Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-01 09:40:59 följande:
    Så var det dags för rasismen inom Sd att göra sig påmind igen:
    www.interasistmen.se/dumheter/sd-habo-fredrik.../

Ikläder sig bilder på nazistiska vitmaktband och symboler från nazi-Tysklands Waffen-SS.

Just another member of den brokiga skaran av förtroendevalda SDare och dessvärre inget aprilskämt. Snygga doc Martins - ännu osparkade. Iaf på bilden.

• nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 20:46:42 följande:
    Är det bara jag som börjar tröttna på ordet "sekten"?

Det är ju ändå en väldigt rättvisande beskrivning, men om du inte gillar att man kallar SD för sekt kan jag skriva sektliknande i stället.
  • nihka
    Velouria skrev 2014-04-01 20:27:08 följande:
    Som jag trodde...sannolikheten var väldigt låg. Helt obefintlig till och med:

www.interasistmen.se/dumheter/mer-nazism-inom.../
    "På datingforumet Baddo [Badoo] kan man se hur Airaksinen gillat flera nazistiska och fascistiska partier, något som han idag säger sig ta avstånd ifrån."

Och på facebook där har det bara hamnat nazisaker av sig själva genom en app. Hahahaha. Naturligtvis var han bara nazist fram till slutet av förra året då han gick med i SD och eftersom han är med i SD nu är han inte längre nazist. En nazistisk världsbild hänger man liksom bara av sig som en kofta...
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-01 21:21:56 följande:
    Alla partier kan beskrivas som en sekt.

Jag tycker det är SD-sympatisörerna som beter sig mest sektliknande vilket inte minst märks här där man försvarar idioti in absurdum. I stort sett alla kritik avfärdas. Inte ens nazistmedlemmar tar man avstånd i från. Sekten sluter upp runt de egna. Jag vet inget annat parti i riksdagen som företräds av så många omdömeslösa människor men blind tilltro till en annan människa bara för att de säger sig sympatisera med samma parti. Mycket sektlikt.

Jag kan diskutera med de flesta sympatisörer från samtliga andra riksdagspartier från höger till vänster utan problem, men när det kommer är det från SD-håll som påhopp och hot kommer. Måste kännas ruttet för de SD-sympatisörer som inte fungerar på detta sätt. Själv skulle jag skämmas ögonen ur mig om det parti jag röstar på skulle ha en affillierad nätsida som Avpixlat. Vilket jävla pack det hänger där!
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-04-01 21:13:30 följande:

Du måste väl ändå inse att det Svenskakvinnor utsätts för är mycket värre? Hur många våldtäker kan du hitta där Svenskar våldtar invandrarkvinnor ?Kontra tusentals. Randominvandrare? Kan inte tänka mig att det är vanligt alls.

Tror du denna majoritet av svenska våldtäksmän ber att få se pass eller gör djupintervjuer innan de våldtar en kvinna för att försäkra sig om att hon inte är invandrare? Vad får dig att tro att invandrare/svensk ens är intressant för alla svenska män som begår våldtäkt?

Du har absolut INGEN aning överhuvudtaget, du bara tycker och tror. Dina fördomar är ingen känsla att gå på utan bara fördomar.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:22:53 följande:
    Avpixlat som nyhetssida fyller en viktig funktion bland övrig svensk media, där över 40% av journalisterna röstar MP. Det är skrämmande likt en sekt om något.
    Men låt så vara.
    Desto viktigare blir alternativ nyhetsförmedling som Avpixlat.
    De flesta nyheter på Avpixlat finns också att läsa på Aftonbladet.
    Dock inte lika frispråkiga kanske....

Det finns inget som hindrar SDare från att utbilda sig till journalister och söka jobb som journalist. Varför så få tycks ha gjort det kan inte lastas andra utan där behövs lite mer självkritik.

Avpixlat är inte alternativ nyhetsförmedling utan en kloak vars syfte är att ge intrycket av att invandrare är dåliga människor. Finns inte en nyhetsremsa som rapporterar något fördelaktigt om invandrare utan även det vinklas till något dåligt. Antingen lever invandrare på bidrag eller så stjäl de svenskars jobb...

Där häckar också människor som delar Avpixlats syn på att invandrare är roten till allt ont. Frispråkighet är inte riktigt ordet som täcker in vad som skrivs i kommentarsfälten. Hur du kan försvara en sådan skitsajt är för mig en gåta.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:59:28 följande:
    Jag försvarar inte läsarkommentarerna på Avpixlat. Det har jag aldrig påstått.
    Däremot försvarar jag alternativ media där journalister inte nödvändigtvis röstar på Miljöpartiet.
    Jag försvarar inte per automatik någon tidning eller dess innehåll baserat på vilket parti journalisterna som skriver där röstar eller inte röstar på.

Att försvara Avpixlat för att journalister som röstar på miljöpartiet inte skriver där är en ynklig grund, tycker jag.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:12:59 följande:
    Precis så. Att den flagranta överrepresentationen av vänsteranhängare och miljöpartister i svensk media inte ses som ett problem av fler är faktiskt ganska skrämmande. Med eller utan Avpixlat osv.

Om du tycker det är ett problem så gör något åt det i stället för att gnälla. Du skriver väl såpass bra att du skulle kunna starta upp en karriär som journalist. Svensk media har en ideologisk spridning och var och en väljer vad den vill få till sig. Att exempelvis vissa tidningar är mer populära än andra beror ju på val människor gör.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_tidningar_ordnade_efter_ideologi

Vi har heller aldrig förr haft ett så stort mediautbud så för den som särskilt vill söka sig åt ett visst ideologiskt håll saknas absolut inget. Tyvärr, kan jag i vissa fall tycka. Gnäll om hur MP och V styr media är ju bara en patetisk ursäkt många SDare använder sig av för att försöka förklara varför inte fler röstar på SD. Alla som inte gör det är tydligen indoktrinerade. Hahahaha. Jag skiter väl i om jultomten sitter i redaktionen och säger SD är ett hyvens parti, jag kommer inte att rösta på dem ändå, lika lite som jag skulle rösta på MP för att jultomten satt i redaktionen och flaggade för MP - om man nu måste utgå från att allas partisympatier vanligen är synliga i rapporteringen.

Alltför många SDare har en alldeles för liten tilltro till människors självständiga tankeförmåga och omdöme när de påstår att majoriteten av den svenska väljarkåren är indoktrinerade för att de inte röstar på SD. Det får mig att fundera på vem det egentligen är som är indoktrinerad.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:37:33 följande:
    Vad ska jag som man ta ansvar för? Att andra män beter sig på ett sätt som för mig personligen är extremt främmande? Och det bara för att jag råkar ha samma könstillhörighet som dessa puckon?
    Det du säger är väl att man inte ska döma grupper utan att individer får stå för sina egna handlingar. Applicera ditt tänk på gruppen män, på gruppen invandrare så har du hur jag tänker om båda dessa grupper.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-02 08:30:41 följande:
    Ah, den gamla "sluta whina och GÖÖÖR NÅÅÅÅGOT"-repliken. Den var väntad. Och överrepresentationen hade jag sett som ett problem även om SD inte hade funnits - det är dessutom uppenbart att även partierna i Alliansen knappast skulle agera röstraggare åt SD om de hade samma övervikt i medierna som V/MP. Att jag skulle se det här som någon sorts konspiration mot SD är alltså ännu ett hjärnspöke du bör slå ur hågen snarast.
    Vad är det för fel på den repliken? Du klagar, klagar och klagar men skicka in något till en tidning lika gärna som att posta här. Börja med en insändare. Om många miljöpartister skriver är det väl för att de kan och vill. De ska inte behöva kliva åt sidan för att ge utrymme för folk som inte vill ta sig utrymme.

Jag föreslår att du slår DITT hjärnspöke ur hågen om att jag skulle mena att du ser något som en konspiration mot SD. SD ser väl det och en hel del annat som en konspiration. Du är väl inte SDare, inte sist du uttalande dig om det iaf.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?