• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-10 20:21:33 följande:
    Jag förstod att du försökte påstå det. Jag menar att det är fel. Våra gäster kommer och är pålästa. På vilket sätt möter de inte Sverige menar du?
    Inget fel på gästerna, menade att svenskar ofta har lättare att anpassa sig till andra, men fortsätter med det även här, inte så att de förväntar sig att nästa mäte ska bli mer svenskt än det första, bara för att man bytt värdland.
    Har inget med de som kommer att göra.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:25:44 följande:
    Men det vet vi ju inte alltid vilka det är som kommer hit. Varför ska vi alltid utgå ifrån att det är just dessa våldspersoner som kommer hit?
    Nej just det.

Man  VET INTE.

Du tycker inte att man ska ha iallafall lite koll då, fram tills dess att man VET.
    Eller ska man chansa bara, tjohej, kvinnorna på gatorna får väl lära sig kuta....stadsfinansierade gympaskor till alla kvinnor, kan det vara ett bra vallöfte? Ska tipsa något parti kanske. :-/
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:27:19 följande:

I Sverige har vi som regel att vi hellre friar än fäller. Och så brukar man ju säga att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Så varför ska vi utgå från att majoriteten av befolkningen är våldspersoner och att det är enbart just dessa som kommer till Sverige för att sedan se på dem med hat när man möter dem på stan?

Just det, men om motsasten i det fallet innebär att en kvinna ska behöva våldtas innan man VET, så kanske det inte är en sååå himla bra grundregel i det fallet.

Hata behöver man inte, men man kanske ska ha lite koll.

• Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 20:37:40 följande:
    Nej just det.

Man  VET INTE.

Du tycker inte att man ska ha iallafall lite koll då, fram tills dess att man VET.
    Eller ska man chansa bara, tjohej, kvinnorna på gatorna får väl lära sig kuta....stadsfinansierade gympaskor till alla kvinnor, kan det vara ett bra vallöfte? Ska tipsa något parti kanske. :-/
    Just det. Man vet inte. Varför ska man då utgå från att man vet att alla (män?) som kommer hit är våldspersoner? Hur ska man ha den kollen som du föreslår?
    D.T.I.
  • themia
    realist14 skrev 2014-08-10 20:20:11 följande:
    Nej men diskussionen handlade om vilka som kommer hit och vad de har med sig i bagaget. Kommer sådana män som beskrevs i artikeln så blir det kanske inte så kul för kvinnor.
    Du har som vanligt väldigt svårt att tala ur skägget. Insinuanta antydningar och halvkvädna visor, för att slippa så för något klart.
    Vad är det du försöker påstå egentligen?
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 20:39:57 följande:
    Just det, men om motsasten i det fallet innebär att en kvinna ska behöva våldtas innan man VET, så kanske det inte är en sååå himla bra grundregel i det fallet.

Men du utgår ju hela tiden från att kvinnan kommer att våldtas. Jag kan inte se det på det sättet för jag anser att det är för långsökt. Skrev det nånstans förut att det är lika rimligt att anta att man bara importerar våldtäktsmän som att säga att alla som föder pojkar bidrar till våldtäkter. Det är aningens att dra alla över en kam och det är inte rimligt.
    D.T.I.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-10 20:35:37 följande:

Inget fel på gästerna, menade att svenskar ofta har lättare att anpassa sig till andra, men fortsätter med det även här, inte så att de förväntar sig att nästa mäte ska bli mer svenskt än det första, bara för att man bytt värdland.

Har inget med de som kommer att göra.

Vad menar du att svenskarna gör/inte gör?
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-10 20:37:40 följande:
    Nej just det.

Man  VET INTE.

Självklart måste man ge människor en chans, innan man dömer dom.
    Om inte så skulle vi ju behöva hålla alla män bakom lås och bom.
    Det går inte att på något sätt säga vilken man som kommer att förgripa sig eller på annat sätt göra illa en kvinna eller en annan man.
    Med din logik ska då alla män hållas borta från kvinnor?
    Jag förstår inte ens hur det skulle gå till?

För du är väl inte så inbilsk att du tror att svenska män på något sätt beter sig bättre än andra män gör?
    I så fall är du sorgligt fel ute.
  • Speakers Corner
    Velouria skrev 2014-08-10 20:27:19 följande:

I Sverige har vi som regel att vi hellre friar än fäller. Och så brukar man ju säga att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Så varför ska vi utgå från att majoriteten av befolkningen är våldspersoner och att det är enbart just dessa som kommer till Sverige för att sedan se på dem med hat när man möter dem på stan?

Exakt så.
    Resonerar man så så har man ju verkligen en osund människosyn.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-10 20:39:57 följande:

Hur skaffar man sig den kollen på andra människor, oavsett nationalitet.
    Och oavsett kön, för vem som helst av oss kan vara en tickande bomb, det vet vi ju inte i förväg.
    Så rent konkret hur ska man kunna kontrollera sånt.
    Som jag ser det så måste vi ha ett visst mått av tillit till varandra, annars fungerar inte det här samhället.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?