Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Skinnbyxor på 40-åring?

Paulina P P skrev 2013-10-16 10:44:29 följande:
    MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.
    Tänk jag trodde självsäkerheten steg med åldern och när man nådde ungäfär 25-30 så började man strunta helt och hållet i vad folk EVENTUELLT KAN "tycka och tänka", och kör på sin egna stil och smak. 

Kort sagt.. Skit i vad folk tycker och tänker. Du är väl ändå en stark självsäker kvinna, eller hur?

Tänk bara på att ju mer du använder skinnbyxor/kjol så kommer det att bli mer och mer följsamt med kroppen.
    Skulle du ha otur att få fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa så använd galltvål och smörj in brallorna genast. Galltvål torkar inte ut skinn. Men det är alltid vettigt att fetta in skinnet efteråt ändå. Vissa skinnhandlare rekomendera faktiskt att använda just galltvål om man får fläckar som inte går bort med en lätt fuktig trasa. Blöt fläcken med en våt trasa gnid lite galltvål och skölj av den tvålade fläcken med blöt trasa. Fetta in fläcken.

Som infettning av brallorna så rekomendera jag faktiskt sadelolja. Lättare att aplicera tränger in snabbare. Använder sadelolja på min skinnkjol. Fick det tipset av en tjej som använder läderkläder ibland.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Oh rekommendera en kortärmad skjortblus till, kanske i blått, svart eller vitt.
    Jag tycker det är verkligen snyggt med en kortärmad skjortblus till skinnbyxor på en kvinna. Ser så otroligt självsäkert ut men ändå feminint utan att vara överdrivet feminint.

• EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 00:53:17 följande:
    En del medelålders män får plötsligt för sig att de klär i cowboy-hatt eller skinnväst. Ungefär samma sak är det med äldre kvinnor och skinnbyxor. Det är varken rockigt eller sexigt. Möjligen signalerar det en pågående svampinfektion. Köp ett par snygga jeans istället.
    Och här har vi en som inte förstår att skinn är ett naturmaterial som andas. 
    Det är inte mer risk att få svampinfektioner i skinnbyxor än i jeans du.

• EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 11:40:46 följande:
    Om nu skinn är ett naturmaterial som andas, hur kommer det då sig att det blir svettigt att sitta med med bar hud i en skinnsoffa? För att inte tala om i en solig bil med skinnklädsel. Självklart är det upp till var och en att bära skinnbyxor, men som kille tycker jag att det är bara tantigt. Undantag om du har hennafärgat hår och bryter på finska eller jobbar i en presentaffär i en småstad :)
    Bara för att du har lite svårt att förstå att det ena måste inte utesluter det andra så kan jag förstå din förbrylla över att man svettas i skinnsoffan eller i bilen när man när man har "skinn, mot skinn" kontakt en varm sommar dag. 

Skinn andas, det behöver inte betyda att det är "hög absorberande" för den saken skull som vanligt tyg.
  • EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 12:28:38 följande:
    64 år och skinnbyxor. Det är ju det jag säger :D
    Träffade en mycket vacker kvinna vid två olika tillfällen.
    Jag trodde damen var en smärt vältränad dam på runt 50-55år.. Och jag var inte ensam om att tro detta om henne.
    Men det visade sig att det var fel. Damen i fråga var faktiskt 73år.
    Hon var klädd i skinnkorsett, poliskeps i skinn och skinnbyxor. Och hon kunde fan bära upp den stassen. 
    Det var många yngre killar som vill få till ett skott med den "Hot granny".

• EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 13:30:56 följande:
    Frågar du mej när skinnbyxor passar så skulle jag svara när man åker motorcykel.
    Finns andra tillfällen med. Tungan ute

• EnAnonumius
    Paulina P P skrev 2013-10-20 12:13:23 följande:
    Det gäller väl att ha självförtroende och inte tveka. Jag kanske ska börja där...
    Glad
Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?