Inlägg från: Titt ut |Visa alla inlägg
  • Titt ut

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Vi velade fram och tillbaka i 6 månader och har äntligen sagt ja till ett barn till. (livrädda)
    De här 6 månaderna sen vi började prata om det har verkligen varit en bergochdalbana, ena dagen var det självklart att vi ska ha en till och nästa dag var det inte alls så självklart. Tankarna har verkligen snurrat runt i huvudet om allt möjligt kring ett tredje barn. Har vi råd? Hur kommer barnen att ta det? Kommer tredje barnet att kunna vara med och leka med dem? Eller blir ålderskillnaden för stor?  Har vi plats? Köpa stor bil? Har vi orken? Orkar jag en till graviditet? Tre barn att göra läxorna med, hinner man med det?..m.m...m.m...m.m.....

Vi kom fram till att det är alla dessa frågor som inte går att svara på, det är dem som gör oss veliga. Att vi inte vet hur det kommer bli med ett tredje barn gör oss osäkra men känslan och längtan efter ett barn till kommer aldrig att försvinna och har vi den känslan så är den det ända som betyder något för oss. Allt runt omkring får lösa sig på vägen och när vi väl är inne i det hela så gör vi det bästa och i slutändan är ju kärlek det ända ett barn behöver (hur klyschigt det än låter)

Så vi har lagt alla frågor som inte går att besvara åt sidan och låtit känslorna styra.
    Vi har bestämt oss för att vänta till augusti pga av mitt jobb och sen för att jag vill komma lite i form innan en till graviditet. Vi bor i en lägenhet (4 rum) så det kommer bli ett rum för lite såsmåningom men vi är sugna på hus framöver och ser inga problem i att två delar rum några år.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Titt ut

Fru LH: 
    Jobbigt att det blev så nu när ni hade bestämt er. Men kanske ändå var skönt att detta kom upp nu och inte precis efter du blivit gravid. Jag tänker att det är lättare och skönare att veta vart ni ska ta vägen innan kanske. Om ni bestämmer er för att flytta igen så är det ju bra att veta hur många barn ni ska ha ändå, så ni vet hur stort ni behöver. Så jag tycker ni ska fortsätta diskutera både barn och boende samtidigt.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Titt ut

Jag väntar på att det ska bli augusti så vi med kan börja försöka. Längtar väldigt mycket nu! Fast det känns fortfarande lite läskigt att vi nu har bestämt oss för att ha tre barn.  

• Titt ut
    Smulan 89 skrev 2014-07-01 14:29:25 följande:

Igår kväll innan jag skulle lägga mig så la jag ett grav-test på plats på toa för att kunna testa idag på morgon. Stod på toa med testet i handen och då kom mensen. Fan vad deppigt :(

Tråkigt! Hoppas gravtestet kommer till användning nästa månad.
  • Titt ut

Hej tjejer!
    Har alla tagit semester härifrån?  Solig
    Jag hade ÄL förra helgen och väntar nu på att mensen ska komma, sen ska vi äntligen sätta igång bebisverkstaden. Som vi har väntat!!

Hur går det för er andra som försöker och som ska börja?

• Titt ut
    Smulan 89 skrev 2014-07-24 23:14:30 följande:

Jag har bim på måndag om jag räknat rätt, så om mensen inte kommer någon dag för tidigt, så testar jag väl på måndag eller ev på söndag.

Spännande! Håller tummarna för er! Glad
  • Titt ut
    Josefine0811 skrev 2014-07-26 17:12:02 följande:

Nu är det sista dagen på semestern, ikväll flyger vi hem och imorgon tar jag ut min p-ring och börjar försöka på syskon nr 3 :)

Kul!
  • Titt ut
    Smulan 89 skrev 2014-07-29 07:25:49 följande:
    Äntligen är det min tur att bifoga en bild på gravtest =)
    De två översta tog jag idag, på bim+1 och det understa tog jag på bim-1

Ni vet den där härliga (läs vidriga) känslan man har i halsen och munnen efter man har spytt. Den känslan har jag haft i flera dagar. Började några dagar innan bim. Inte bara på morgonen, utan dygnet runt. Det stör mig inte så mycket, då det är kanske lika påtagligt som molvärk. Man mår inte jätteilla, men det ligger där som en äckel-känsla hela tiden.
    Grattis!
  • Titt ut

Nu börjar det närma sig att börja med ÄL-test för mig, på torsdag tar jag första testet av 10 st. Tror att ÄL kommer att vara runt den 14 aug. Jag har köpt clearblues digitala med dubbel hormon indikator. Jag vill att det ska vara nästa vecka nu!! Så veckan runt den 28/8 vill jag inte ha mens. Äntligen är det augusti, har ju väntat på den här månaden sen i februari!

• Titt ut
    Carolina01 skrev 2014-08-03 21:48:57 följande:

Det man inte vill ska hända har nu hänt, fick i fredags blödningar som visade sig vara ett ma i ca v13, var i v15 i fredags... Mår fruktansvärt dåligt över detta!

Så nu återgår vi till frågan om vi ska försöka skaffa ett till barn eller om vi ska nöja oss med de två fina vi har...

Nej vad tråkigt...

Styrkekram till er
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)