Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-06-13 12:26:06 följande:
    'Modersmålstalare' heter det på svenska.

De som inte kan formulera begrepp från andra språk, på sitt eget, har klena kunskaper i sitt modersmål.
    Jag pratade om det engelska språket, the English language, eller som somliga kallar det sådant som "engländare " pratar. Hahahahaha!

Här kan du få hjälp att reda ut begreppen, inklusive kommunisera:

http://www.komvuxutbildningar.se/svenska___91__.html

Hade du något att tillföra om sakfrågan i inlägget du citerade eller fokuserar du bara på att återigen göra bort dig?

Du kan inte göra dig talesperson för alla svensktalande under 80 år, speciellt inte med tanke på alla märkliga slutsatser du drar av okomplicerad text.

Förvånansvärt många SDare i den här tråden har försökt göra sig till talesperson för "alla". När ska man begripa att "alla" ALDRIG tycker likadant?

• nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-12 11:35:15 följande:
    Sådant här bidrar ju då till att SD kanske inte vinner några popularitetstävlingar...
    "Det här är SD-mark och invandrare ska ha ett pannskott och kastas i massgravar."

Och varför blir man inte förvånad...
  • nihka
    Runes skrev 2014-06-16 04:36:52 följande:
    En majoritet hatar inte SD för de som hatar SD har så abnormala argument
    "Abnormala"

Vet du hur rolig du är?

Sedan är det förstås så att de som ogillar SD naturligtvis ogillar dem för deras politik och uttalande som går i linje med deras politik.

Lyckligtvis har de inte mandat att agera på den politiska arenan eftersom inget annat riksdagsparti vill sammarbeta med dem.
  • nihka
    sverker11 skrev 2014-06-17 19:40:35 följande:
    Det är djupt beklagligt att någon använder det faktum att rika länder kan dränera fattiga länder på den kompetens de så väl behöver som ett slagträ i invandringsdebatten.

Problemet med att använda läkare och andra högutbildade för att visa på hur positivt det är med invandringen är att det bottnar i okunskap och/eller egoism och  förakt för andra människor. För varje utländsk läkare som kommer till Sverige så minskar tillgången till läkare/högutbildade på någon annan plats och längst ner i näringskedjan står de fattigaste länderna som blir dränerade på kompetens. Notera att ett visst utbyte är önskvärt men i de flesta fall där det pratas om högutbildade invandrare som något positivt så handlar det om en enkelriktad förflyttning av kompetens från fattigare till rikare länder.

I vissa delar av Afrika är läget katastrofalt. De lägger pengar på att utbilda läkare som sedan ger sig av. Se till exempel: www.sydsvenskan.se/varlden/lakarna-flyr-fran-.../

Så du tror att de flesta läkare som kommer till Sverige kommer från fattiga länder?

Det är lustigt med invandringsfientligas argument. Vi ska tydligen inte ta in outbildat folk för de har vi ingen nytta av och de utbildade ska stanna i sina hemländer av "humanitära" skäl.

Det verkar inte vara bättre än att det hela går ut på att man inte vill ha hit någon och tar tiill vilka argument som helst för att dölja det faktum att man bara inte vill ha hit någon.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-18 08:35:27 följande:
    Hm, ännu inget svar.

Varför får jag känslan av att väntan på en länk till det arbete där Uppsala universitet beräknar invandringens kostnader till 100 miljarder kommer att bli långSkrattande

Får jag bjuda på en Kaffe eller 100 miljarder Kaffe under tiden du väntar? Drömmer
  • nihka
    Robert Bladh skrev 2014-06-18 22:42:04 följande:
    Jag hatar SD för att det är ett fascistoidt parti, som vill ha övervakning och censur. Se bara den senaste debatten om fängelse för konstnärer som inte passar in i deras världsbild.
    Om det bara hade handlat om packets vanliga packiga kommentarer på Avpixlat, men det kommer från en SD-ledamot:

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2404209-sd-ledamot-vill-fangsla-konstnar
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-18 23:16:59 följande:
    Är de - dvs invandrarna -  inte för utbildade så är de för outbildade.

Efter år av intensiv forskning har batikhäxeforskninensuniversitetet kommit fram till denna epokgörande skutsats om invandare.

Gärna utan socker, tack.

Visste du förresten att SVT:s Öppet arkiv  tillhandahåller Beckets klassiker I vändan på Godot med Järegård och Strandberg i rollerna som Estragon och Vladimir.

www.oppetarkiv.se/video/1072615/i-vantan-pa-g...

*häller upp*

Varsågod. En kaka till eller kanske en sommarbuffé? Det lär nog hinna börja knorra i magen under denna väntan på Godot och annat utlovat.*snicker, snicker, snicker*
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-19 09:59:25 följande:
    Lite påtår, tack!

Länken ovan tycks leda till gamla FL inte till Uppsala universitet.

Jag har svårt att förstå tanken bakom, i den mån det fanns någon.

Märkligt att så många sverigedemokrater tycks leva i en alldeles egen fantasivärld där allt är invandringens fel och där universiteten presenterar analyser av invandringens kostnader på löpande band samt alla invandrare antingen är för outbildade eller för utbildade för att det ska vara lämpligt att de ska få komma till Sverige.

Nåja, vi kanske slipper stollerierna om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder ett tag åtminstone.

Har du förrestensett den här tråden. En utmärkt sammanfattning av hur sverigedemokrater upplever oss svenskar. Vi vet alla att SD har rätt - men är så låsta till det politiskt korrekta att vi inte kan erkänna att invandringen är förklaringen på allt ont som drabbar Sverige, inte ens för oss själva.

Inte konstigt att det är passande att klassa SD som en toksekt.

www.familjeliv.se/forum/thread/73466633-valfa...
    Invandring eller välfärd?

Arbete eller trädgård?

Skola eller semester?

Vatten eller luft?

Ja, det är mycket man kan fundera på...
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-19 10:33:48 följande:
    Nog för att det är ett av de mer underliga utspel som gjorts i SD:s namn - jag tycker visserligen det är ett jävla mupperi att måla könsorgan i skolmatsalar men inte fan ska det vara belagt med fängelsestraff eller ens olagligt (dålig smak går inte att lagstifta bort) - men jag hoppas och tror att ni är lika måna då om en sådan som Lars Vilks och hans rätt att måla och ställa ut även sådant som "provocerar".

Jag vet att många är just det, men samtidigt har jag mer än en gång sett folk som kräver att Vilks ska "stoppas" eller till och med önskar att "något händer honom" här på FL.

Nu ska vi se om jag lyckas posta detta eller om jag av misstag klickar på "Välj filer" i stället, humhumhum...
    Tycker du? Jag höjer inte nämnvärt på ögonbrynen utan är luttrad när det gäller vad som kommer från SD-håll.

Den enda orsaken till att jag tycker att man ska fortsätta att få läsa vad dessa inskränkta människor säger är just att alla ska få uttrycka sin åsikt och Lars Vilks ska naturligvis få åtnjuta samma rätt. Jag hade dock inte valt att uttrycka mina åsikter på samma sätt.

OT, men hennes arbete landar nog inte som det är tänkt bland de yngre. Gymnasiet och uppåt kanske?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?