Inlägg från: Titt ut |Visa alla inlägg
  • Titt ut

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Vi ska vänta ända till augusti.....det är långt dit men känns bra ändå då jag inte tillåter mig att känna mig redo än Men i maj då börjar jag preppa mig med vitaminer m.m.

Så kul för dig eko my! Har du ringt mvc och fått tid för inskrivning? Vad är du i för vecka? Skönt att du inte mår jätteilla.

Kul att du la till gravid på listan! Hoppas på fler där snart för er som har börjat

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012kännamig.
  • Titt ut

Jag har inte ens tänkt på att man kan vänta med att ringa mvc. Jag ringde veckan efter att jag fick veta att jag var gravid med båda mina barn och fick en tid efter det. Jag har känt att det är ett måste men nu när jag tänker på det så skulle jag kunna tänka mig att vänta till runt vecka 10 för att slippa eventuella tråkigheter. Samma sak med graviditetstest, jag väntar alltid 1 vecka efter BIM innan jag testar mig för att slippa veta ifall det skulle hända något.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Titt ut

Tråkigt att inte känna förtroende till sin bm, jag har alltid känt att jag kan lite på min bm, nu har vi flyttat till annan stad så det kommer bli en ny bm och nytt ställe. Jag hoppas att det kommer kännas lika bra här. 
    Jag har uppskattat mina besök hos bm, det har varit kul och spännande att gå dit. Jag kan tycka att det är synd att bm typ inte "bryr" sig lika mycket om den gravida när man går dit med andra graviditeten. För då har man ju redan gått igenom det en gång, tycker de. Men jag tycker man behöver samma som med första graviditeten. Det är ett nytt barn som jag vill lägga ner lika mycket tanke och omsorg kring.

Samma sak med Bvc , med första barnet får man hembesök efter förlossningen, men inte med andra, i mitt tycke så är det väl med andra barnet man skulle behöva det. Med tanke på att man har två att ta hand om och måste ta med till bvc. 
    Även det här med att det blir lättare med andra barnet och andra graviditeten. Hur är detta möjligt? När man har två blir det ju dubbelt så mycket "jobb" och med andra graviditeten har man inte möjlighet till vila m.m. Jag förstår det bara inte. Det ända som kanske är lättare med andra graviditeten är andra förlossningen, för då har ju faktiskt första barnet banat vägen (så var det för mig i alla fall)

• Titt ut

Håller med minneli sånt där vill vi inte ha i den här tråden. Ett stort skämt! Tar inte åt mig ett dugg av den kommentaren. 

• Titt ut

Ekomy: vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre snart, det är jobbigt att vara trött när man inte kan vara trött.

Chiqita: typiskt med testet, testa igen så vet du. Jag hade nog inte klarat att vänta När ska du till gyn?

Nästa vecka ska jag börja äta folsyra, känns kul att äntligen starta.

• Titt ut
    Eko my: Hur gick det på inskrivningen idag? Jag hade en liten blödning med mitt första barn i ungefär samma vecka som du är. Det var ingen fara utan jag hade ansträngt mig lite för mycket den dagen. Det är ganska så vanligt i början som du skriver. Förstår att du blir orolig, jag blev också det och ringde till min bm som sa att det var normalt. Pratade du med din bm idag om det? 

chiqita: Vad kul att de kunde se att du har haft äl! Det måste vara skönt att få veta hur det är och att de kollar upp alla dessa saker. Hoppas de kommer fram till något som hjälper.
  • Titt ut

eko my: Nej vad tråkigt, beklagar! Styrkekram!!

• Titt ut

Chiqita: Hoppas det är på gång!

Jag började äta folsyra för 1 vecka sen och ska börja äta mer järnrik mat nu då mitt järnvärde har krånglat med mina två tidigare graviditer.

Den här månadens ska jag börja med ÄL- test och fram till augusti då det är dags. Det känns så kul att äntligen vara i startgroparna!! Igår fick jag en stark längtan efter en liten bebis

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)