Guldtrollsmamman skrev 2013-10-10 23:55:42 följande:
Vi har sedan länge haft boxboll i dotterns rum men det funkar inte för henne att avreagera sig på det sättet. Jag varierar mellan det skitkassa sättet att skälla ut och sedan förklara att jag blivit så arg o ledsen för att jag älskar henne så mycket att jag inte står ut med att någon skadar henne, inte ens hon själv och det något bättre sättet att vara lugn, föreslå lösningar, fråga henne efter lösningar, krama och älska henne. Skulle gärna vilja bli bättre på det där...
Jag tappade humöret för första gången igår. Inte så att jag skällde men jag vart arg o det hördes.
Jag var tvungen att köra in honom på sitt rum. låter ju hemskt men så var de.
Han fyller snart 8 år, han har alltid varit petig, nästan pedantiskt.
Även när det gäller hygienen, så vi har aldrig haft några problem med taobesöken.
Men i går när han kom hem från skolan började han med att härma mig hela tiden, han sjöng samma sång hela tiden,. vid fikat så vägrade han plocka undan efter sig o så gav han mig fingret.
Så här har han aldrig hållit på innan...inte allt på en o samma gång o absolut aldrig get mig fingret.
Jag har det själv lite jobbigt nu med strulande mage o påverkat humör, började då känna hur det började koka.
Straxt där efter kom sonen ut från toan o luktade så hemskt utav avföring.
Så efter lite lirkande fick jag kika efter. då hade han smetat avföring över hela sitt lår.
Efter ännu mer lirkande för att få honom i duschen så rann det över. Så jag arg sa till honom att gå in på sitt rum o stanna där tills jag ville se honom igen.
Hemskt att säga så men så vart de.
Han vart jätteledsen o jag kunde höra honom snyfta på sitt rum.
Fy vad jag mådde dålig över att jag inte kunna samla ihop mig för att gå in o trösta honom.
Efter en stund så gick jag iaf in o vi kramades o pratade lite kort.
Sen vart han som vanligt igen,förutom att han var som en igel på mig, vilket han inte brukar vara.
Han brukar ha korta perioder av kramsjuka,men inte så hela tiden.
Fick veta att han kletat så innan men att han har tvättat bort det sen direkt efter. Så nu får vi jobba på det.
Varför funkar inte boxbollen?