• Paulina P P

Skinnbyxor på 40-åring?

Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

• Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • sötare

Om de sitter snyggt på dig och du kan bära upp dem så ska du absolut köpa det. Tycker att det snarare handlar just om man kan bära upp det  och inte låter sin osäkerhet om man nu känner det lysa igenom.

• Darla

Köööp! Skinnbyxor är ju jättesnyggt och självklart kan du ha det.

• GrönaDruvan

Kan Britt Ekland så kan du!!

Skämt å sido... Klart du kan!

Jag är 35 och älskar skinn byxor (har bara fejk iof)... Tror inte jag kommer sluta gilla det nånsin...

Handlar inte om vad man har på sig, utan hur man kombinerar!

• EnAnonumius
    Paulina P P skrev 2013-10-16 10:44:29 följande:
    MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.
    Tänk jag trodde självsäkerheten steg med åldern och när man nådde ungäfär 25-30 så började man strunta helt och hållet i vad folk EVENTUELLT KAN "tycka och tänka", och kör på sin egna stil och smak. 

Kort sagt.. Skit i vad folk tycker och tänker. Du är väl ändå en stark självsäker kvinna, eller hur?

Tänk bara på att ju mer du använder skinnbyxor/kjol så kommer det att bli mer och mer följsamt med kroppen.
    Skulle du ha otur att få fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa så använd galltvål och smörj in brallorna genast. Galltvål torkar inte ut skinn. Men det är alltid vettigt att fetta in skinnet efteråt ändå. Vissa skinnhandlare rekomendera faktiskt att använda just galltvål om man får fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa. Blöt fläcken med en våt trasa gnid lite galltvål och skölj av den tvålade fläcken med blöt trasa. Fetta in fläcken.

Som infettning av brallorna så rekomendera jag faktiskt sadelolja. Lättare att aplicera tränger in snabbare. Använder sadelolja på min skinnkjol. Fick det tipset av en tjej som använder läderkläder ibland.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Oh rekommendera en kortärmad skjortblus till, kanske i blått, svart eller vitt.
    Jag tycker det är verkligen snyggt med en kortärmad skjortblus till skinnbyxor på en kvinna. Ser så otroligt självsäkert ut men ändå feminint utan att vara överdrivet feminint.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • pica pica
    La Lola skrev 2013-10-17 08:16:22 följande:
    Herregud, du är ju bara 43.
    Klä dig i skinnbyxor om du vill o skit i vad andra tycker.
    Kan bara instämma, kör på!Glad
  • Paulina P P

Jag vill ju klä mig feminint. Vit sidenskjorta till skulle jag nog satsa på. Har också en kortärmad ljusgrå angoratröja som skulle vara snyggt till.

Eftersom jag inte har tatueringar eller knallrött hår eller annat liknande, går inte  högklackat heller, kanske jag kan bära upp dem Gäller att hitta rätt modell bara.

Egentligen har jag bra självförtroende och vågar som sagt klä mig mer som jag vill än när jag var yngre, samtidigt vet jag ju, genom media... och min syster... att folk i allmänhet kan ha vissa åsikter. Jag vet också att jag inte riktigt "fattar" hur gammal jag är. Jag köper kläder som jag alltid velat ha men tidigare inte vågade eller hade råd att köpa. Jag har inte bytt stil. En skinnbyxa skulle jag matcha med feminina plagg och accessoarer.

• Darla
    Paulina P P skrev 2013-10-17 12:11:58 följande:
    Jag vill ju klä mig feminint. Vit sidenskjorta till skulle jag nog satsa på. Har också en kortärmad ljusgrå angoratröja som skulle vara snyggt till.

Eftersom jag inte har tatueringar eller knallrött hår eller annat liknande, går inte  högklackat heller, kanske jag kan bära upp dem Gäller att hitta rätt modell bara.

Egentligen har jag bra självförtroende och vågar som sagt klä mig mer som jag vill än när jag var yngre, samtidigt vet jag ju, genom media... och min syster... att folk i allmänhet kan ha vissa åsikter. Jag vet också att jag inte riktigt "fattar" hur gammal jag är. Jag köper kläder som jag alltid velat ha men tidigare inte vågade eller hade råd att köpa. Jag har inte bytt stil. En skinnbyxa skulle jag matcha med feminina plagg och accessoarer.
    Så snyggt det låter med sidenskjorta eller angoratröjan till. Jag skulle absolut köra med något sånt, pudernyanser är snygga med, stora angora sjalar också, svepta lite snyggt. Och sen något snyggt smakfullt större smycke som väger upp.
  • Cafe Solo

En del medelålders män får plötsligt för sig att de klär i cowboy-hatt eller skinnväst. Ungefär samma sak är det med äldre kvinnor och skinnbyxor. Det är varken rockigt eller sexigt. Möjligen signalerar det en pågående svampinfektion. Köp ett par snygga jeans istället.

Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?