Inlägg från: Titt ut |Visa alla inlägg
  • Titt ut

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Maajsi: Då är det nog från våra födda 12 jag känner igen dig från...kul! :)

• Titt ut

Kul att du fått nytt jobb! Förstår att det känns snopet att vänta ett år. Jag har inte börjat tillåta mig själv att klättra på väggarna än då vi inte ska börja förren i augusti Men längtan är stor!

• Titt ut

Chiqita: ojdå vad härligt att få höra det. Ja du kanske borde testa igen. eko my: Hej! Vilka månader är dina barn födda i? Varför vill du ha barn i december?

• Titt ut

Jag gick upp 17 kg med mitt första barn och 20 kg med mitt andra barn. Hur mycket man går upp beror tydligen på hur man vägde innan. Väger man inte så mycket innan graviditeten så brukar man gå upp mer under graviditeten. Men det är säkert olika. Jag gick ner gravkilona efter 6 månder med första barnet och 9 månader med andra barnet.
    Min första förlossning började med vattenavgång och sen värkar, det tog 11 timmar. Med andra barnet började det med värkar, vattnet gick när huvudet var halvt ute, han kom ut efter 18 timmar från första värk. Så mitt andra barn tog längre tid på sig än första.  Använde lustgas när jag var öppen 10 cm. Krystarbetet pågick 1 timme med första barnet och 15 minuter med andra. Hoppas på 15 min om jag blir gravid igen
    Min man och jag har lite smått pratat och haft tankar kring ett tredje barn en längre tid men det var först nu som vi kände att det vore tid att börja planera för ett i så fall. Han behövde däremot lite längre tid på sig att smälta det innan han sa ja. Han tänker en del på att vi just nu inte har plats för ett tredje barn och oroar sig väl mer för det praktiska, större bil ? m.m. Mina tankar har varit där lite grann, men finns det hjärterum finns det stjärterum   Och eftersom vi har en pojke och en flicka så har vi kläder i massor då vi har sparat allt! Så ett tredje barn skulle inte kosta lika mycket rent klädmässigt för oss.

• Titt ut

Jag tänkte att det vore kul att se när alla har tänkt eller har börjat försöka med bebisverkstaden.
    Så ni som vill, uppdatera denna lista!

När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari

Februari

Mars          

April           

Maj             

Juni            

Juli             

Augusti: Titt ut, 

September 

Oktober

November

December

• Titt ut

Saga09 Hur mår du? Var det magsjukan? 

Gladamamsen Blir det bebisverkstad nu i mars? :)

I helgen var jag och besökte vänner som har fått barn nyligen och oj vad jag blev ännu mer sugen på en till liten! Känns som evigheter sen jag höll i en bebis, jag hade nästan glömt hur små de är. 

Eftersom det är så långt till augusti då vi ska börja så har jag lagt upp lite delmål. Första är i maj då jag tänker börja med folsyra. Nästa mål blir juni då jag ska börja med ägglossningstester och föra dagbok över den och eventuellt börja äta järntabletter. Då känns det inte lika långt till augusti, själva tiden innan är ju faktiskt lite kul också att förbereda sig och försöka maximera sina chanser. :)

Chiqita: Det där klassiska tårarna från ingenstans :) Har du känt några fler gravidtecken?

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Titt ut

Gladamamsen: Måste kännas kul att det snart är dags att börja. Det ska bli så kul att följa alla här till plusset

Ekomy: Jag vet inte hur de där testerna fungerar men jag tror att stickorna ska stegra i styrka ju närmre ÄL. Så troligtvis hade du ÄL dagarna efter. Väntan är så spännande men dagarna brukar bli så långa också. Jag håller tummarna för dig.

• Titt ut

Chiqita: tråkigt att det var negativt.

• Titt ut

Jag körde med ÄL -tester med båda barnen och tyckte de visade bra, jag testade endast på morgonen samma tid varje dag. Kommer att testa med det några månader innan vi börjar för att öva inför den viktigaste månaden. Tror dock att jag kommer att byta från stickor till digitalt ÄL-test med dubbel hormionindikator för att vara på den säkra sidan och för att få veta 4 dagar innan när ÄL är på gång och redan då börja. Men månaderna innan kommer jag öva med stickor, blir väldigt dyrt annars.

gladamamsen: Vi vill vänta till augusti för att det passar jobbmässigt för mig och för att vi inte vill ha födelsedagarna så tätt mellan barnen. Sen kanske det ändå inte blir just den månaden jag blir gravid men vi vill iallafall inte bli gravida innan augusti. En annan sak är att vi vill ha ett år extra mellan 2:a och 3:e.

eko my: Du skriver inte för mycket det är bara kul att följa allas resor mot pluset. Jag antecknar! Glad
    Du ska vara hoppfull! 

• Titt ut

Jag ser pluset! Vad kul, grattis!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)