Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-14 18:27:30 följande:
    Då är det konstigt att SD tar väljare från ALLA partier.

SD tar inte väljare. SD står och skvalpar fram och tillbaka runt 10%. Det har inte hänt NÅGOT på senaste året minst. Det är några promille ibland några procentdelar som skyfflar runt både till och från SD.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 18:31:27 följande:
    För att vara en SD tråd är det väldigt många anti-SD som skriver. Ni anklagar SD för att hata, men själv hatar ni SD. Patetiskt!
    Patetiskt är hur någon kan tro att en tråd som heter "Varför hatar folk SD?" skulle vara en "SD tråd". Här beskriver givetvis folk alla orsaker till impopulariteten.

Fanklubben hittar du här:

http://avpixlat.info/
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 18:45:59 följande:
    Intala dig själv att SD inte tar väljare. Jag antar att det är spöken som ligger bakom SDs framgångar.
    Så du menar att SD inte ligger runt 10% nu som minst det senaste året? Om man anser det en framgång så varsegod.

Jag antar att du också anser att du har en schysst löneutveckling om den beter sig på samma sätt: går lite upp och ner men ligger i stort sett kvar. Hahahahaha.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 18:59:09 följande:
    Då måste ni hata SD väldigt mycket eftersom ni skriver så mycket i den här tråden. Men då ska ni inte anklaga SD för att hata.
    Tja, det är ju en person som gillar SD som frågar "Varför hatar folk SD?" så det ogillande som folk beskriver upplevs väl som ett hat av trådstartaren, och av dig förstås. För mig handlar det om att SD är ett parti som bara ligger snäppet till vänster om SvP och med en hel del sympatisörer som befinner sig till höger om sig själva och då finns det förstås en hel del att kritisera.

Visst kan man anklaga SD för att hata. SD har ju en alldeles egen hatsajt i Avpixlat och ett par hatiska rasister som figurerar den här tråden som jag i olika grad blivit hotad av. Det här är verkligt. Jag har givetvis anmält det till FL som jag i sin tur hoppas har polisanmält och det kanske är anledningen till att det har varit mer "lugnt" en tid. Eller så har personerna i fråga bara återgått till sina ordinarie hatsajter. Min kritik mot SD är vass och det finns tunnor att ösa ur om man vill kritisera SD och dess följare, men jag har aldrig uttryckt något hat eller hot.

Sedan behöver du inte nia mig. Jag är varken kunglig eller lastgammal.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-14 20:31:19 följande:
    Aha, som några brandmän och sköterskor i Malmö förra veckan menar du.

Åsiktsfrihet på jobbet gäller således endast om åsikterna är MOT SD. Då förstår vi hur du tänker.
    Jag vet inga brandmän som vägrat släcka bränder i SDares hus eller sjuksköterskor som vägrat behandla SDare eller talat om att Sdare inte ska omfattas av deras omsorger. Har du?

Däremot talade RK-tanten om vem hon tyckte skulle och inte skulle få åtnjuta hjälp här i Sverige från RK. Inte OK.

Vilka vi?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:02:49 följande:
    10% är mer än vad V, MP, FP, KD och CP har.
    Nej. Miljöpartiet och Vänstern ligger också och skvalpar ungefär där runt 10% medan FP har mindre och KD ännu mindre.

Det andra partiet känner jag inte igen. Har du startat ett eget parti?
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-04-15 08:29:52 följande:

Om människor och partier, som påstår sig vara insatta i "invandringsproblemen", inte ens kan (eller vill) se skillnaden mellan två helt skilda verktyg som asyl och bistånd. Då blir debatten väldigt konstig.

Det finns massor skrivet om varför bistånd OCH asylinvandring behövs samtidigt. Googla? UNHCR är en bra början.

Och fram till den dagen då SD på allvar offentliggör en genomtänkt och fungerande pkan på hur vi ska kunna lösa de problem "på plats" som får folk att fly. Fram till den dagen då SD börjar uttrycka sig respektfullt om "invandrare" (oavsett religion eller om de är papperslösa eller ej) och inte hånar dem i reklamfilmer eller på twitter.

Fram till den dagen får man nog räkna med att många tror att deras omtanke om dessa utsatta människor inte direkt är helhjärtad.
    Precis så!
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:19:05 följande:
    Nej, det sa hon faktiskt ingenting om. Se videon igen och lyssna noga på vad hon säger.
    Jag har gjort det och det var precis vad hon sa.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:27:54 följande:
    CP= Centerpartiet. Precis som man förkortar Folkpartiet, FP, och Miljöpartiet, MP. 
    Aha. Eget hopkok. Igen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?