• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

linneagranstrom skrev 2013-10-20 20:36:35 följande:
    Nyss blivit medlem här på familjeliv och måste ju självklart ansluta mig till denna grupp då vi väntar vårat andra barn om 67dagar alltså den 26/12 :)

Bor ute på landet i Norrbotten tillsammans med min fästman och våran dotter född 07 :)
    Vad kul!
    Många i tråden som ska ha om 2 månader , det är ju snart :)
    Hösten går fort med julen och allt:) 
  • cesse26
    nenne31 skrev 2013-10-21 13:16:23 följande:
    Sammandragningarna började denna gången runt vecka10 tror jag.
    Blev påtagliga runt vecka 15.

Nä sista förlossningen blev kaos.
    Han va för stor fastnade och mitt bäcken gick sönder och sista ryggkotan.
    Han bröt nyckelbenet och höllt på att stryka med.
    Levt med smärta dagligen sen dess i bäcken och rygg och kunde inte gå efter förlossningen på ett par dagar.
    Därav e mina smärtor sju resor värre denna gången med foglossningen bla.

Vad kul att du med ska ha fjärde :)
    Vet du vad det blir?
    Vad har du sen innan?

Fy vad jobbigt , bara en vanlig förlossning är jobbig .
    Tur att han klarade sig i alla fall .
    Måste vara jobbigt att ha så ont en graviditet det är då man ska glädjas ju inte ha ont .
    Nej vi vet inte alls, läkaren kunde inte se vad det var för kön .Bebisen ville inte vara samarbetsvillig:)
    Har tjejer sedan innan , känslan säger en kille men kan ha fel också :D
    Jossehaugen skrev 2013-10-21 20:11:38 följande:
    Var hos läkaren idag pga min rygg och höfter. Blev sjukskriven tills bebis kommer. Så nu hoppas jag att det går igenom på fk, så jag verkligen kan slappna av. Hur är det med er andra?
    Skönt att kunna vara hemma när kroppen inte orkar .
    Mina fogar känns helt bra igen, nu har jag uppblåst mage och gaser som aldrig förr och det känns rätt bra .
    Försöker äta nyttigt men verkar inte hjälpa vet inte alls vad jag ska göra för har haft ont i magen konstant nu i 9 dagar :/.
    Somnar med magont och vaknar med magont .

• cesse26
    Chaplin89 skrev 2013-10-22 16:42:40 följande:
    Hej, hoppar in här om det är ok Glad

Har bf den 21/12 och har alltså 60 dagar kvar!!

Min graviditet har inte varit alldeles lätt med kraftig halsbränna, magkatarr, onda fogar, ischias, uruselt humör och sjukskrivning. men från idag har jag gått hem på gravidpenning och det känns fantastiskt att "få" vara hemma. Orkar just inte mer än att bara vara och sköta hem och barn.

Nu hoppas jag att bebis vill komma ut några dagar tidigare så att vi får fira jul hemma och inte på bb Tomte 
    Kul att du vill hoppa in i tråden :)
    Låter inte alls kul :/
    Har själv varit på strålande humör denna graviditeten hade uruselt humör förra graviditeten att det kan skilja sig så :)

Nej håller med , mysigast att fira jul hemma . Hoppas  ni får bebisen lite innan då :)
    Tyvärr är det inte vi föräldrar som bestämmer när bebisen ska titta ut :) 
  • cesse26
    Sulvi skrev 2013-10-23 16:47:15 följande:
    Hejsan! Jag hänger gärna med här! Väntar vår tredje med bf 17:e januari. Har två flickor som kommer vara 5 resp 7 år när det är dags. Känns lite lyxigt denna gången med mina "stora" tjejer som är exhalterade över sin kommande lillebror. Känner som flera andra av er att graviditeten är kämpig. Foglossning som började tidigt, navelbråck, svullna ben och magkatarr. Det är tur att det blir en bebis utav det Bor i Skåne (som ett par till av er)och kommer föda på Ystad eller Lund. Födde på Ystad förra gången men hade ingen positiv upplevelse så det känns inte så kul att åka in dit igen. Någon som har erfarenhet av Lund? Antar att det beror på personalen man råkar få, så man kan ju aldrig :-/ //Frida
    Jag vill ge Lund både ris och ros 
    Var där i 18 timmar tack vare jag blev igångsatt .
    Fick träffa flera i personalen då det är flera skift inom den tiden .
    Den första barnmorskan jag hade var kanon var väldigt mån om att vi hade det bra osv .
    Tyvärr hade jag inte hon väldigt länge , det var en yngre tjej.
    Dom som skulle jobba natten var väl bra men inte fullt så mån om hur vi hade det , dom hade det väldigt stressigt och andra barnmorskor kom in då dom inte hade tid att vara överallt .
    Jag tycker verkligen dom har för lite personal och det är ett stort problem .

Den barnmorskan jag hade satt rätt kraftigt dropp på mig så värkarna blev värre än någon annan förlossning , intensivare värkar .
    Hon var inte så mån om mig det viktigast för henne var att bebisen skulle komma ut så fort som möjligt , så kändes det för oss i alla fall .

Mina värkar blev rätt jobbiga så ville ta ryggmärgsbedövning , fick inte bada eller röra på mig så då blev värkarna ännu värre.
    Anledningen var att hjärtljuden dala .
    Fick inte ens gå och kissa och fick ligga i den hårda sängen med jobbiga värkar , ingen paus eller något då värkarna kommer hela tiden med igångsättning .

Doktorn tog ett tag på sig då han var på något akut eftersom han är narkosläkare .
    Så nästa gång ska jag säga till i tid om värkarna är lika jobbiga .
    Efter bedövningen tog det inte lång tid innan Liam titta ut max 30 min , slappnar av i kroppen och då går det fortare då jag öppna mig hela 5 cm på denna tiden  .

När Liam hade kommit tidigt på morgonen var det ny personal .
    Stressig personal och dom hade helt enkelt inte tid med oss.
    Vägningen dröjde fick nog tjata oss till den 2 gånger .

Så både ris och ros från oss  
  • cesse26

Vårt val blir Lund denna gång också .
    Jag hoppas bara dom har lite mindre att göra , hoppas även att inte det är fullt vilket händer ibland i Lund .
    Kan tro att det är lite lugnare nu då vi fick vår yngsta son i Augusti många med semester. Kan hoppas i alla fall .
    Känns som det var väldigt många som fick bebis också 2012 .
    Har hört mycket dåligt om Kristianstad och vill helst vara nära hemmet i Lund  .

• cesse26
    Tuttiluttan skrev 2013-10-23 22:05:53 följande:
    Ikväll va vi på rundvandring i Ystad. Tyckte de verka kanon och det lutar åt att de blir Ystad. Har hört mycket ris o ros ang de flesta BB i Skåne. Tror mycket att de mesta rör sig om deras belastning, somrarna är värst så känner mig ganska lugn, just nu iaf
    Har också hört en del om bb på Lund men kan själv inte yttra mig .
    Vi åkte hem samma dag som vi fick vår yngsta son .
    Tyckte det var väldigt skönt att komma hem till en miljö man trivs i :D 
  • cesse26

Gick också in i ny vecka igår ,vecka 30 .
    Känner av lite små sammandragningar men inget överdrivet :) 
    Nu börjar verkligen magen synas och ibland vara i vägen :D 
    Vi börjar få det mesta till bebisen nu men inte helt klara skönt att ta lite i taget :)
    Rätt skönt att ha allt klart när julen börjar närmar sig för då ska vi handla en massa julklappar :) 

• cesse26
    LadyViolette skrev 2013-11-12 09:50:37 följande:
    Det kan även var att bebisen fixerar sig, när har du bf?

Hoppas gärna in i tråden, har bf 4 januari. Väntar vårt fjärde barn, men har gått över tiden med dom andra så gissar på att det blir den 18:e januari  
    Har också gått över tiden med mina tre rätt länge också är rätt drygt , 16,15 och 7 dagar .
  • cesse26
    turkos77 skrev 2013-11-13 08:47:33 följande:
    Har börjat få väldigt onda sammandragningar. Måste stanna upp och andas igenom dom. Är beräknad 26 dec. Ska det verkligen vara så här en månad till? Eller den lille kommer kanske tidigare? Han är fixerad. Första barnet så har noll koll.
    Det är svårt att säga exakt när bebisen kommer , många känner rejäla sammandragningar och får runt bf .
    Brukar ju säga bf +- 14 så vem vet kanske dags om några veckor:) 
  • cesse26

Vi är beräknade till 2014-01-11 och bor i mitten av Skåne=)

nattiizz skrev 2013-11-19 22:27:03 följande:
    Hejsan!
    Här e en till, väntar min 3.e som har bf 16/1. Dom andra 2 är födda 05 och 12 en flicka och pojke,
    Bor i sthlm.

Har också en som är född 12 vilken månad är din född i ?Känns som det kommer bli full rulle .

• cesse26

kan vara att barnet fixerar sig också
    Hade samma värk i måndags och efter i måndags har jag knappt kunna gå :/
    Varje steg jag tar är en belastning för kroppen ,stel i hela kroppen dessutom  och kramp i vaden när jag vaknar.
    är i v 37 imorgon

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna