Inlägg från: Titt ut |Visa alla inlägg
  • Titt ut

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Jag har också börjat med ÄL-tester men har inte fått något utslag än. Har troligtvis ÄL mitten eller slutet av veckan så vi ska börjat lite smått ikväll De små simmarna kan ju leva 5 dagar i livmodern så varför inte öka chanserna tänker vi.

• Titt ut
    chiqita skrev 2014-08-12 09:26:32 följande:

Håller mig i bakgrunden lite och läserö vad som händer. Har semester och på fredag åker vi på bröllop. Min mans bror ska gifta sig så det blir spännande.

Nu till mitt dilemma. Blev oväntat förkyld härom dagen. Började ta tempen och trodde säkert att jag har feber då morgontempen låg på 37,5. Har inte tempat aktivt men vet att den brukat ligga strax under 37.. Trots att förkylningen börjat gå tillbaks ligger tempen fortsatt högt. Tror inte jag haft ÄL och på dag 26 i cykeln. Sist var min cykel 44 dagar, gången innan 30 dagar har jag för mig.. Får kolla morgontemp i morgon med men detta får ju igång tankarna. Känner mig inte febrig, bara förkyld..

Vet inte så mycket om tempning men att tempen är 37,5 kan det betyda att du har ÄL just nu?

Tråkigt med förkylning så här på sommaren hoppas du kryar på dig till bröllopet.
  • Titt ut

Känner mig frustrerad, jag har nu testat med ÄL-tester i 8 dagar med Clearblues digitala med dubbel hormonindikator. Resultatet man kan få är en rund ring (Låg fertilitet), en blinkande gubbe (hög fertilitet) eller en fast gubbe (maximal fertilitet) Jag fick en rund ring på 1:a testdagen, 2:a testdagen en blinkande gubbe, det är bara det att jag har haft en blinkande gubbe i 7 dagar nu!! Har läst att testet kan visa blinkande gubbe i upp till 9 dagar men om man fortsätter att få blinkande gubbe efter det så kommer troligtvis inte någon ÄL. Rynkar på näsan Håll tummarna för mig nu måndag-tisdag att jag får en fast gubbe.

• Titt ut
    Josefine0811 skrev 2014-08-17 12:57:52 följande:

Jag håller tummarna för dig Titt ut.

Jag fick två streck på ägglossningstestet idag så nu hoppa in jag att det blir något :)

Vad spännande, håller tummarna för dig

Jag gjorde ett ÄL-test på kvällen med ett annat test Clearblues vanliga digitala och fick en glad gubbe. Sen testade jag på morgonen igen alltså bara 8 timmar senare och fick ingen gubbe. Jag fattar ingenting. Kan min ÄL bara ha varit i 8 timmar eller går det bara att få en glad gubbe 1 gång? Någon som vet? Det står på testet att man ska sluta testa efter glad gubbe. Hade jag ÄL eller inte tror ni? Känner mig väldigt förvirrad just nu. En glad gubbe är väl en glad gubbe? Eller kan den visa fel?

Jag har alltid använt vanliga stickor tidigare utan problem och har alltid haft ÄL. Men nu ville jag göra det lite roligare nu när det var dags....skulle inte ha gjort det :-/
  • Titt ut

Jag håller med det verkar vara knepigare att skaffa tredje barnet. Jag vet inte om jag hade ÄL i söndags eller inte. (har alltid vetat innan) Vi hade sex regelbundet iallafall så tiden får väl utvisa det. Hoppas på ett plus i slutet av månaden. Kommer känna efter minsta lilla tecken nu

• Titt ut
    Shosh skrev 2014-08-19 05:37:35 följande:

Hej! Här är en till som försöker skaffa ett tredje barn, verkar vara lite knepigare den här gången.

Hade ÄL den 10/8, kände ett sånt sjukt hugg i livmodern några dagar efter och sen började jag blöda, blödde i typ fyra el fem dagar, brunfärgat:/

Men min kropp verkar inte fatta att nåt gick fel, har metallsmak, molvärk och ömma bröst ändå. Har beräknad mens på söndag.

Hugget kan det inte ha varit ägget som fäste då? Med tanke på molvärk, ömma bröst m.m tänkte jag på. Man kan ju få en brun blödning då.
  • Titt ut

Ja 5 dagar kanske är länge, kommer inte ihåg hur länge man kan ha blödning i samband med att ägget fäster, någon annan som vet? Jag hade ingen blödning men kände ett hugg med mina två andra graviditeter.

• Titt ut
    Shosh skrev 2014-08-19 10:49:03 följande:

Men jag blödde ju så länge, fem dagar, så inget smådroppande direkt.. Det är det som gör mig så osäker. Har varken känt något hugg eller haft någon blödning med de två andra. Har du haft det?

Hur går det? När har du BIM?
  • Titt ut
    Emizz86 skrev 2014-08-21 07:36:51 följande:

Här hemma väntar jag på BIM som är 29 augusti, dagarna går sååå långsamt! Har ont i livmodern hoppas bara att det inte är menen som ska komma. Men när man känner efter så kan man hitta alla möjliga symtom tycker jag ????

Samma här BIM 30/8. Fick molande värk i magen 3 dagar efter ÄL. 2 dagar med det nu. Brukar inte ha det efter ÄL annars. Annars känner jag inga andra symptom än. Jag kommer ligga lågt den kommande veckan och testar inte förren 1 vecka efter Bim.

Men jag kommer definitivt leta massa tecken
  • Titt ut
    Shosh skrev 2014-08-21 11:26:15 följande:
    Jotack, dagarna kryper så långsamt fram mot söndag (BIM 24/8).. Var så dum och testade igår, men det var ju neg så klart. Känner mig mer PMS:ig nu, svängigare i humöret och inte lika mycket molvärk. Brösten är mindre spända också.

Så jag skulle nog inte säga att hoppet är så stort. Känns som att jag står i ett vägskäl, antingen kör jag all in och beställer hem äl-stickor och börjar tempa osv, eller så struntar jag i allt och så får det bli som det blir. Känns som att det sista alternativet onekligen vore bäst för min mentala hälsa:/

Hur har du det?
    Har fortfarande molande värk i livmodern, som strålar ut i äggstockarna samt till ryggen. Det känns precis som svag mensvärk som kommer och går och en varm känsla också, pirrande känsla i magen och idag spänner det mycket som att jag har en ballong i magen. Jag har aldrig vad jag kan minnas känt så här strax efter äl eller mellan mensen så borde ju ta det som något positivt men har svårt hoppas. Vill inte bli besviken sen. Därav tänker jag vänta tills 1 vecka efter bim (30/8) innan jag testar med gravtest. Vill inte bli besviken och vill inte veta ifall det var ett tidigt missfall på gång. Om brösten börjar ömma och bröstvårtorna blir riktigt mörka runt bim då kan jag börja hoppas Glad

Du har ju bim idag, hur går det?
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)