Skinnbyxor på 40-åring?
Paulina P P skrev 2013-10-16 10:44:29 följande:
MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.Kort sagt.. Skit i vad folk tycker och tänker. Du är väl ändå en stark självsäker kvinna, eller hur?
Tänk bara på att ju mer du använder skinnbyxor/kjol så kommer det att bli mer och mer följsamt med kroppen.
Skulle du ha otur att få fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa så använd galltvål och smörj in brallorna genast. Galltvål torkar inte ut skinn. Men det är alltid vettigt att fetta in skinnet efteråt ändå. Vissa skinnhandlare rekomendera faktiskt att använda just galltvål om man får fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa. Blöt fläcken med en våt trasa gnid lite galltvål och skölj av den tvålade fläcken med blöt trasa. Fetta in fläcken.
Som infettning av brallorna så rekomendera jag faktiskt sadelolja. Lättare att aplicera tränger in snabbare. Använder sadelolja på min skinnkjol. Fick det tipset av en tjej som använder läderkläder ibland.