adopterade och blablabla"? eller kan det vara människor som känner sig lite vilsna vår mångkultur? 

Jag tror det helt enkelt är människor som inte stödjer SDs politik. Det är så det brukar vara när man inte gillar ett politiskt parti utan föredrar något av de andra. Varför leta efter krångliga förklaringar när det hadlar om att man ogillar något och därför tar avstånd.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-12 14:35:58 följande:
    Hahahahahaha ja vi säger väl så "nihka" ha ett bra liv och rösta med hjärtat i höst.
    Var tanken att människor röstar på det parti vars politik passar dem bäst så jävla rolig. OKObestämd.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:39:38 följande:
    Ja, men har det skett i Storbritannien - som också är ett politiskt korrekt land, men betydligt mindre politiskt korrekt än Sverige - så kan det såklart ske här också. Det som kan leda oss dit, är just uppfattningen att invandrare inte ska integrera sig i vår kultur, utan att vi ska leva sida vid sida som olika kulturer. För i så fall är ju inte steget stort, till olika lagar och olika domstolar HELLER.
    En till som inte fattar skillnaden mellan brittisk och svensk lag och då har ändå Dorian förklarat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?