sjuttiofemman skrev 2014-11-15 00:49:59 följande:
Sd vill förbjuda svenskfientliga organisationer. Fundera en gång till på detta, ni vill förbjuda organisationer som kan sorteras in under ett begrepp som ni själva hittat på vid den tiden då sverigedemokrater sprang runt med nazi-uniformer på sina möten. Vilka organisationer syftar ni inom sd på? Vänsterpartiet? Expressen? Expo? IRM? SVT?
Om riksdagen beslutar om något ni ogillar (dvs svenskfientligt), vill ni upplösa riksdagen då och införa en enpartistat med Sd som enda parti?
Lägg sedan till inskränkningar för mörkhyade svenskar att få rösta och engagera sig politiskt så inskränker ni demokratin ännu mer. Plus er motion om särlagstiftning för "invandrare".
Men jag är tacksam att ni börjar visa ert rätta jag nu, det gör det lättare för oss meningsmotståndare.
Beror väl på vilka svenskfientliga organisationer det gäller. Var tycker du själv att gränsen går? Om Boko Haram, Al Quaida eller IS skulle starta ett ungdomsförbund i Sverige, och värva ungdomar med muslimska rötter. Tycker du då att det ska vara tillåtet? Ska de få statsbidrag för varje ungdom under 25 också, som andra föreningar?
Inskränkningarna kring vilka som ska få sitta i våra parlament har naturligtvis inget med hudfärg att göra. Förslaget var ju bara att man skulle ha varit svensk medborgare i minst tio år, och det är väl inget KONSTIGT krav? De flesta INFÖDDA svenskar sitter ju aldrig i några av våra parlament, så det kan knappast ses som en mänsklig rättighet. Och om du kollar på ANDRA länder - hur många svenskor som åker till USA som au pair-flickor, är senatorer efter två år i landet..? Och då är den svenska och den amerikanska kulturen ändå mycket mindre väsensskilda (båda är t.ex. kristna), än t.ex. den svenska och den kurdiska. Om du jämför så ser du hur absurt det är.
Angående särlagstiftning för invandrare, så anser jag att kruxet där ligger i att de får medborgarskap här alldeles för fort och lätt, och därefter exakt samma rättigheter som folk som har odlat jorden här i tusen år. Då måste ju något vara galet!!! Det borde ta mycket längre tid och ställas mycket högre krav på språkkunskaper, egen försörjning och integration, innan man får medborgarskap. Och innan dess behöver man inte ha exakt samma rättigheter som svenska medborgare, heller. Jag tycker att alldeles för mycket rättigheter - som rättigheten till hela vårt välfärdssamhälle, inklusive dyra mediciner, avancerad kirurgi, dyra specialåtgärder för barnen om de har någon diagnos o.s.v. - följer med redan med PUT. Även när det gäller detta bör man titta på hur det ser ut i andra länder.