Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-12-02 13:41:23 följande:
    Partitoppen inom Sd anser att om man har mörk hy och är född i Sverige så är man inte svensk. Kommentar på det?
    Då får du ge mig en källa till det. Jag måste se sammanhanget för det låter konstigt.
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 12:50:54 följande:

Det är fortfarande ingen som har förklarat varför man från SDhåll slänger sig med uttrycket "judemedia" och då menar något negativt. Eftersom Israel och judendomen i stort har en svuren fiende i islam och SD ju även de anser att just islam är det största hotet så borde man ju se "judemedia" som en allierad i kampen mot islam. 

"Min fiendes fiende är min vän", menar du? (arabiskt ordspråk) Eller "adversity makes strange bedfellows"?
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-12-02 09:00:08 följande:
    Och självklart är alltså Sverige också pro-Israeliskt eftersom "judemedia" styr - ellerSkrattande

Det är egentligen alldeles sagolikt att se vad som lockats fram av SD-sekten; en judisk agenda inom svenska medier.

Det är ju så fullständigt befängt att det bara kan komma från kloakerna; en judisk agenda i syfte att...

Så sjukt och så typiskt SD
    Inte allmänt inom svenska media, utan det är familjen Bonniers som är judar. Men de sysslar ju mera med böcker och lättare veckopress/blanka magasin, än med nyhetsförmedling. Vilket vi får vara tacksamma för... Det verkar inte som om judarna styr dagstidningarna i Sverige - det har jag inte sett några belägg för (utom enskilda ledarskribenter som försöker, såklart).
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 16:35:33 följande:
    Så du menar att Israel och judendom är SDs fiende? Hur rimmar det med SDs egna uttalanden om att man är Israelvänliga?
    Nej, jag skojade bara lite. Vill inte gräva mera i detta här.

Vill man hitta fiender till judarna, så bör man i stället spana in de myndighetspersoner (och politikerna som ligger bakom) som gav uppehållstillstånd till de muslimer, som nu trakasserar judarna i Malmö så att dessa lever i en skräck som inte skådats sedan kristallnatten... Tomte
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 16:35:33 följande:
    Så du menar att Israel och judendom är SDs fiende? Hur rimmar det med SDs egna uttalanden om att man är Israelvänliga?
    Fast nu ser jag att du inte alls förstod det arabiska ordspråket. Läs på om "dubbel negation" är du snäll.
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 17:12:15 följande:
    Så då menar du att Israel och judendomen är din vän men du är samtidigt moståndare till svensk media som du påstår är judekontrollerad?
    Jag är inte lika med det Sverigedemokratiska partiet. Jag är emot VISSA saker, och partiets ställningstagande för Israel i Palestinakonflikten är en av de värsta. (Dock är jag helt enig med partiet om att jag inte vill ha några fler palestinska flyktingar HIT. DET är en annan sak, för vi har inte råd med fler flyktingar här i Sverige. Jag vill att palestinierna ska få sina rättigheter DÄR, där de hör hemma.)
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 17:18:47 följande:

Så då stämmer det alltså inte det du själv påstod för bara tio minuter sedan att Israel är din vän.

Det var ju ett ordspråk. "min" syftade alltså inte på MITT privata. Och jag SKOJADE fortfarande om det du påstod. De där ordspråken passade så bra in på det!
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-12-02 17:24:26 följande:
    Ja, det intressanta  är hur mycket judiskt påbrå en person får ha för att sverigedemokrater inte ska kalla hen jude och lägga till en öknamn till bestämningen juden, som t ex juden Aschelberg.
    Centurione skrev 2014-12-02 16:28:45 följande:
    Jo, men skillnaden mellan en italienare och en svensk är ju inte lika stor som mellan en jude och en kristen. Även om italienarna är katoliker så delar de kristendomen med oss svenskar, och i och med det så delar de också mycket av våra värderingar. Vidare är italienarna européer precis som vi, medan judarna är ett semitiskt folk. I norra Italien bor det till och med blonda och blåögda människor. Italienare som kommer till Sverige flyter alltså in åtminstone i andra generationen.
    Menar du att Aschberg bekänner sig till judendomen, i och med att du gör jämförelsen med kristendomen?
    .
    Tja, utan att kolla så kan jag väl räkna upp TV4, Expressen; GT, Kvällsposten; DN, Sydsvenskan; Dagens Industri, Veckans Affärer och det finns säkert fler.

Nu tror jag ju inte för ett ögonblick att dessa medier företräder en judisk agenda, men det handlar ju i detta fall inte om vad jag tror utan vad kloakdjuren tycker.

Benämningen judemedia blir ju helt meningslös om man inte menar att det finns en sådan agenda. Alltså som sverigedemokraten som skrev om juden Aschelberg och judemedia här på FL gjorde. Jag petar in ett citat igen, det ör rätt hög strålkärringskoefficient på detta inlägg.

.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Jag VET inte om Aschberg bekänner sig till judendomen. Han är ju i alla fall inte någon ortodox jude, och jag har svårt att tro att han har någon gudstro alls. Men han kan ju ändå fira de judiska högtiderna, precis som även icke-troende svenskar firar jul, påsk o.s.v.. Men vare sig han gör det eller inte, så lär han vara påverkad av de judiska värderingarna och traditionerna, på samma sätt som du säkerligen har fått NÅGOT av det katolska och sydeuropeiska med dig. Sådant går inte över på två generationer, med mindre än att någon generation uppfostras av andra än de egna föräldrarna.

Pinsamt, nu måste jag erkänna att jag faktiskt inte visste att Bonniers stod bakom dessa nyhetsmedia. Då har de mer makt än vad jag trodde! Men NEJ jag tror ändå inte att de styrs av några judar i sin nyhetsrapportering. Då skulle de ju inte vara så pro-muslimska. Jag tror snarare att det bara är den vanliga PK-agendan som styr alla våra svenska nyhetsmedia. Den och rädslan för att bryta mot någon diskriminerings- eller hetslag.
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-12-02 17:45:48 följande:

SD har tagit sitt blad från munnen. De fäller budgeten eller som de nu rakt ut säger: Vi kommer att fälla varje regering som tillåter invandringen öka från dagens nivå. Dessutom måste Miljöpartiet ut ur regeringen.

Det innebär att SD offrar allt för invandringsfrågan. Eller som ett antal politiska experter nu säger så visar det ännu tydligare att partiets politik. Det pekar allt mer mot att det är ett enfrågeparti, dvs invandringen är den stora viktiga frågan.

På köpet sviker nu SD alla pensionärer som man under valkampanjerna pratade som varmt om. Budgeten som låg skulle ge dessa 850,000 pensionärer mer i plånboken vilket inte fanns med i Alliansens motsvarade. Trots detta valde SD att fälla den genom att ställa sig bakom Alliansen. Det råder inget tvivel om att SD var fullt medvetna om vad detta skulle innebära för pensionärerna. Så det visar att allt handlar om politik, köpslående där man är villig att offra vissa saker för att få igenom det man brinner för. Förlorarna blev pensionärerna. Vinnarna blev de som anser att invandringen är den absolut viktigaste frågan för Sverige.

SD har även gjort det väldigt tydligt att de kommer att fälla varje regering som de inte gillar. Många politiska experter saknar även förslag från SD på hur de vill lösa frågorna i budgeten som de nu har valt att fälla.

Tänk lite längre. Om invandringen skulle få fortsätta i den här takten, så skulle pensionärerna om några år få offras i ännu större utsträckning än idag. Eftersom det inte skulle gå ihop på något annat sätt. Vi har helt enkelt inte råd att BÅDE försörja en exponentiellt växande utländsk befolkning OCH våra egna gamla, sjuka, psykiskt sjuka, funktionshindrade, omhändertagna barn och unga, arbetslösa, missbrukare o.s.v.. Something has to give way.
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-12-02 18:41:40 följande:
    Så du menar att man offrar pensionärerna för invandringsfrågan? Att SD alltså mer och mer liknar ett enfrågeparti där den minska invandringen skall lösa allt? Under valrörelsen så pratade SD varm om hur deras Sverige skulle se ut där pensionärerna skulle få mer i plånboken, bättre äldreomsorg och ökade anslag till kommunerna.

Nu är valet över. SD har fått sin vågmästarroll och nu sviker man pensionärerna som trodde på det SD sa. Där man lovade att pensionärsskatten skulle bort under mandatperioden. Istället stöttar man en budget som inte innehåller någon sänkning alls. En del av SD väljare har ett politikerförakt där man anser att de bara lovar och sedan sviker medan SD lovade att de var annorlunda. Nu har det visat sig att all politik handlar om att offra saker för det man prioriterar. Det SD nu har gjort är inget annat än ett likadant svek som man har anklagat andra partier för.
    Du har svårt med läsförståelsen. Jag skrev ju att DET INTE ÄR MÖJLIGT att ge pensionärerna - eller någon av våra andra svaga grupper - det som de behöver, utan att först få ned invandringen. First things first.

Jobbskatteavdraget är bara kortsiktigt, invandringen tar aldrig slut. Tänk på, att så fort någon har PUT, så kan de skaffa hur många barn som helst som också ska försörjas här och få sin skolgång och vård och allting annat betald, och vart och ett av dessa barn kan också skaffa hur många barn som helst som ska försörjas här och... Vi måste täta den läckan nu, FÖRST! Det är akutåtgärd nummer ett! SEDAN kommer allt annat!

För övrigt är detta med "pensionärsskatten" ett missförstånd. Alliansen HÖJDE aldrig pensionärernas skatt. De SÄNKTE de arbetandes skatt. Utan alliansen så hade pensionärerna inte fått mera i plånboken ändå.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?