• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 17:12:01 följande:

Alltså, jag behöver ingen dold agenda för att vara populär. Jag säger vad jag tycker, helt oavsett vad folk tycker om det. En del gillar mycket av det jag skriver, andra avskyr det mesta av det jag sätter i pränt, åter andra pendlar och känner hatkärlek eller ignorerar mig. Jag är inte här för att jaga poppispoäng. Vet ju fan inte ens vilka 99,999% av medlemmerna här är, vad vinner jag på att ställa in mig?

Och nej, jag representerar inte en "liten minoritet", jag representerar en väldigt stor grupp män. Säger inte att vi är majoritet, men oddsen är lika goda för att vi är flest som att vi inte är det. Som sagt - kvinnor har haft sexuell frihet länge nu, och de flesta blir gifta och får barn, helt oavsett om de varit nunnor eller legat med hundratals karlar.

Biologi? Ehm, nej, det är MORALISM! Biologi är att vilja ligga med den som är mest poppis, dvs den som fått ligga mest, inte med den som fått ligga minst. Du kanske ska läsa på din biologi litet grand.      
    för kvinnor är det bäst att ligga med den man som får ligga mest för då kan hon få en attraktiv son och därmed många barnbarn ja. men hon vet ju att hon är modern.

för män är det ju bättre att srputa i en kvinna som ingen annan sprutar i eftersom man då vet att man är pappa. att spruta i samma kvinna som alla nadra sprutar i leder ju till att man int ehar en aning. man bör göra det också, men framför allt bör man lägga monopol på några kvinnor och knulla dem exklusivt. 
  • EstherH
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:17:39 följande:

Med sin partner? Det är nog ganska ovanligt att man i detalj disskuterar sin sexuella historia med en sambo/fru/man? Inte för att man kanske bryr sig om personen haft sex med 10-20-eller 100 utan för att man oftast inte vill tänka på tidigare x och vad de gjort i sänghalmen. Det är nog en ganska naturlig reaktion. Sen menar jag inte att man inte kan prata om att man haft sex med andra, men att gå in på detaljnivå och gotta sig i sex med tidigare partners med sin nuvarande är nog ovanligt.
    Somliga. Jag och mina partners gör definitivt det. Men nu syftade kk kk på att diskutera sitt sexliv med andra människor, som jag förstod det. Och det gör alla mina vänner.
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:13:49 följande:
    Likväl som vi bara har ditt ord på det du säger.

ALLA mina vänner diskuterar sin sexuella historia. Helt utan undantag. Vem umgås du med?
    kvinnor med en helt annan klass än dig
  • kk kk
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:14:08 följande:
    Jag antar att din man är helsvensk ts eftersom inget annat kommit upp.

Jag kan förstå grundtänket med att män inte tycker det är kul att en tjej haft massa killar, men att gå från det till att kalla tjejer som haft 20 eller fler sexpartners slampor är ju vrickat år 2013 om man lever i ett modernt land och inte är troende?

Att dessutom ha sådan dubbelmoral att man tycker sin son ska bli av med oskulden när den är 13 medans tjejen ska hålla på sig tills hon är gift typ??

Hur är han när det kommer till jämnställdhet annars undrar jag? Vem nattar barnen, byter blöjor, är föräldraledig, städar, lagar mat osv hemma hos er. Har svårt att tänka mig att en jämnställd man skulle ha sådana åsikter?       
    jämnställd? lika långa då?

men du förstår att män inte gillar sexuell historia då i alla fall, det är ju alltid nåt. 
  • EstherH
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:21:33 följande:

Så du dumpade en normal kille enbart pga att han kunde haft problem med det? Det var inga andra saker du ogillade med honom utöver detta? Om det var så, var det nog inte honom det var fel på.
    Ja. Sexuell frihet är en väldigt viktig fråga för mig och han började trassla in sig i förklaringar om heder och moral och då backar jag direkt. Mitt underliv är mitt och jag bestämmer vem jag släpper in där. Om han anser att det finns en maxantal för hur många man kan släppa in där och fortfarande vara en bra människa, då vill jag inte vara med. Då finns det män som passar mig bättre.

• Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 17:14:38 följande:
    blabla, har du några egna barn då, ferdinand?

de flesta vill ha en attraktiv partner, och en sån vill ofta andr aockså ha, så då gäller det att framstå som mer attraktiv för den personen än konkurrensen, så ser det t i monovärlden.

Som jag redan svarat, nej, jag har inga egna barn, efter aktivt beslut från min sida.

Tror du på fullaste allvar att alla har exakt samma smak då? En del tycker ju att Pamela Andersson är supervacker. Det tycker inte jag. Andra tycker att Maria Wetterstrand ser grå och tråkig ut, jag tycker hon är en babe. Smaken varierar. Många som du kanske skulle rata är jag gärna med, medan andra som jag finner attraktiva kanske inte alls lockar dig. Det är väldigt personligt och väldigt olika vad man dras till.

Konkurrens var ett problem för mig när jag var bitter fjortis, och valde att se världen i svart och vitt, snygga balla hårda killar som fick brudarna, och mesar som jag som fick vara axeln tjejerna grät på när bad boysen drog vidare. Som äldre har jag kommit ur den synen, och både männen och kvinnorna har mognat avsevärt. Jag är sällan vännen i hörnet längre. Och jag har då bara blivit äldre och tjockare sedan unga år, så attraktionskortet kan man inte tala om.      
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:17:39 följande:

Med sin partner? Det är nog ganska ovanligt att man i detalj disskuterar sin sexuella historia med en sambo/fru/man? Inte för att man kanske bryr sig om personen haft sex med 10-20-eller 100 utan för att man oftast inte vill tänka på tidigare x och vad de gjort i sänghalmen. Det är nog en ganska naturlig reaktion. Sen menar jag inte att man inte kan prata om att man haft sex med andra, men att gå in på detaljnivå och gotta sig i sex med tidigare partners med sin nuvarande är nog ovanligt.
    esther brukar jämföra prestation och kukstorlek med sina ex och nuvarande, sen när de försvinner blir hon förvånad
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 17:23:44 följande:
    kvinnor med en helt annan klass än dig
    Det där är bara löjligt.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 17:00:52 följande:
    det är inte poängen. poängen var att om det vre oladdat så vore det just det, oladdat och då skulle hon sagt det lika gärna som hon berättade omvilken hennes favoritfärg är.

Och det ÄR oladdat. Vill hon berätta så får hon det. Men jag är mer nyfiken på hennes favvofärg. Mer intressant. Kan vara bra att veta om man ska köpa present. Antal sexpartners påverkar fortfarande nada.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:18:16 följande:
    Jag och han hade legat med 15 personer vardera - något som han tyckte var ett alldeles rimligt antal. Jag tyckte att han hade väldigt konstiga värderingar och att jag lika gärna hade kunnat ligga med 315 utan att han skulle bry sig. Han tyckte att det inte spelade någon roll eftersom så inte var fallet, och nu hade jag ju bara legat med 15. Men jag kunde inte vara med någon som skulle döma mig efter något så fånigt som antal sexpartners. Så jag lämnade honom.
    bra gjort, nu kan du uppnå drömsiffran på 315 och bli gammal med många katter tillslut  
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?