• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jojjo: Skönt att ni har fått donator! Lycka till nu. Jenkis: Vid insättning i Finland ville de ha 9 mm, vid UL vecka innan hade jag rund 8 och de sa att det kommer växa vidare inför ET. Det blir intressant vad de säger i Grekland nu.

• NinaCamilla

Marianne: Jag har använd crinone och progreston mic och gillar bättre progreston. Båda kladdar och rinner ut men vet ej om man måste var stilla ett litet tag.

• NinaCamilla

Då är fakturan betald och börjar med östrogen fr o m idag samt alla samtliga mediciner. Måste nog köpa en medicin dosa. Känns spännande och hoppfullt även om det är vår 4 gång...UL är 7 Feb.

• NinaCamilla

Minnah: Jag fick prednisolon 10 mg, Valtrex (mot virus etc) och baby asperin. Jag tar också Celebrex (anti-inflammatoriska) mot endometrios och antibiotika mot mykoplasma hominis. Tillägg är folsyra (ordinerad av kliniken) och jag äter B12 och D-vitamin som extra. Samtidigt äter jag progynon östrogen förstås.

Nästa vecka ska jag öka dosen på prednisolon till 20 mg och börja med clexane-sprutor dagligen. Det är mycket mediciner men eftersom det här är vårt 4 försök och jag har en svår endometrios, ville läkaren ta alla medel för att vi ska lyckas. Vi får se hur jag mår nästa vecka.

Förra behandlingar har jag fått prednisolon och trombyl samt ätit folsyra. ÄD gjordes i Finland. Då mådde jag helt okej även om gick upp i vikt. Jag hade hoppats på att jag skulle slippa alla mediciner men det blir säkert bra ändå.    

• NinaCamilla

Jag vet jag borde undvika socker och salt när jag tar mina mediciner men popcorn utan salt smakar inte popcorn

• NinaCamilla

Minnah: Jag beklagar. Har du gjort hysto för att kolla att allting är okej i livmoder eller kollar immunologiska orsaker? Själv efter 3 ÄD fann att jag hade skiljevägg i livmoder som störde ev graviditet. Vanlig gyn hade inte sagt något om det eller upptäckt heller i UL.

• NinaCamilla

Minnah: Jag är helt säker på att det har hänt till mig med när du berätta om dina upplevelser. Testade 2 ggr negativt men smärtorna är så starka att jag nästan svimmade när jag slutade med mediciner. Jag blödde otroligt mycket så att jag kunde inte gå långt från toan. Helt annan smärta än vid mensen. Jag åkte inte till akuten. Bara när jag har pratat med folk som har fått missfall fattar jag sambandet med vad jag har upplevt. Hur läkaren såg att du hade fått missfall? Vad sa hon annars? Kliniken i Grekland är övertygad att äggen har fäst sig men att det har varit en tidig missfall, innan testdagen. Jag har också känt några dagar efter insättning att något händer men eftersom jag har aldrig testat plus, kan jag inte vara säker på.

• NinaCamilla

UL igår och vi åker på alla hjärtas dag mot Grekland och ÄD där. Hoppas att nu blir det vår tur.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014