Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-02-20 09:47:17 följande:
    Juliette: Dexaton-spruta en anti-inflammatoriska som dämpar min egen immunförsvar. Tack och lov att alla stora sprutor är över nu. Jag måste bara hitta på en läkare som kan skriva clexane här i Sverige om det behövs. Ni som tar prednisolon, har ni sådana söta (icke-söta) ekorre-kinder av prednisolon? Jag ser inte klok ut och vill helst inte bli avslöjad på jobbet varför har jag har blivit så här stor. Finns det något knep att vätskan rinner bort från kroppen? Jag ska äta 20 mg prednisolon fram till testdagen och ser hemsk ut. Försöker undvika salt och socker men det är svårt det där. Kram till alla från en hormonsting Nalle Puh

Nä va jobbigt!! Jag äter ju men har inte svullit upp. Verkar inte ha så lätt för det. Blev inte så svullen som höggravid heller. Tror det är olika från person till person Försök undvika salt. Det binder ju vätska. Vet inte annars vad man kan göra. Hoppas du får ett plus nu!!! Kram
  • villsågärna38

Oj, oj... Låter dramatiskt Juliette!! Så typiskt med flödet också. Hoppas det går bra i slutändan. Stora kramar

• villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-02-21 08:36:17 följande:
    Hej! Jag har precis i går fått ett ägg insatt skulle verkligen vara kul att prata med andra i samma situation

Välkommen hit!!
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-21 14:33:02 följande:
    Jag tar det faktiskt nästan som ett skämt, det misslyckade mensprovet:) SÅ typiskt mig att klanta till allting. Bättre skratta än bli arg :).  Jag har gjort blodprover nu på tusen tester känns det som, 9 hela rör tog de på mig!! Ett från örat (??) som skulle testa koaguleringsförmågan. Hon fick sticka tre gånger i örat innan det kom något blod, men jag sa till henne att jag är så sprutvan vid det här laget (efter alla IVF:er, TSH-tester varje månad, akupunktur etc) så jag bryr mig inte. Hon var dock otroligt vänlig och hänsynsfull, och jag ska få svar på proverna på torsdag i nästa vecka. Jag har precis gjort ett nytt mensprov som gick BRA , flödet kommer igång så sakteligen. Har hällt i lite kokat och avsvalnat vatten i tuben och skakat om, så nu ser det bra ut :). Posten stänger inte på ett tag än, så det kommer säkert iväg idag om jag går nu. Ska packa in provet enligt alla konstens regler nu :)). Nyfken på vad Serum får fram! Kramar tillbaka!!
    Irma01 skrev 2014-02-21 09:49:03 följande:
    Pyret 77, välkommen! Juliette, herregud vad man inte ska behöva göra!
    Ja man fixar nog det mesta efter den här pärsen, känns det som.  

Heja, heja!! Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-02-21 18:53:59 följande:
    Tackar :) Jag gjorde det på Huddinge så nu är det en väntan till den 8mars då jag tidigast får ta graviditetstesten . Jo hur skriver man kommentarer på se inlägg som redan finns?

Spännande!! Vi har en dotter som gjordes där klicka på citationstecknet i det inlägg du vill kommentera. Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-02-21 19:41:17 följande:
    Jaha oxå via äggdonation ? Häftigt hur gammal är hon nu?

Hon blir två i maj jo det var via äggdonation. 6e försöket. Kram ps. Biverkningarna av medicinerna brukar ge samma symtom som om man är gravid så svårt sätt säga hur man ska känna. Håller tummarna!
  • villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-02-21 20:01:14 följande:
    Tyvärr så kommer jag behöva skjuta upp mitt nästa ET några månader. Var annars bestämt att jag skulle påbörja behandlingen efter nästa mens. Igår bestämdes att jag ska genomgå en liten operation inom 3 månader och eftersom jag kommer behöva sövas under operationen så vill jag vänta med ET tills efter den. Det känns lite surt eftersom jag är så ivrig att komma igång med ny behandling men nu är det som det är och det är bara att acceptera läget.

Oj va trist!! Vad har hänt? Hoppas operationen går bra. Förstår att du måste vänta isf. Kram
  • villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-02-21 21:55:37 följande:
    Tack villsågärna38, Irma01 och NinaCamilla. Jag ska operera bort en liten cysta som sitter vid inre blygdläppen. Jag har haft cystan i flera år men på senare tid så har jag haft besvär av den. Den gör inte alltid ont men jag känner av den hela tiden.

Förstår. Smart att ta bort den innan nästa behandling och innan du blir gravid Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-21 20:52:11 följande:
    Tyckte jag kände 7 dagar från ÄP och fyra dagar från ET (fick ett tredagars på ET-dagen), så med blasto borde man kunna känna ännu tidigare.

Det behöver inte betyda nåt. Du gör rätt som skiter i testen!!
    Jenkis skrev 2014-02-21 20:55:15 följande:
    Jag är så förbaskat trött, så jag orkar inte riktigt ta mig igenom alla inlägg. Men styrka till de som behöver och tummen upp till de det går bra för

Känner igen det där Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014