• F89

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej tjejer,

Får jag vara med här?

Fick reda på den 24/9 att jag hade fått MA. Då var jag i V 9 men de tror att missfallet skedde redan V 5-6. Skrapades i måndags och ska göra första graviditetstestet på måndag för att se om kroppen förstår att den inte längre är med barn.    

• F89
    Solros78 skrev 2013-10-10 11:24:48 följande:
    Beklagar missfallet!

För mig tog det 17 dagar innan gravtestet var negativt så det kan ta ett tag.

Det lät segt.. : )

Gjorde du en skrapning?

Jag är helt fascinerad. Skrapades i måndags, blödde rejält hela dagen och sen dess har det kommit ett par droppar, men inte mer. Jag vill gärna tro att det betyder att kroppen har fattat vinken och är "färdig" med missfallet men det är nog mer önsketänkande.    
  • F89

Emhsie: När efter ditt MA fick du negativt på graviditetstest?

• F89

AnnaStream91: Dåligt men ändå framåt. Fortfarande positiva graviditetstest men nu är det svagt, svagt. Skulle tro att jag får negativt imorgon eller lördag. Då blir det jag som plockar fram ÄL-testen ; )

• F89

AnnaStream91: ÄL-testade första gången idag faktiskt : )
    Har köpt clearblue digital som jag ska testa med ett tag. Det står på dem att man kan använda morgonurin vilket känns som en otrolig lättnad, tycker lätt det blir bökigt med ÄL-tester annars eftersom jag har svårt att hålla mig så länge som man ska under dagen.

Hur går det för dig?

• F89

Det fanns ett streck men inte lika starkt som kontrollstrecket men jag tar ÄL-testen med en nya salt nu eftersom graviditetstetet fortfarande var svagt positivt igår. Om min cykel är som innan missfallet och om man räknar skrapningen som mens så borde jag ha ÄL runt måndag så jag låtsas att det blir så och testar vidare ; )

• F89

Det blir imorgon med. Ska börja testa mina digitala ÄL-test CB, läste till min stora förtjusning att man kan använda morgonurin på dem : )

Någon som har erfarenhet av ÄL-test och morgonurin? De test jag tidigare har använt så har de avrått från just det.

• F89

20 dagar efter skrapning kom äntligen den glada smileyn på mitt ÄL-test : D

• F89

Mollylolly: vi prickade in ÄL direkt efter skrapningen (dvs vi väntar inte på mensen emellan). Jag är säker på att allt har kommit ut eftersom jag gjorde en skrapning och därefter ett VUL. Räknar inte med att bli gravid direkt men det känns skönt att ha gjort vad man kan för att öka chanserna : )

• F89
    Mollylolly skrev 2013-10-31 12:06:36 följande:
    Okej:) jag har inte gjort vul efter men de sa att allt va borta! Jag har fortfarande lite bruna flytningar! Men bara ibland! Okej!:) jag har bollat fram och tillbax om hur vi ska göra men läkaren sa att vänta iaf en mens annars ökade tydligen chansen för mf igen:/ men ja vet inte! Tror vi ska vänta! Är lite rädd för infektionsrisken med! Hoppas ni har prickat rätt å de blir en bebis:)

Det allra viktigaste är att man gör det som känns rätt för en själv. Självklart ska ni vänta om du är tveksam!

Jag försöker ställa in mig på mens om ca två veckor, tror inte det kommer gå så fort att bli gravid efter missfallet.  
  • F89

Mollylolly: vi fick info efter skrapningen att vi skulle vänta 2 veckor men fortsätta avstå om jag fortfarande blödde då. Vi hade sex när jag inte haft något blod eller blodblandad flytning på en vecka.

• F89

Jag är lite fundersam. Förra helgen har jag ordentlig värk över ena äggstocken och fick positivt ÄL-test på söndagen. På tisdag släppte värken. Kände inte riktigt igen ÄL-flytningarna (det som kom var vattnigt) men tänker att kroppen nog inte riktigt är som innan MA så jag tänkte inte så mycket på det. Nu till det konstiga: Det är först igår och idag som jag har fått de där ÄL-flytningarna (vita, trådiga).. Ska inte de komma innan/under ÄL? För den borde ju vara över nu...

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?