Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-12 15:49:04 följande:

Idag jamsar vi med - t.ex. finns det många SFI-klasser med enbart muslimska kvinnor, för att deras manliga förmyndare (make, bror, far etc.) inte tillåter att de går i en blandad klass. I datasalen sätter skolan upp skärmar mellan kvinnornas del och männens del, så att inte män och kvinnor ska kunna titta på varandra... sådana saker. 

Det spelar ingen roll vad du kallar dig för här på FL - djur eller kvinnonamn - så känns du alltid igen på dina vidlyftiga påhittehistorier.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:50:00 följande:
    Gert skrev 2014-07-12 10:14:00 följande:
    SD kommer bli riksdagsvalets stora vinnare, precis som de blev i EU-valet. Jag gissar på 100-150% ökning jämfört med valet 2010.
    Jag tror på 20 procent. Folk i stugorna börjar vakna nu.

Frågan är när du ska vakna. Dream on.
    Jeaninne skrev 2014-07-12 18:17:56 följande:
    Dorian vet INGET. Men DU får gärna förklara om du nu är insatt i juridik.
    Jaså Dorian vet INGET. Jag har redan förklarat i ett tidigare inlägg. Ja, jag är insatt i juridik tillräckligt för att förstå skillnaderna i civil law och common med prejudikat. Det finns inte utrymme enligt nuvarande svensk lag att göra som i Storbritannien där det alltså INTE strider mot deras lagar med den typen av uppgörelser.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 16:14:02 följande:
    Fast man måste förstå, att för de flesta muslimer som kommer hit nu är islam något väldigt centralt i deras liv. Inte för alla - de som kommer från Iran är rentav oftast emot teokratin (det är därför de flyttar därifrån), de som kommer från Turkiet (och som inte är kurder) samt de som kommer från de nordafrikanska länderna brukar vara mera "vardagstroende" muslimer.

MEN för de stora grupper som kommer nu - t.ex. somalier, syrier och afghaner - är islam det allenarådande... Självklart är risken stor att dessa människor röstar på ett islamistiskt parti, när de får rösträtt.
    Hallelulja! I sina hemländer är de i krig mot varandra men när de kommer till Sverige så VIPS är de så ense att de alla röstar på samma parti. Är det jobbigt att lägga sig om nätterna när the boogie man lurar överallt?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 16:18:07 följande:
    Och angående din första mening så råkar jag veta, att de djupt troende och i synnerhet de frireligiösa ofta röstar på Kd, ja.
    Ja, de kanske har planer på att ta över och tvinga in dig i pingtkyrkan...
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 14:32:22 följande:
    Vilsna och inte så lite rädda tror jag..
    Det är ju vad som kännetecknar SDare. Det har redan länkats till undersökningar som visar att den låga tilltron till människor generellt är en del av profilen hos de som röstar på SD.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 15:55:29 följande:

Man skulle låta alla politiker se den fantastiska filmen "Avatar" som en liten lektion i hur vacker integration kan se ut :)

Ja, iaf hur integration kan se ut när man låter den skötas av exempelvis fascister och rasister.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 18:24:44 följande:
    Jag hittar inte på. Det förekommer inte på alla studieförbund som erbjuder SFI, nej, men på många.
    Jo, du hittar på. Detta förekommer inte på många studieförbund, bara för att det stämmer med din bild av hur det ser ut överallt. Du får lära dig att skilja på statistik och dina nojor.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 18:32:05 följande:
    Två exempel, ska vi hitta ett till? ;) ( begreep fortfrande inte varför det var så otroligt att det skulle vara påhittat)
    Javisst ta ett till du. Det blir säkert sant att det ser ut så på många studieförbund idag om du goolgar fram ytterligare en artikel från förra decenniet.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 19:04:20 följande:
    Hur många artiklar vill du ha?
    Det räcker med EN som visar ett statistiskt underlag som stödjer madams påhitt. Happy hunting!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?