• AnnaStream91

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej, efter ett tungt besked på ultraljud i vecka 13 så konstaterades att vårt barn dött i 8+5 i MA... Nu vill vi försöka igen men jag är fundersam över hur ägglossningen räknas då? MA:t konstaterades den 24/9, den 25/9(tisdag) började jag med cytotec för att sätta igång missfallet.. Jag blödde och blödde i flera dagar så pass mycket att jag på måndagen den 30/9 fick skrapas. Hur räknar jag nu min nästa ägglossning -två veckor efter tabletterna eller skrapningen? Någon som har någon erfarenhet?

Just nu har jag bara små bruna flytningar och tog idag ett ägglossningstest som visar positivt. Det är nu 13 dagar sedan jag började blöda..

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?
  • AnnaStream91
    F89 skrev 2013-10-19 16:04:10 följande:
    AnnaStream91: ÄL-testade första gången idag faktiskt : )
    Har köpt clearblue digital som jag ska testa med ett tag. Det står på dem att man kan använda morgonurin vilket känns som en otrolig lättnad, tycker lätt det blir bökigt med ÄL-tester annars eftersom jag har svårt att hålla mig så länge som man ska under dagen.

Hur går det för dig?
    Vad sa testet då? :) Skönt att vara igång!

Jag tror att jag hade min ÄL nu i dagarna som var. Ser fram emot BIM nu! :) 
  • F89

Det fanns ett streck men inte lika starkt som kontrollstrecket men jag tar ÄL-testen med en nya salt nu eftersom graviditetstetet fortfarande var svagt positivt igår. Om min cykel är som innan missfallet och om man räknar skrapningen som mens så borde jag ha ÄL runt måndag så jag låtsas att det blir så och testar vidare ; )

• AnnaStream91
    F89 skrev 2013-10-19 17:47:43 följande:
    Det fanns ett streck men inte lika starkt som kontrollstrecket men jag tar ÄL-testen med en nya salt nu eftersom graviditetstetet fortfarande var svagt positivt igår. Om min cykel är som innan missfallet och om man räknar skrapningen som mens så borde jag ha ÄL runt måndag så jag låtsas att det blir så och testar vidare ; )
    Ja, jag försöker med ta dem med en nypa salt.. Låter bra, så då testar du på måndag igen? Eller imorgon med? :)
  • F89

Det blir imorgon med. Ska börja testa mina digitala ÄL-test CB, läste till min stora förtjusning att man kan använda morgonurin på dem : )

Någon som har erfarenhet av ÄL-test och morgonurin? De test jag tidigare har använt så har de avrått från just det.

• Mollylolly

Tack:) ja vi vill föstsöka så fort jg läkt' men vet inte riktigt när man ska börja:) de känns lite läskigt ändå spännande! Vi vill ju detta! Idag har jag väldigt ont:/

AnnaStream91 skrev 2013-10-19 15:40:25 följande:
    Självklart Mollylolly, du är väldigt välkommen! Jag beklagar verkligen ... Missfall är hemskt! Jag förstår att du mår skit, tillåt dig må så som du faktiskt mår, inte så som andra kanske tycker att du ska må eller vara!

Ni verkar ändå ha haft tankar på att försöka igen snart? Hur känns det? Kram, så många styrkekramar till dig!!!!

• CamillaSohlberg

Hej allihop ska på efterkontroll idag igen så håller tummarna att allt har kommit ut av sig självt :)

• Pippilompa

MA för ca 2v sedan. Var i v 11+3 och de beräknade att fostret dött i v8.  

Jag blödde i ca 1v och var på återbesök på gyn.mott i måndags. Gynekologen sa att allt såg bra ut och att det bara var att tuta och köra. Nästan noll grav.hormoner kvar vid grav-test och hon såg att jag hade ägglossning inom några dagar. 

Det finns hopp  

• F89

20 dagar efter skrapning kom äntligen den glada smileyn på mitt ÄL-test : D

• esso

Hej jag vill gärna vara med i denna tråd! Beklagar allas mf/ma. Det är så tråkigt.

Vi fick MA konstaterat den 20/9 och började cytotec behandling 21. Först tre dagar efter blödde det mycket och allt kom ut. Va på vul 5 dagar efter allt kommit ut och det såg bra ut. Jag har dock fortfarande inte fått någon riktig mens, trodde det va på g förra måndagen men bara rosa flytningar och brunt på pappret!

Äl test har inte visat stegring! Blur så less vill att kroppen kommer i gång så vi kan försöka igen.

Ska till min privata Gyn på fredag så hoppas han kan säga någonting om varför inget händer! Ett tag trodde vi att jag var gravid igen men inga + än!

Önskar alla lycka till att få + och att få behålla barnet!

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?