Gert skrev 2014-04-14 18:59:09 följande:
Då måste ni hata SD väldigt mycket eftersom ni skriver så mycket i den här tråden. Men då ska ni inte anklaga SD för att hata.
Tja, det är ju en person som gillar SD som frågar "Varför hatar folk SD?" så det ogillande som folk beskriver upplevs väl som ett hat av trådstartaren, och av dig förstås. För mig handlar det om att SD är ett parti som bara ligger snäppet till vänster om SvP och med en hel del sympatisörer som befinner sig till höger om sig själva och då finns det förstås en hel del att kritisera.
Visst kan man anklaga SD för att hata. SD har ju en alldeles egen hatsajt i Avpixlat och ett par hatiska rasister som figurerar den här tråden som jag i olika grad blivit hotad av. Det här är verkligt. Jag har givetvis anmält det till FL som jag i sin tur hoppas har polisanmält och det kanske är anledningen till att det har varit mer "lugnt" en tid. Eller så har personerna i fråga bara återgått till sina ordinarie hatsajter. Min kritik mot SD är vass och det finns tunnor att ösa ur om man vill kritisera SD och dess följare, men jag har aldrig uttryckt något hat eller hot.
Sedan behöver du inte nia mig. Jag är varken kunglig eller lastgammal.