Tråkigt att inte känna förtroende till sin bm, jag har alltid känt att jag kan lite på min bm, nu har vi flyttat till annan stad så det kommer bli en ny bm och nytt ställe. Jag hoppas att det kommer kännas lika bra här.
Jag har uppskattat mina besök hos bm, det har varit kul och spännande att gå dit. Jag kan tycka att det är synd att bm typ inte "bryr" sig lika mycket om den gravida när man går dit med andra graviditeten. För då har man ju redan gått igenom det en gång, tycker de. Men jag tycker man behöver samma som med första graviditeten. Det är ett nytt barn som jag vill lägga ner lika mycket tanke och omsorg kring.
Samma sak med Bvc , med första barnet får man hembesök efter förlossningen, men inte med andra, i mitt tycke så är det väl med andra barnet man skulle behöva det. Med tanke på att man har två att ta hand om och måste ta med till bvc.
Även det här med att det blir lättare med andra barnet och andra graviditeten. Hur är detta möjligt? När man har två blir det ju dubbelt så mycket "jobb" och med andra graviditeten har man inte möjlighet till vila m.m. Jag förstår det bara inte. Det ända som kanske är lättare med andra graviditeten är andra förlossningen, för då har ju faktiskt första barnet banat vägen (så var det för mig i alla fall)