Inlägg från: CamillaSohlberg |Visa alla inlägg
  • CamillaSohlberg

När hade ni ägglossning efter MA?

Gör ett gravtest istället för ältester kan visa positivt på graviditetshormonet så bättre att utesluta det först sen ta äl-tester när man tror det är på gång, men det kanske du gjort? :) har själv ett ma som upptäcktes i fredags ska på efterkontroll idag så du är inte ensam, jag vill också bli gravid direkt igen! Kram

• CamillaSohlberg

Jag är också 91:a vi kanske kan följas åt hur det går för oss ? :):)

• CamillaSohlberg

Åh va tråkigt med att vännen och du skulle ha samtidigt, det är exakt samma för oss en på jobbet ska ha 22 mars och vi var beräknade enl mens 14 april :( okej ja gravtest kan tydligen visa positivt länge fick jag höra igår på efterkontrollen. Jag hade massa hinnor kvar så ska tillbaka om 2 veckor och se så det kommer ut men det tror jag det gör :) Men min bm sa igår att man kan ha äl typ 2v efter missfall :) så det är väl bara att sexa på som vanligt när man känner fört ;)
    Jag mår ganska dåligt än speciellt igår då vart allt på riktigt när man var tillbaka på den där mottagningen som man absolut inte vill vara på för "den" anledningen... Men kämpar på och ser framåt. :)

Jag började blöda i fredags och åkte till akuten och fick konstaterat ma, fostret hade dött i v 9+2 ungefär och jag var då i v 12+3, så känns tråkigt när man gått så långt ändå :( men mina symptom hade försvunnit och när jag tänker tillbaka på det så är allt så tydligt, att man inte reagera då? :/ men men... Man ville inte tro på det liksom. Jag hade tur och allt mitt verkar ju ha kommit ut av sig själv men vet inte säkert än :)
    Hur gick allt till för dig? Kram

• CamillaSohlberg

Åh va bra du skriver precis så kände jag med har jag gjort nått, ätit nått och allt det där men nu har jag en ettåring här hemma så behöver inte gå till jobbet,

• CamillaSohlberg

Oj jag skrev värsta långa men det kom inte med, suck..... Hur känner du för att gå till jobbet? Har ni berättat för många? :) jag ser iaf strecket på gravtestet men nu är det inte starkt iaf!! :)

• CamillaSohlberg

I just det jag använda cb ältester och dom är helt suveräna! Tycker man kan använda det för jag trodde jag hade äl typ en vecka innan jag hade det haha :p

• CamillaSohlberg

Nu blev det många inlägg men ska ni försöka direkt eller? Vi tänkte vänta tills nästa mens iaf :) vore lite kul att ha två septemberbarn ;)

• CamillaSohlberg

Ja men det tycker jag du för rätt i! :) va skönt att det känns okej att jobba, jag kan berätta att jag använde grapemetoden när jag blev med barn nu, man dricker ett glas grapejuice om dagen från mens till äl för att det ska öka fertiliteten ;) hehe
    Ja det är jättemysigt det är tack vare henne att detta gått lättare :) hade varit svårare för mig om detta var första barnet. Hade säkert grävt ner mig lite mer då :(

• CamillaSohlberg

Är det bara jag som har tappat lusten på barn efter ma? Jag vill inte ens ha ett till barn nu det känns som att allt är på paus, vet inte ens om jag vill ha fler barn längre. Kan det bli så efter missfall? Att man känner att man bara inte vill? Det har verkligen tvärvänt för mig , jag känner mig jättefrustrerad :s

• CamillaSohlberg

Det ser väldigt positivt ut tycker jag :)

• CamillaSohlberg

Hej allihop ska på efterkontroll idag igen så håller tummarna att allt har kommit ut av sig självt :)

• CamillaSohlberg

Åh vi fick ma i början på oktober i v 12. Trodde jag hade äl i slutet på oktober och inväntar nu den efterlängtade mensen men den kommer ju aldrig :( när fick ni mens efter ma?

• CamillaSohlberg

Okej, ja då kanske jag får vänta lite till då :) nej så känner jag med det blir inget seriöst försök förräns tidigast efter nyår för våran del :)

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?