• AnnaStream91

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej, efter ett tungt besked på ultraljud i vecka 13 så konstaterades att vårt barn dött i 8+5 i MA... Nu vill vi försöka igen men jag är fundersam över hur ägglossningen räknas då? MA:t konstaterades den 24/9, den 25/9(tisdag) började jag med cytotec för att sätta igång missfallet.. Jag blödde och blödde i flera dagar så pass mycket att jag på måndagen den 30/9 fick skrapas. Hur räknar jag nu min nästa ägglossning -två veckor efter tabletterna eller skrapningen? Någon som har någon erfarenhet?

Just nu har jag bara små bruna flytningar och tog idag ett ägglossningstest som visar positivt. Det är nu 13 dagar sedan jag började blöda..

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?
  • Jag är bara jag

Beklagar! Det är jättevanligt med utebliven eller i vart fall sen äl efter MA så räkna inte med äl alls denna månad. Håll koll på äl-tecken och sexa om du slutat blöda helt,men det går kanske inte lita på ändå. Min mens har dröjt 6,5 resp. 7 veckor efter mina MA.

• Solros78

Ts: har du tagit ett gravtest också? Som jag förstått det lär du inte få äl förrän efter att ett gravtest visar negativt. Vilket det inte gjort för mig ännu 15 dagar efter att jag fick cytotec.

• Freja03

Tog 4 veckor fran start av ett MF innan jag fick agglossning (alltså 6 veckor till nasta mens). Jag rekommenderar att du vantar in den mensen och sen borjar om, det hjalper mentalt.

• Solrosens

Tog mig två, tre månader, blödde lite men länge och hade ingen ÄL då heller. Fick ev ägglossning på den tredje månaden men den var svag.

• CamillaSohlberg

Gör ett gravtest istället för ältester kan visa positivt på graviditetshormonet så bättre att utesluta det först sen ta äl-tester när man tror det är på gång, men det kanske du gjort? :) har själv ett ma som upptäcktes i fredags ska på efterkontroll idag så du är inte ensam, jag vill också bli gravid direkt igen! Kram

• CamillaSohlberg

Jag är också 91:a vi kanske kan följas åt hur det går för oss ? :):)

• AnnaStream91
    CamillaSohlberg skrev 2013-10-09 12:27:37 följande:
    Gör ett gravtest istället för ältester kan visa positivt på graviditetshormonet så bättre att utesluta det först sen ta äl-tester när man tror det är på gång, men det kanske du gjort? :) har själv ett ma som upptäcktes i fredags ska på efterkontroll idag så du är inte ensam, jag vill också bli gravid direkt igen! Kram
    Hej CamillaSohlberg, beklagar missfallet. Vill du berätta din "historia"? Jag följs gärna åt!! Har själv en nära vän som var gravid med endast tre veckors mellanrum, det som vi för bara tre veckor sen var överlyckliga för är idag en tragisk påminnelse om vad som kunde varit. Men vi hoppas kunna komma igen så snart som möjligt. Vi försökte första gången igår. Provade igår att ta ÄLtest och det visade positivt, men insåg sedan på gravtestet att även det var positivt om än vääääldigt svagt. Hur mår du? Styrkekram till dig!
  • CamillaSohlberg

Åh va tråkigt med att vännen och du skulle ha samtidigt, det är exakt samma för oss en på jobbet ska ha 22 mars och vi var beräknade enl mens 14 april :( okej ja gravtest kan tydligen visa positivt länge fick jag höra igår på efterkontrollen. Jag hade massa hinnor kvar så ska tillbaka om 2 veckor och se så det kommer ut men det tror jag det gör :) Men min bm sa igår att man kan ha äl typ 2v efter missfall :) så det är väl bara att sexa på som vanligt när man känner fört ;)
    Jag mår ganska dåligt än speciellt igår då vart allt på riktigt när man var tillbaka på den där mottagningen som man absolut inte vill vara på för "den" anledningen... Men kämpar på och ser framåt. :)

Jag började blöda i fredags och åkte till akuten och fick konstaterat ma, fostret hade dött i v 9+2 ungefär och jag var då i v 12+3, så känns tråkigt när man gått så långt ändå :( men mina symptom hade försvunnit och när jag tänker tillbaka på det så är allt så tydligt, att man inte reagera då? :/ men men... Man ville inte tro på det liksom. Jag hade tur och allt mitt verkar ju ha kommit ut av sig själv men vet inte säkert än :)
    Hur gick allt till för dig? Kram

• AnnaStream91
    CamillaSohlberg skrev 2013-10-10 07:44:56 följande:
    Åh va tråkigt med att vännen och du skulle ha samtidigt, det är exakt samma för oss en på jobbet ska ha 22 mars och vi var beräknade enl mens 14 april :( okej ja gravtest kan tydligen visa positivt länge fick jag höra igår på efterkontrollen. Jag hade massa hinnor kvar så ska tillbaka om 2 veckor och se så det kommer ut men det tror jag det gör :) Men min bm sa igår att man kan ha äl typ 2v efter missfall :) så det är väl bara att sexa på som vanligt när man känner fört ;)
    Jag mår ganska dåligt än speciellt igår då vart allt på riktigt när man var tillbaka på den där mottagningen som man absolut inte vill vara på för "den" anledningen... Men kämpar på och ser framåt. :)

Jag började blöda i fredags och åkte till akuten och fick konstaterat ma, fostret hade dött i v 9+2 ungefär och jag var då i v 12+3, så känns tråkigt när man gått så långt ändå :( men mina symptom hade försvunnit och när jag tänker tillbaka på det så är allt så tydligt, att man inte reagera då? :/ men men... Man ville inte tro på det liksom. Jag hade tur och allt mitt verkar ju ha kommit ut av sig själv men vet inte säkert än :)
    Hur gick allt till för dig? Kram
    Ursh, det gör en så ledsen att höra om någon som också råkat ut för MA, för man vet hur hemskt ont det gör. För mig kändes det som om någon hade dött, vilket det också är, men själva känslan som ett dödsfall lämnar efter sig -tomheten. Skickar dig väldigt många styrkekramar! Ja, då sitter vi i väldigt lik situation, hur känns det att gå tillbaka till jobbet? Förstår att det är tufft, men du har en fin inställning.

Jag kände veckorna innan att jag hade kramp i magen ganska ofta, jag var då väldigt orolig och ringde och bad som att få göra ett extra UL. Fick man det kanske?! Nej, det var bara att vänta 4 veckor så hade jag ju min tid, fick jag till svar. Nästa gång om jag började känna sådana kramper vet jag inte vad jag gör, då åker jag in och tvingar mig in i UL-rummet tills de låter mig göra ett. Men hoppas att man nästa gång slipper känna tecken på att man måste åka in av den anledningen.. För min del så fick jag ju både medicinsk behandling och skrapas för att jag blödde så otroligt. Ursh, vilka dygn! Men efter skrapningen så sa de att allt "ska vara borta", men jag fick ingen tid för återbesök då de ansåg att det inte behövdes. Jag vet att inget går att förändra och att precis som de flesta säger "något var fel på fostret så vilken tur att det blev MF".. Mm, jättetur.. Jag förstår naturligtvis deras resonemang och håller även med, men det svider ändå när det sägs mer än det tröstar. "Tur att det hände mig liksom". Hur som haver så har man grävt djupt i sina tankar på jakt efter om något man själv gjort, ätit eller utsatt sig för har kunnat påverka graviditeten. Man borde inte, men jag tror att man onekligen gör det automatiskt. Nu ser jag bara framåt, det har hänt och det är inget jag kan påverka. Men jag vill gärna bli gravid så snabbt som möjligt, beställde hem bidrottningsgelé igår, har läst lite om det och tänkte prova det för att se om det kan hjälpa till att få tydligare ägglossningar.

Nu imorse tog jag gravtest och äl-test. Bifogar bilder om det går, gravtestet var neg länge men sedan kom det upp ett knappt synbart spökstreck... (sådana man letade efter som en tok innan man blev gravid ;) men nu inte vill se över huvudtaget) och ÄLtestet visade positivt vad jag kan uttyda. Har aldrig tidigare provat ÄLtester så är lite nybörjare på den fronten. Ska se om bilden går att lägga upp, vad tror du? Har du kört med ÄLtest förut? Och hur tänker ni kring att försöka igen? Kram & ha en bra dag

!
Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?