• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Kunigunda skrev 2014-08-10 19:50:19 följande:
    Utlänningar på tjänsteresa i Sverige gör detsamma. Jag har de senaste tre åren tagit emot delegationer från Kambodja, Korea, Indonesien, Turkiet, Tyskland, Spanien och England. Samtliga väl pålästa på traditioner och historia för att kunna agera korrekt och konversera.

I EU är f.ö. svenskar kända som nitlotter vid middagsplaceringar. Ingen vill sitta med svenskar då vi generellt sett saknar allmänbildning och därför anses vansinnigt tråkiga.
    Mja....en del kanske. Men det stämmer till största del på sverigedemokrater. Faktiskt. De saknar alltför mycket kunskap om andra kulturer och värderingar, samt har svårigheter att se saker ur flera olika perspektiv för att kunna delta i givande konversationer
    D.T.I.
  • Kunigunda
    Velouria skrev 2014-08-10 19:52:22 följande:

Mja....en del kanske. Men det stämmer till största del på sverigedemokrater. Faktiskt. De saknar alltför mycket kunskap om andra kulturer och värderingar, samt har svårigheter att se saker ur flera olika perspektiv för att kunna delta i givande konversationer

Så kan det vara. Men utsagan gäller för svenskar i allmänhet. Jag har hört om denna "sanning" från både svenska diplomater och utländska politiker. Det är det rykte vi har. Sen är de såklart inte sant för varje svensk.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-10 19:50:19 följande:
    Utlänningar på tjänsteresa i Sverige gör detsamma. Jag har de senaste tre åren tagit emot delegationer från Kambodja, Korea, Indonesien, Turkiet, Tyskland, Spanien och England. Samtliga väl pålästa på traditioner och historia för att kunna agera korrekt och konversera.

I EU är f.ö. svenskar kända som nitlotter vid middagsplaceringar. Ingen vill sitta med svenskar då vi generellt sett saknar allmänbildning och därför anses vansinnigt tråkiga.
    Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 19:50:24 följande:
    Sedan är min fråga vad din utgångspunkt är gällande artikeln: tycka synd om eller hat?
    Vad tror du om både ock.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 19:49:16 följande:
    Så vad vill du ha för svar på den länken du la upp? Att det har väl inte Sverige med att göra hur folk har det i sina hemländer?
    Nej men diskussionen handlade om vilka som kommer hit och vad de har med sig i bagaget. Kommer sådana män som beskrevs i artikeln så blir det kanske inte så kul för kvinnor.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-10 20:16:46 följande:

Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.

Jag förstod att du försökte påstå det. Jag menar att det är fel. Våra gäster kommer och är pålästa. På vilket sätt möter de inte Sverige menar du?
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 20:20:11 följande:
    Nej men diskussionen handlade om vilka som kommer hit och vad de har med sig i bagaget. Kommer sådana män som beskrevs i artikeln så blir det kanske inte så kul för kvinnor.
    Men det vet vi ju inte alltid vilka det är som kommer hit. Varför ska vi alltid utgå ifrån att det är just dessa våldspersoner som kommer hit?
    D.T.I.
  • Velouria

I Sverige har vi som regel att vi hellre friar än fäller. Och så brukar man ju säga att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Så varför ska vi utgå från att majoriteten av befolkningen är våldspersoner och att det är enbart just dessa som kommer till Sverige för att sedan se på dem med hat när man möter dem på stan?

D.T.I.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:20:30 följande:
    Va?
    Tycker givetvis synd om kvinnorna, känner mig inte spontant så positivt inställd till männen. Både ock alltså
Svar på tråden Varför hatar folk SD?