Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Hej på er,
Först vill jag önska er alla som är i gång ett stort lycka till och till er alla, må 2014 uppfylla era drömmar!
Undrar om jag får vara med här. Jag är också en "veteran" när det kommer till ÄD och har varit med i en del trådar tidigare, men inte varit så aktiv senaste året.
Har gjort ÄD i Spanien, där vi fick tillbaka 2gg 2 5-dagarsblastocyter i två omgångar, men tyvärr ingen lycka där. Efter det blev det en FET där också, med det sista embryo som fanns kvar, tyvärr också negativt.
På Huddinge har vi gjort en Et och två FET, med negativ resultat. Som n vet är det rätt tungt och jag kände ett enormt behov att få vila och bara vara ett tag. Orkade helt enkelt inte mer...
Så jag lät tiden gå ett tag, koncentrerade mig på mina intresse osv, och till slut kände jag att det vara ändå dags att prova lyckan med det sista embryo som var kvar i frysen. I november började jag igen med progynon och sedan vagitorierna och den 18/12 var det dags för FET.
Kan inte säga att uppladningen var den bästa, en oerhört stressat tid på jobbet som gjorde det svårt att ta det lugnt.
Jag hade inga förhoppningar, började smått tro att min kropp inte kunde acceptera embryot helt enkelt.
På nyårsafton var det dags att testa, döm om min förvåning när testet visar ett plus!!! Trodde inte mina ögon. Maken inte heller för den delen. Kände först en lugn som jag inte har känt på många månader, men naturligtvis har nu oron blandad sig med vår lycka. Detta är vår sista chans, hoppas verkligen verkligen att inget händer nu.
Men uppenbarligen är det värt att kämpa vidare, för oss tog det 6 år, en behandling mot cancer och ett antal ÄD för att äntligen kunna få se ett positivt utslag på gravtestet. Än är vi inte i mål, men en bit på vägen.
Kram på er alla som kämpar!