• Irma01

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Barnojag, det är klart att bi funderade över det. Samtidigt finns det ingen facit då den första ÄD ägde rum 2003 i Sverige och barnen är bara 11 år. Dock har studier vidat att väldigt få barn där en spermadonation har används har hört av sig för att få veta mer om donatorn.
    Det är fusion är den biologiska mamman, barnet växer i din mage.
    Det enda skillnad är att du inte är den genetiska mamman.
    Personligen är jag inte orolig och tänker försöka berätta tidigt med hjälp av de speciella barnböcker som finns om hur vårt barn blev till.
    Om den vill få veta sedan nät den fyller 18 så kommer jag så klart att stötta och respektera beslutet.
    Men nej, det har inte varit någon avgörande faktor, att vi gjorde ÄD utomlands var pga
    kötiden, inget annat.

• Irma01

Vsg, då har vi haft tur, vi fick försök med två olika donator på KS. Vet ej om det var för att vi var mottagarpar 2 första gången.

Vet att det är nästintill omöjligt att få tre omgångar försök dock.

• Irma01

Vsg, då förstår jag!

Juliette, håller helt med dig, känner likadant.

• Irma01

Bullenochgrisen: vi fick försök med 2 olika donator. Målet är att man ska få 3 försök i fall man inte har plussat men pga de få donator så är det ofta så att det bara blir två. Så var det iaf när vi började på KS

Sedan beror det mycket på:
    Till ex, om ni är mottagarpar 1 och set blir 7 ägg då behåller ni alla och delar inte.
    Då har ni förmodligen en del i frysen också.
    De gör verkligen allt de kan för alla, tyvärr är det brist på donator. Vi får hoppas att Malmö exempel (de höjde ersättning till donatorer från 4 000 till 11 000) följs av flera andra landsting.

Vill bara säga att personalen på KS är fantastisk och tar väldigt väl hand om en.

Lycka till!
    Kram

• Irma01
    Redan47 skrev 2014-02-28 04:37:53 följande:
    Ruvardag 8, kunde inte hålla mig... Kissade på clearblue nu....minus/inte gravid. Vet det är tidigt...men , ja ni fattar.

beklagar så mycket , hoppas det är för att det är för tidigt.
    >3
  • Irma01
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 21:12:16 följande:
    Tackar alla! Jag trodde att jag va den enda som inte ville testa skönt att höra att det finns flera som tycker att ruvartiden är mardröm. 1,5 dag to go...

Japp, så var det även om man försökte njuta...

Förstår helt o hållet. Håller tummarna för dig, kram!!
  • Irma01

Jenkis,

Frustrerande när du var inställd på måndagen men underbart att läsa om dina symptom )
    Kram!

Vsg, förstår dig, var också ganska stressad o rädd för det mesta de veckorna, men försök att slappna av ändå. Är helt säker att det ska gå vägen, det är ju en riktig mirakel!

Redan 47, hang in there!

NinaCamilla, håller tummarna!

Trevlig helg på er tjejer.

• Irma01

NinaCamilla, vad glad jag blir!!!!!!

Underbart verkligen )
    Vi sa ju det att 2014 skulle bli ett bra år!

• Irma01

Redan: förstår att det känns jobbigt, men det kan faktiskt vara en falsk minus fortfarande.

Frk röd: hoppas du inte behöver vänta för länge på operationen.

Jenkis, hoppas du mår bättre och att Der inte har varit fler blödningar.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014