Velouria skrev 2014-11-14 07:24:06 följande:
Att svära trohet och ed hit och dit är skitsamma. When the shit hits the fan så kommer inte många att stanna kvar i landet. Inte ens etniska svenskar som nog just nu känner att de bor i världens bästa land. Det är inte många som vill riskera sina och sina anhörigas liv för ett land. Inte ens politikerna.
Det är inte alla som vill komma åt vår välfärd, det kan jag intyga. Dock vill många få ett bättre liv än de hade i sitt hemland. Och att få ett bättre liv innebär till största del att komma ifrån ett förtryck snarare än att få det ekonomiskt bättre. Ni sverigedemokrater går på myter alltför ofta. Och vi blir inte otrogna hundar och svennehoror då de flesta ändå är normala människor. Dock ser ju ni sverigedemorater ner på folk ni inte känner och menar att de ser ner på oss och utnyttjar oss fastän ni inte känner dem. Kan du ärligt talat säga att varenda icke-svensk du ser ute på stan, på din arbetsplats etc. är här för att utnyttja välfärden och att de ser ner på oss?
"varenda" har jag aldrig påstått, men nog finns dom attityderna. Min dotter råkade ut för det i skolan, innan vi flyttade henne till en annan skola ("kommunal friskola"). Där ställs särskilda krav för att bli antagen, så inga nyanlända invandrarbarn kan komma in där - och de invandrarbarn som finns där kommer från ordentligt integrerade familjer som ger sina barn en god uppfostran.
Jag har själv råkat ut för mycket slemmighet från män från dessa kulturer, när jag var yngre. Vissa skulle kanske se det som en komplimang, men jag är alltför väl medveten om att dessa män aldrig skulle närma sig sina vänners systrar eller döttrar på det sättet. Eller tolerera att någon man närmade sig deras systrar eller döttrar på det sättet. En muslimsk man och en muslimsk kvinna inleder aldrig en bekantskap på gatan, utan att ha blivit introducerade för varandra, och utan förklän som ser till att det går städat till under uppvaktningsfasen. Men med OSS tror dom att de har halva inne på en gång...
Min väninna som är SFI-lärare och som jag brukar citera ibland, har stött på mycket förakt ifrån i synnerhet de somaliska kvinnorna. "Med vilken rätt?" brukar hon säga. T.ex. fick en äldre somalisk kvinna ett raseriutbrott, för att min väninna tagit dit några veckotidningar - typ Allers och Året Runt. Det visade sig att den äldre somaliska kvinnan menade att min väninna försökte korrumpera de unga somaliska kvinnorna, p.g.a. att en tidning innehöll en stickbeskrivning på en kortärmad tröja, och en tillhörande bild på en ung kvinna med bara armar klädd i tröjan...