Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-18 17:00:08 följande:
    Finns det enligt din mening någon annan orsak till att någon kan ogilla SD frånsett att personen skulle vara antidemokrat?
    Gert skrev 2014-04-18 18:23:04 följande:
    Men aldrig ett ärligt svar.
    Ja, Gert. hur skulle det vara med vilket svar som helst?

Finns det enligt din mening någon annan orsak till att någon kan ogilla SD frånsett att personen skulle vara antidemokrat?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:46:14 följande:
    Såatteee, 90% av svenskarna är antidemokrater. Det var ju charmerande av dig.
    Nädå 90% röstar på ett annat parti än SD. Av de 90% är det enbart ett litet antal antidemokrater som ogillar SD. Det är de som syns och hörs hela tiden. Övriga gillar SD  - fast de röstar på att annat parti och säger ingenting av rädsla för de antidemokratiska. Hahahahaha!
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 19:05:07 följande:
    Du börjar äntligen förstå hur det hänger ihop.
    Jag har hela tiden förstått hur det hänger ihop. Problemet är att du inte gör det. Och det är ganska allvarligt.

Man kan inte inkompometentförklara i stort sett en hel nation. DET är en av orsakerna till att SD aldrig kommer få någon makt. Hela partiets existens bygger på att man skjuter sig i foten: "Eftersom du är helt dum i huvudet och feg röstar du inte på oss. Börja med det!"
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 19:10:21 följande:

Nihka, du MÅSTE vara superdupertydlig med att du är ironisk, alla förstår inte det.
    Nä, hahahahahahah ha räcker inte. Tror du att ett litet simultant urinläckage orsakad av skrattkonvulsioner would do the trick?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-18 19:18:26 följande:
    Men - nu gör ju inte resten av världen "tillräckligt" för att lösa situationen. Och när andra länder inte "hjälper till" i tillräcklig utsträckning så menar du alltså att Sverige skall ta emot ännu fler? Varför skall just Sverige sitta med Svarte-Petter? Och var går gränsen? En miljon? Fem miljoner?
    Pressen på andra länder blir helt enkelt inte tillräcklig så länge Sverige och t.ex. Tyskland sväljer så många som de gör. Och grejen med PUT i Sverige är också unik i sammanhanget. Men - hela skiten är ju vad Reinfeldt och Borg önskar sig. Och MP o V men av andra skäl.
    Nope Sverige ska fortsätta precis som nu. TUT eller PUT i så här långvariga konflikter är ointressant. TUT omvandlas ändå ofta till PUT när barnen vuxit upp här och inte längre hör hemma i det gamla hemlandet.

Var inte orolig. Det räcker till med krigsflyktingar för alla EU-länderna.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 19:20:03 följande:
    Haha den var bra :)
    Visst var den. Så majestetiskt enkel och sann. Det handlar om värdegrund att begripa sig på sådana sammanhang.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 19:38:58 följande:
    Jag måste visst vara superdupertydlig med när jag menar något ironiskt. Alla verkar inte fatta det.

Jag förstod att du inte förstod att man inte kan idiotförklara människor som incitament för att de ska rösta på SD.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-18 19:42:02 följande:
    Det där är helt enkelt inte sant. Sjukhus nekar inte akutsjukvård i USA. De behandlar den akut sjuke och skickar sedan en räkning. Kan personen inte betala täcks kostnaden av staten (eller alla andras försäkringar beroende på person och situation). En svensk släkting på resa i USA slog axeln ur led, blev skjutsad till sjukhus och 10 minuter senare var axeln tillbaka där den skulle. Först efteråt talades det om kostnader som sedan täcktes av reseförsäkringen - men inte ett knäpp om betalning innan åtgärd. 
    I Sverige - när han drog bägge axlarna ur led, vägrade SOS att sända ambulans. Han fick på sig skor och kunde slå telefonnumret till taxi och kom på så vis till sjukhuset. Där fick han vänta i flera timmar tills det kom en sömndrucken läkare och hjälpte honom.

En oförsäkrad vuxen i USA kan också täckas av make/makas försäkring. En nära släkting gifte sig med sin sambo när han blev sjuk i prostatacancer. Han fick den bästa privatvård som stod att få men avled tragiskt nog några år senare. Dock inte på grund av bristande vård eller betalningsförmåga.
    Det har hänt att människor nekats akutvård på närmaste sjukhus för att försäkring saknats. Ja. Och så vill jag inte ha det i Sverige. 
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 19:29:01 följande:
    Uppenbarligen är tanken att det finns någon form av politik som inte uttrycks genom partiprogram eller riksdagsmotioner, utan måste uttolkas genom att bland annat analysera före detta medlemmars agerande, uttolka konsultavtal eller läsa kommentarer på Avpixlat. Det kallade jag dold agenda-teori, och jag har svårt att förstå syftet eller planen. 
    Det finns tämligen gott om riksdagsmotioner om att dra ner flyktingmottagandet till symboliska siffror.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-18 19:44:29 följande:
    Fokus måste ligga på att lösa konflikter, snarare än att dränera länder på dess befolkning.
    Under tiden ska civilbefolkningen erbjudas skydd i närorådet.
    En effektiv, billig, och rättvis lösning för alla inblandade.
    Röda korset ger skydd åt en flyktingfamilj en hel månad för endast 385:-, enligt deras hemsida.
    Vi kan utan vidare ge hela Syriens folk denna hjälp, men istället väljer Sverige att placera en flyktingfamilj i Norrland för 30000/mån.
    Om du inte har märkt det så ÄR Syrien redan "dränerad" på stora delar av sin befolkning. Och fler kommer. Så du har kollat RK hemsida. Hör med dem i stället om de klarar av att ta emot 20 miljoner familjer bara de får 385 :- i månaden för varje familj.

Jag är ganska säker på att Libanon inte delar din åsikt om att det är effektivt, billigt och rättvist för alla inblandade.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?