• AnnaStream91

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej, efter ett tungt besked på ultraljud i vecka 13 så konstaterades att vårt barn dött i 8+5 i MA... Nu vill vi försöka igen men jag är fundersam över hur ägglossningen räknas då? MA:t konstaterades den 24/9, den 25/9(tisdag) började jag med cytotec för att sätta igång missfallet.. Jag blödde och blödde i flera dagar så pass mycket att jag på måndagen den 30/9 fick skrapas. Hur räknar jag nu min nästa ägglossning -två veckor efter tabletterna eller skrapningen? Någon som har någon erfarenhet?

Just nu har jag bara små bruna flytningar och tog idag ett ägglossningstest som visar positivt. Det är nu 13 dagar sedan jag började blöda..

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?
  • AnnaStream91
    F89 skrev 2013-10-10 08:25:27 följande:
    Hej tjejer,

Får jag vara med här?

Fick reda på den 24/9 att jag hade fått MA. Då var jag i V 9 men de tror att missfallet skedde redan V 5-6. Skrapades i måndags och ska göra första graviditetstestet på måndag för att se om kroppen förstår att den inte längre är med barn.    
    Hej F89, självklart -välkommen! Beklagar missfallet :( Men skönt att processen verkar ha gått fort över! Hur tänker ni med att försöka igen?
  • AnnaStream91
    CamillaSohlberg skrev 2013-10-10 13:34:02 följande:
    Nu blev det många inlägg men ska ni försöka direkt eller? Vi tänkte vänta tills nästa mens iaf :) vore lite kul att ha två septemberbarn ;)
    Okej, va skönt att du är hemma och inte behöver gå till jobbet direkt. Jag ska tillbaka på måndag men det känns helt okej, skönt att komma in i rutiner igen och låta tiden gå. Vi hade berättat för familjerna och våra närmaste vänner, i detta läge var det faktiskt ändå skönt att de visste och kunde stötta oss. Vi kommer försöka direkt, kommer mensen så kommer den -jag vill försöka lita på kroppen! :)
  • AnnaStream91
    CamillaSohlberg skrev 2013-10-10 13:34:02 följande:
    Nu blev det många inlägg men ska ni försöka direkt eller? Vi tänkte vänta tills nästa mens iaf :) vore lite kul att ha två septemberbarn ;)
    Mysigt med en liten ettåring :)
  • CamillaSohlberg

Ja men det tycker jag du för rätt i! :) va skönt att det känns okej att jobba, jag kan berätta att jag använde grapemetoden när jag blev med barn nu, man dricker ett glas grapejuice om dagen från mens till äl för att det ska öka fertiliteten ;) hehe
    Ja det är jättemysigt det är tack vare henne att detta gått lättare :) hade varit svårare för mig om detta var första barnet. Hade säkert grävt ner mig lite mer då :(

• Mommy1986

Hej, jag vill också hänga med här! Den 6/10 var jag i vecka 14, men vaknade på morgonen med blödningar. Under Vul konstaterades att vi råkat ut för missled abortion och fostret dött i v 9. ;( Jag som kände mig gravid, man kände sig aningen lurad av kroppen!! När vi trott risken var över och berättat till alla, i själva verket var fostret dött redan när vi meddelat nyheten. Måndag 7/10 fick jag ta den första tabletten man tar för att göra abort, åkte hem. Tre timmar senare började jag få ont och mot kvällen började det kännas som samma förlossningsvärkar jag hade när jag skulle föda min pojke. Det var hemskt att sitta en och en halvtimme på väg till akuten. Glömmer aldrig när de satt en kanyl och fick Ketogan i omgångar tills smärtan försvann, åååh vilken lättnad. Jag blev inlagd och fick fasta ifall de nästa dag skulle söva och skrapa. Tisdagen börjades dock med fyra Cytotec och smärtlindring till. Inget hände, fyra timmar senare var det dags för ytterligare två Cytotec. Kl 18.30 inget då heller, började bli orolig över eventuell skrapning. Sista försöket påbörjades och en timme senare började det göra ONT. Jag fick använda bäcken varje toa besök. När jag gick på toa kom det ju då ut nånting. Jag tittade och det gick inte att missa, det låg ett foster där på ca 2-3 cm. Man såg ju vad det var, våran baby. Efter det fick jag göra Vul igen, med smärtor och guuud vad det gjorde ont när läkaren höll på. Han lyckades rensa bort moderkakan och eventuella rester. Resten av kvällen låg jag bara utmattad i sängen. Fick då fasta igen för eventuell skrapning. Men Vul på morgonen visade bra och fick åka hem. På lördag har jag grinat massor, min moster dog och det kopplade för mig att jag inte längre är gravid. Magen var inte kvar, jag mår bra och kunde vara hela dagen utan att äta (var bara inte hungrig) och brösten blivit mindre. Men nu har jag fått hem ett lager med ägglossningtest och gravtest. Min blödning har slutat. Nu vill vi bli gravida igen!! På ett vis hoppas man på under att man blir gravid på en gång. Jag vill ju vara gravid och inte ogravid. ;(

• Emhsie

Har inte läst andras svar, men jag fick ÄL 14 dagar efter första blödningsdagen med mitt MA. Mensen kom 28 dagar efter MA:t

• F89

Emhsie: När efter ditt MA fick du negativt på graviditetstest?

• Emhsie
    F89 skrev 2013-10-14 20:13:44 följande:
    Emhsie: När efter ditt MA fick du negativt på graviditetstest?
    Jag tog aldrig graviditetstest efter. Körde ÄL test som var blankt i tre dagar, sedan äl och två veckor efter kom mensen. Jag kanske hade tur iom att jag fick regelbunden cykel direkt
  • AnnaStream91
    Mommy1986 skrev 2013-10-14 18:08:39 följande:
    Hej, jag vill också hänga med här! Den 6/10 var jag i vecka 14, men vaknade på morgonen med blödningar. Under Vul konstaterades att vi råkat ut för missled abortion och fostret dött i v 9. ;( Jag som kände mig gravid, man kände sig aningen lurad av kroppen!! När vi trott risken var över och berättat till alla, i själva verket var fostret dött redan när vi meddelat nyheten. Måndag 7/10 fick jag ta den första tabletten man tar för att göra abort, åkte hem. Tre timmar senare började jag få ont och mot kvällen började det kännas som samma förlossningsvärkar jag hade när jag skulle föda min pojke. Det var hemskt att sitta en och en halvtimme på väg till akuten. Glömmer aldrig när de satt en kanyl och fick Ketogan i omgångar tills smärtan försvann, åååh vilken lättnad. Jag blev inlagd och fick fasta ifall de nästa dag skulle söva och skrapa. Tisdagen börjades dock med fyra Cytotec och smärtlindring till. Inget hände, fyra timmar senare var det dags för ytterligare två Cytotec. Kl 18.30 inget då heller, började bli orolig över eventuell skrapning. Sista försöket påbörjades och en timme senare började det göra ONT. Jag fick använda bäcken varje toa besök. När jag gick på toa kom det ju då ut nånting. Jag tittade och det gick inte att missa, det låg ett foster där på ca 2-3 cm. Man såg ju vad det var, våran baby. Efter det fick jag göra Vul igen, med smärtor och guuud vad det gjorde ont när läkaren höll på. Han lyckades rensa bort moderkakan och eventuella rester. Resten av kvällen låg jag bara utmattad i sängen. Fick då fasta igen för eventuell skrapning. Men Vul på morgonen visade bra och fick åka hem. På lördag har jag grinat massor, min moster dog och det kopplade för mig att jag inte längre är gravid. Magen var inte kvar, jag mår bra och kunde vara hela dagen utan att äta (var bara inte hungrig) och brösten blivit mindre. Men nu har jag fått hem ett lager med ägglossningtest och gravtest. Min blödning har slutat. Nu vill vi bli gravida igen!! På ett vis hoppas man på under att man blir gravid på en gång. Jag vill ju vara gravid och inte ogravid. ;(
    Välkommen Mommy1986, du är så välkommen så! Oj, vilken resa du har tvingats göra.. Jag beklagar verkligen ditt missfall och alla svåra dagar som kom med det... Hur mår du nu? Jag har, liksom du, köpt hem ett lager tester och jag finner tröst i att se framåt och fortsätta direkt. Jag längtar till dagen vi plussar igen!! Du är stark! Styrekram! 
  • AnnaStream91
    Emhsie skrev 2013-10-14 20:10:41 följande:
    Har inte läst andras svar, men jag fick ÄL 14 dagar efter första blödningsdagen med mitt MA. Mensen kom 28 dagar efter MA:t
    Hej Emhsie, det gick fort! Skrapades du? Beklagar ditt missfall!
Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?