• AnnaStream91

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej, efter ett tungt besked på ultraljud i vecka 13 så konstaterades att vårt barn dött i 8+5 i MA... Nu vill vi försöka igen men jag är fundersam över hur ägglossningen räknas då? MA:t konstaterades den 24/9, den 25/9(tisdag) började jag med cytotec för att sätta igång missfallet.. Jag blödde och blödde i flera dagar så pass mycket att jag på måndagen den 30/9 fick skrapas. Hur räknar jag nu min nästa ägglossning -två veckor efter tabletterna eller skrapningen? Någon som har någon erfarenhet?

Just nu har jag bara små bruna flytningar och tog idag ett ägglossningstest som visar positivt. Det är nu 13 dagar sedan jag började blöda..

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?
  • AnnaStream91
    Solros78 skrev 2013-10-08 17:22:30 följande:
    Ts: har du tagit ett gravtest också? Som jag förstått det lär du inte få äl förrän efter att ett gravtest visar negativt. Vilket det inte gjort för mig ännu 15 dagar efter att jag fick cytotec.
    Hej Solros, ja jag har tagit bägge och gravtestet får ett svagt spökstreck medan ÄLtesten är positiva.. Svårt att utläsa.. Hur mår du nu efter 15 dagar? Har du slutat blöda?
  • F89

Hej tjejer,

Får jag vara med här?

Fick reda på den 24/9 att jag hade fått MA. Då var jag i V 9 men de tror att missfallet skedde redan V 5-6. Skrapades i måndags och ska göra första graviditetstestet på måndag för att se om kroppen förstår att den inte längre är med barn.    

• Solros78
    AnnaStream91 skrev 2013-10-10 08:19:49 följande:
    Hej Solros, ja jag har tagit bägge och gravtestet får ett svagt spökstreck medan ÄLtesten är positiva.. Svårt att utläsa.. Hur mår du nu efter 15 dagar? Har du slutat blöda?
    Jag mår bra nu, slutade blöda för en vecka sen och idag var både gravtest och ältest negativa, jätteskönt, nu kan man börja om liksom. Jag kör bara cbs digitala tester för att slippa osäkerheten.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-10 08:25:27 följande:

Hej tjejer,

Får jag vara med här?

Fick reda på den 24/9 att jag hade fått MA. Då var jag i V 9 men de tror att missfallet skedde redan V 5-6. Skrapades i måndags och ska göra första graviditetstestet på måndag för att se om kroppen förstår att den inte längre är med barn.    

Beklagar missfallet!

För mig tog det 17 dagar innan gravtestet var negativt så det kan ta ett tag.
  • F89
    Solros78 skrev 2013-10-10 11:24:48 följande:
    Beklagar missfallet!

För mig tog det 17 dagar innan gravtestet var negativt så det kan ta ett tag.

Det lät segt.. : )

Gjorde du en skrapning?

Jag är helt fascinerad. Skrapades i måndags, blödde rejält hela dagen och sen dess har det kommit ett par droppar, men inte mer. Jag vill gärna tro att det betyder att kroppen har fattat vinken och är "färdig" med missfallet men det är nog mer önsketänkande.    
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-10 11:30:13 följande:

Det lät segt.. : )

Gjorde du en skrapning?

Jag är helt fascinerad. Skrapades i måndags, blödde rejält hela dagen och sen dess har det kommit ett par droppar, men inte mer. Jag vill gärna tro att det betyder att kroppen har fattat vinken och är "färdig" med missfallet men det är nog mer önsketänkande.    
    Nej fick cytotec vid två tillfällen och andra gången gav det effekt och allt skedde fyra timmar efter att jag tog tabletterna. Blödde en dryg vecka.
  • CamillaSohlberg

Åh va bra du skriver precis så kände jag med har jag gjort nått, ätit nått och allt det där men nu har jag en ettåring här hemma så behöver inte gå till jobbet,

• CamillaSohlberg

Oj jag skrev värsta långa men det kom inte med, suck..... Hur känner du för att gå till jobbet? Har ni berättat för många? :) jag ser iaf strecket på gravtestet men nu är det inte starkt iaf!! :)

• CamillaSohlberg

I just det jag använda cb ältester och dom är helt suveräna! Tycker man kan använda det för jag trodde jag hade äl typ en vecka innan jag hade det haha :p

• CamillaSohlberg

Nu blev det många inlägg men ska ni försöka direkt eller? Vi tänkte vänta tills nästa mens iaf :) vore lite kul att ha två septemberbarn ;)

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?