Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Hen skrev 2014-07-05 20:46:13 följande:

Haft diskussion på min fb idag med tre sd:are och ingen visste att sd vill att Sverige ska vara kristet ( här på fl har nog aldrig någon sd:are vetat det men jag tar inte det som skrivs här riktigt lika seriöst som på fb, så lite förvånad blev jag ). Håhåjaja.

Inte bara kristet utan man lobbar särskilt för just svenska kyrkan. Det finns även de som vill att det ånyo ska bli obligatorskt att födas in i just svenska kyrkan.

Jag har tidigare i tråden länkat till dokument från SDs representanter i kyrkorådet. Skrämmande bakåtsträvande typer och dessutom inga som företrädare från svenska kyrkan känner de har något gemensamt med:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1959641-svenska-kyrkan-och-sd-s-agenda-passar-inte-ihop 
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-07 19:41:37 följande:
    Är detta ett exempel på att du inte tycker som invandrare? I så fall skulle jag säga att du är rasist.

Vill du fundera över hur man använder ordet rasist i allmänhet och hur det relaterar till dina tankar?
    Exakt. Jag tycker inte som invandrare eftersom det inte finns någon grupp benämnd "invandrare" som har en gemensam åsikt om någonting överhuvudtaget.

Men den som klumpar ihop folk efter etnicitet när det gäller allt och inget kvalar väl in som rasist.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-07 20:00:39 följande:
    Ja, det där kunde en Sd:are mycket väl ha skrivit...
    Fakta kan nog förmedlas av vem som helst. Fast det är stor skillnad på att tala om att något förekommer - vilket jag gjorde och att alla från ett visst land eller en viss kultur eller religion är barbarer - vilket jag inte gjorde.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-08 01:31:29 följande:
    Men snälla, rara, nån.

Det var inte ens dig jag skrev det där svaret till så om du inte vill käfta är det bara att låta bli att svara på mina inlägg till andra.
    Jag är inte snäll och jag är inte rar. Det inlägget du svarade på kommenterade ett av mina inlägg. Så om du inte vill käfta kan du låta bli att svara på inlägg som är svar på mina inlägg. Alternativt kan du acceptera att folk skriver i ett diskussionsforum även när du inte ber dem.
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-08 01:40:13 följande:
    Ja var sätter du mig? Jag vill påpeka att min etnicitet är min egen, som inte delas med någon annan.

Ligger det inte nära till hands att du är rasist?
    Jag har redan svarat på din fråga men om du har problem med att förstå svaret får du fundera lite till så ger det sig nog till slut.
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-08 02:37:28 följande:
    Ja, det är väl där vi kan sammanfatta din förståelse - du tycker det är skitsnack och personangrepp, men jag har inte skrivit något sådant.

Hur kan  det komma sig att det skiljer sig så mycket, att du skall få förtrycka de blå i HOMM3 och bara på ett imperialistiskt vis skall få föra fram din egen sanning?

Du är ju som en folkmördande imperialistisk monark, men vill inte inse - varför?

Vad är det som är fel? Varför skall du få mörda?
    Jepp. Skitsnack och personangrepp. Tyvärr kan man inte med framgång anmäla skitsnacket men dina personangrepp anmäler jag som vanligt. Du har ju fortfarande inte lärt dig hur man har en städad diskussion så du får väl träna ett tag till efter nästa skrivstopp.
  • nihka
    Bajsa skrev 2014-07-08 12:05:31 följande:
    Ehm... Vad har det här med SD att göra?
    Jisses alltså
    Ja, vaaaad har vad SDs riksdagsledamöter har att säga om religionsundervisning och ett återförenande av kyrka och stat att göra med SD???
  • nihka
    Bajsa skrev 2014-07-08 13:15:01 följande:
    I princip ingenting, det är en enskild ledamot, precis som en enskild muslim som begår brott. Exakt samma princip.
    Han representerar inte SDs allmäna synpunkt på den frågan, utan enbart sin egen.
    Lär dig fakta hur samhälle fungerar tack!
    Varsegod.

En riksdagsledamot eller annan förtroendevald representant som uttalar sig gör ALDRIG det helt frikopplat sin roll som förtroendevald.

Den här SD-kvinnan propagerar för kristen religionsundervisning och ett återförenande av kyrka och stat. När hon går ut i pressen med sina åsikter får hon vara beredd på att folk kommer att se henne som riksdagsledamot för SD.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-08 15:10:05 följande:
    Ok, om du menar att de kommer från samma plats och riskerar föra med sig samma sjukdomar så självklart. Det är givetvis risken för ev smitta jag inte ville föra in i landet, och den är givetvis lika illa vem den än kommer ifrån.
    Hu....då förstår jag att du reagerade..det vore lite väl hemsk att bara vissa skulle tvingas i det läget. 

Exakt.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-08 18:39:06 följande:
    Men du ...

Du får självklart skriva som du vill, jag kan ju inte hindra dig, men vill du nu verkligen inte "käfta" kan du ju bara låta bli att hoppa in i mina meningsutbyten med andra signaturer.
    Nu var det förstås du som hoppade in och kommenterade något någon skrev till mig och om mig, men sådana detaljer tycks inte registreras hos dig. Märkligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?