Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-06-19 12:04:41 följande:
    Hon gav uttryck för sin personliga åsikt: "Med tanke på den översexualisering som råder, anser jag personligen att man med all rätta bör sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om konstnären målar vaginor på väggarna i skolan.

Inget kontroversiellt alls i det uttalandet. Många tycker nog att det vore ett brott (sexuellt ofredande) att belamra våra skolors väggar med porr, och var gränsen mellan porr och konst går är ju i en del fall mycket oklar.

Tycker du att det vore okej att en skolledning dekorerar skolans väggar med porr? Om inte, varför inte då?
    När man är förtroendevald ger man ALDRIG helt uttryck för sin personliga åsikt. Det förstår varje människa med ett visst mått av professionalitet vilket tydligen denna SD-ledamot saknar.

Könsorgan är inte porr förrän man gör dem till porr. Tänk dig lite att det kanske är budskapet till människor som tänker som du gör. Du får lägga lite kontemplation på den!

• nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-23 14:01:08 följande:
    Det är som om vi är ett kulturellt U-land, omgivet av högkulturer. Det kan inte finnas något enda land i världen där man förväntas ha så låga tankar om sin egen nation som Sverige.
    Ingen påstår att det inte finns någon svensk kultur, bara att svensk kultur så som alla kulturer är något dynamiskt och som både bakåt och framåt är lika med förändringar efter påverkan och tycke. Vi kan inte stoppa den i en malpåse och säga "Titta, här en den färdiga versionen av svensk kultur med anor i långa banor!"

Det vore kulturellt väldigt osvenskt om vi skulle göra så.

Sill och potatis kanske är bilden av svensk midsommar, men många barnfamiljer grillar. Jag har inga problem med det och har höga tankar om Sverige som nation. Jag är en av många som inte tänker inte låta främlingsfientliga och rasister få tolkningsföreträde för vad som är Sverige och svenskt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-06-25 14:55:47 följande:
    Tröttsamma SD-hatare. Skaffa dig ett liv ist för att hata.

Om du tycker det är jobbigt att människor uttrycker sina negativa synpunkter om SD i en tråd som heter " Varför hatar folk SD?" så tycker jag att du ska göra det du sagt att du redan gjort och lämna tråden. Du kanske mår bättre då.  
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-26 12:36:44 följande:
    Framförallt är det väl en smula ansträngande att Philipsson har så svårt att hänga med.

Det lär väl vara ett tiotal gånger i den här tråden som hen och andra har påstått att Dorian hatar SD - och vid åtskilliga tillfällen har då Dorian förklarat att han inte hatar.

Det blir så tröttsamt med ett bjäbbande som antingen bygger på att man inte kan läsa ordentligt eller också tror att man har förmåga att läsa av människors innersta känslor över nätet.
    Den som inte tycker om SDs politik och dess företrädares och anhängares handlingar och retorik kallar hen för SD-hatare och vänsteraktivister ofta utan att ha den blekaste om hur personerna röstar, så det verkar som hen tycker man får kalla folk lite vad man vill.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-06-28 08:59:48 följande:
    Du har så rätt. När det rör dessa frågor finns med autmatik en uppdelning ganska direkt- vi som är goda- de som är onda. Man demoniserar sd-väljare ganska så frekvent och är så ivrig med att måla ut bilden av den lågutbildade ointelligenta och onda sd-väljaren som med alla medel ska avskräcka folk från att pipa ett knyst om alla problem vi har i samhället.Tex:
    www.etc.se/ledare/enligt-emanu-sd-politiker-som-dromde-om-korkort

Vi och dem är förbjudet begrepp, i alla fall utom då verkar det som.

Man hänger gärna ut sina vänner och bekanta, till och med bryter bekantskapen i vissa fall, det går på en milliesekund att bli en ond person, bara antyd at du ev funderar på att rösta på sd, medan man försvarar allt skit som sker i invandringens spår, som om livet hängde på det.
    Liite märkligt beteende, känns inte ens friskt.

Jag har som du, flera vänner med ickesvensk bakgrund och håller med helt i dina sista två meningar.

Har inte bestämt mig ang valet än, men jag orkar inte se sverige mer som ett land som alla sliter och drar i och ska mjölka på resurser.
    Ett sverige som bara hukar och har tappat förmågan att sätta gränser och ställa krav, lite som en förvirrad dement farbror som tar fram plånboken och ska ge- bara någon kräver det.

Det är snudd på obehagligt.

Ja, det blir allt vanligare att SDare gnäller om avståndstagandet från allmänheten. Man vill förstås att livet i stället ska gå sin gilla gång utan att ens politiska val ska ifrågasättas utifrån vad partiet och dess anhängare säger och gör. Man vill att andra i likhet med en själv liksom ska bortse från stora sjok av vad som försiggår på SDs politiska arena.

Nej, det funkar inte så, varken för SvP eller SD.

• nihka
    realist14 skrev 2014-06-29 08:54:07 följande:
    Givetvis ska det vara obligatoriska hälsokontroller,speciellt på människor från länder där svåra sjukdomar finns. Du kan inte jämföra det med svenska turister, de tar väl oftats vaccinationer innan de åker.

Eller är det mer pk att vi ska utsättas för smittorisker bara för att man inte kan ställa krav, eller vågar ställa krav...ynka 40 procent tar hälsokontoller, övriga vill man "försöka" påverka genom en liten teaterföreställning....ja du läste rätt.
    Att ställa krav, nääe, bättre att svenskarna får riskera lite nya spännande sjuldomar tydligen. Skandal!!!

Tror du folk från andra länder är dumma i huvudet??? Om de är sjuka eller misstänker att de bär på någon smitta VILL de naturligtvis ha hjälp från sjukvården - precis som svenskar.

Det låter som du vill att människor från andra länder ska behandlas som boskap när de kommer till Sverige medan svenskar ska få kila fram och tillbaka över gränsen för att vi alla är så "förståndiga" att vi inte kan dra på oss smitta eller utsätta andra. Vidrigt!!!
  • nihka
    realist14 skrev 2014-06-30 21:06:06 följande:
    Det är nog blandat där....finns det grupper vi inte tar in så är det väl flest i de grupperna..antar jag .)

I norge tror jag de är tuffare mot de som vill bluffa sig in.
    Är det som denna person säger så är det illa.

meritwager.wordpress.com/2014/06/25/en-migga-sverige-gratuleras-sa-har-ser-det-ut-pa-migrationsverket/

Ja, jag ser att "denna person" för vidare lögnen om att man upptäckt att 30 flickor i en klass i Norrköping könsstympats. Denna "nyhet" har dementerats av all seriös media.

Källkritik har aldrig varit något "denna person" ägnat så mycket tid och tanke på i sin privata blogg.

Ja, i Norge är de ibland lite tuffare och dumpar folk man inte vill ha där i Sverige. De tycker de kan göra så för att de inte är med i EU.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-07-01 12:53:44 följande:
    "Denna person" ? Menar du att miggorna som skriver till Merit Wager ljuger?

Skulle du kunna sänka dig till att kalla "denna person" för rasist?
    "Denna person" är förstås Merit Wager som kallades "denna person" av den jag  citerade och det var som sagt "denna person" som förde vidare lögnen som står att läsa i det citerade inlägget om att man upptäckt att 30 flickor i en klass i Norrköping könsstympats -  en "nyhet" har dementerats av all seriös media.

Jag skulle inte kunna sänka mig överhuvud taget. Varför skulle jag göra det?
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-07-01 14:26:00 följande:
    Så för att alla inte gick i samma klass, det rättfärdigar könssympning,  eller att en del hade könsstympats innan dom kom till Sverige? Bra då vet vi det...
    Nu har fantasin skenat iväg med er, men om det roar er så ska jag inte hindra er.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-01 16:25:11 följande:
    Tror inte någon är dum i huvudet men de behöver inte nödvändigtvis ha samma grad av upplysning i det land de kom i från som vi har, så då kan det vara svårt att ha koll eller hur.

Nu handlade det inte nödvändigtvis om sjuka människor, sådana går säkert till läkare, men man kan ju bära på något som man inte vet om eller hur. Och om man väntar tills man blir riktigt sjuk då är det ju lite kört för då har man hunnit att sprida smittan. Och skälet att Sverige VILL att fler undersöker sig är ju sannolikt för att det behövs. Inte så komplicerat.

Jisses vad du förstorar upp....låter lite överkänsligt det där.....

Jag ville att det skulle ställas krav...vilket det görs på oss också om vi ska åka till länder där vissa vaccinationer tex är ett krav...Vi förväntas också ta vaccinationer och genomgå läkarundersökningar från att vi är små.....

Knappast något som gör att du kallar oss för boskap antar jag.

Märker ibland en vilja hos många att överdramatisera det man skriver, viljan att hitta elakheter som inte existerar, eller är det någon jakt på någon dold rasism?? Ingen aning vad som driver folk...men något är det. :-/
    Jag skulle tro att de har en HÖGRE grad av upplysning angående sjukdomar som är vanligare där än här. Inte så komplicerat.

Jag skulle vilja se din reaktion om du togs in för tvångshälsoundersökning och tvångsprovtagning med motiveringen att du inte har samma grad av upplysning och att det kan vara svårt för dig att ha koll.

Vaccinationer är som du säkert förstår frivilliga. De enda tvingande åtgärder är sådana som smittskyddsinstitutet utfärdar samt rutiner vid misstanke om vissa smittsamma könssjukdomar. Att tvinga vissa kategorier till något annat är att behandla dem så som vi behandlar boskap eftersom de inte heller har någon säg i saken. Inte heller så komplicerat.

Överdramatisera??? OK. Ponera att vi skulle köra på din linje. Vi gör hälsoundersökningar och provtagning på alla som kommer från länder där det finns sjukdomar som inte är lika vanliga i Sverige. "Vi vill ju inte ha in saker i onödan" - vilket leder tankarna till att av de som drabbas av könssjukdomar i landet är 60 procent mellan 20 och 30 år. Detta är en grupp som är ute och reser väldigt mycket och många får med sig en könssjukdom efter en semesterresa. Då får vi också testa alla återvändande högriskturister mellan 20 och 30 för HIV, syfillis, klamydia och gonorré. De som återvänder från Thailand där prostitionen är utbredd testas oavsett ålder och får förstås sitta i karantän under tiden de testas för det lär bli köer eftersom Thailand är ett oerhört populärt resmål och vi vill inte att någon smitta ska slinka förbi.  Eller tycker du att det räcker med att vi plockar ut alla gubbar som ser lite smått sliskiga ut och låter övriga samt tanter och barn slippa hälsokontroll och provtagning? Tycker du att vi ska kalla in alla horor i Sverige för obligatorisk regelbunden testning också? Du ville ju att det skulle ställas krav...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?