Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
Vi velade fram och tillbaka i 6 månader och har äntligen sagt ja till ett barn till. (livrädda)
De här 6 månaderna sen vi började prata om det har verkligen varit en bergochdalbana, ena dagen var det självklart att vi ska ha en till och nästa dag var det inte alls så självklart. Tankarna har verkligen snurrat runt i huvudet om allt möjligt kring ett tredje barn. Har vi råd? Hur kommer barnen att ta det? Kommer tredje barnet att kunna vara med och leka med dem? Eller blir ålderskillnaden för stor? Har vi plats? Köpa stor bil? Har vi orken? Orkar jag en till graviditet? Tre barn att göra läxorna med, hinner man med det?..m.m...m.m...m.m.....
Vi kom fram till att det är alla dessa frågor som inte går att svara på, det är dem som gör oss veliga. Att vi inte vet hur det kommer bli med ett tredje barn gör oss osäkra men känslan och längtan efter ett barn till kommer aldrig att försvinna och har vi den känslan så är den det ända som betyder något för oss. Allt runt omkring får lösa sig på vägen och när vi väl är inne i det hela så gör vi det bästa och i slutändan är ju kärlek det ända ett barn behöver (hur klyschigt det än låter)
Så vi har lagt alla frågor som inte går att besvara åt sidan och låtit känslorna styra.
Vi har bestämt oss för att vänta till augusti pga av mitt jobb och sen för att jag vill komma lite i form innan en till graviditet. Vi bor i en lägenhet (4 rum) så det kommer bli ett rum för lite såsmåningom men vi är sugna på hus framöver och ser inga problem i att två delar rum några år.