• Paulina P P

Skinnbyxor på 40-åring?

Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

• Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 00:53:17 följande:
    En del medelålders män får plötsligt för sig att de klär i cowboy-hatt eller skinnväst. Ungefär samma sak är det med äldre kvinnor och skinnbyxor. Det är varken rockigt eller sexigt. Möjligen signalerar det en pågående svampinfektion. Köp ett par snygga jeans istället.
    Och här har vi en som inte förstår att skinn är ett naturmaterial som andas. 
    Det är inte mer risk att få svampinfektioner i skinnbyxor än i jeans du.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Paulina P P
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 00:53:17 följande:
    En del medelålders män får plötsligt för sig att de klär i cowboy-hatt eller skinnväst. Ungefär samma sak är det med äldre kvinnor och skinnbyxor. Det är varken rockigt eller sexigt. Möjligen signalerar det en pågående svampinfektion. Köp ett par snygga jeans istället.
    Det är inte så att jag plötsligt "fått för mig" att jag passar i skinnbyxor. Jag har velat ha det i 20 år, men inte haft råd eller varit i närheten av att våga köpa ett par.

Byxor i fuskskinn vill jag inte ha. Vill inte klä mig i plast!
  • Paulina P P

Eftersom jag är relativt nygift (och för första gången också, har alltså inte varit skild) vill jag ju inte se nyskild ut. Fast just eftersom jag är nygift lär jag ju inte se desperat ut, så det kanske funkar ändå.

Dessutom brukar folk gissa att jag är max 35 (och att min syster är min storasyster).

• Cafe Solo

Om nu skinn är ett naturmaterial som andas, hur kommer det då sig att det blir svettigt att sitta med med bar hud i en skinnsoffa? För att inte tala om i en solig bil med skinnklädsel. Självklart är det upp till var och en att bära skinnbyxor, men som kille tycker jag att det är bara tantigt. Undantag om du har hennafärgat hår och bryter på finska eller jobbar i en presentaffär i en småstad :)

• Skabetti

Ha de kläder du vill. jag personligen brukar inte analysera vad andra har på sig. Min svärmor (50+) har riktigt snygga kläder på sig och bär upp dem med bravur! Ibland när vi går på stan kommer vi på att vi tycker samma kläder är snygga! ;)

• Themis

Min kollega har skinnbyxor och synthfläta och hon är 64...

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Paulina P P

Min man tycker att det är OK men jag vill också veta vad allmänheten tycker.

• Orcha

Själv ogillar jag skinnbrallor, det är få människor som bär upp dom tycker jag.
    Men om andra gillar det, om du gör det ts, så låt inte andras tycke och smak hindra dig. 

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Themis
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 12:28:38 följande:
    64 år och skinnbyxor. Det är ju det jag säger :D
    Okeej, men då får väl du definiera vilket magiskt åldersintervall som amn inte kan ha skinnbyxor i?

Eller tycker du inte att unga ska ha det heller utan pensionsåldern bör vara startskottet?
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?