• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • cesse26

Bor också i skåne :) 
    Första barnet är alltid spännande :)
    Tror vår kommer försent det har våra andra gjort .
    Dock börjar jag bli lite nojig för förlossningen vill inte bli igångsatt denna gången då jag blev det sist .
    Var verkligen jobbigare än en vanlig förlossning hoppas verkligen jag inte blir det en gång till . 

• cesse26
    spl skrev 2013-10-05 08:38:30 följande:
    Jag har BF 24 december :) alltså bara 80 dagar kvar! Det är mitt andra barn. Jag bor i Norge :)
    Tänk om barnet kommer på julafton :) Vilken bra paket så fall :)

Jag tycker dock tiden går för fort ,hinner knappt med:)
    Fast så tyckte jag med  första barnet också . 
  • cesse26
    spl skrev 2013-10-05 08:48:05 följande:

Vill helst inte få honom den 24 eller 25 om jag får välja ;) tror inte det blir kul för honom att inte ha någon "egen" födelsedag! Men han kommer när han vill så vi får se! Det har gått galet snabbt denna gang! Vips så var man redan i slutet! Har inte inhandlat något än så jag får snart börja! Har ni handlat mycket redan?
    Kan förstå hade nog känt lite så också:)

Vi har vagnen klar,blir en syskonvagn då sonen kommer vara 1 1/2 år när bebisen kommer .
    Dock har vi bara sittdelen i nu ,vi kan också ha den som singelvagn så perfekt :D
    Kläder har vi en del men overall och åkpåse har vi kvar då det är kallt i Januari :) Vår son är född på sommaren så har inte overall i rätt storlek .

Köpte en del söta koftor och tjockare tröjor till sonen som aldrig blivit använda som kommer bra till nytta nu:)
    Spjälsäng har vi också kvar .
    Sedan alla småsaker man har på skötbordet  men det har vi redan till sonen ,så vi har inte väldigt mycket kvar :)
    Kan vara skönt nu när det närmar sig jul ,tiden kan gå rätt snabbt dessa månaderna . 
  • cesse26
    spl skrev 2013-10-05 10:28:10 följande:

Vad skönt att ha så mycket redan! Vår dotter är 5 år så vi har inget kvar! Bara några klädplagg som vi inte klarade göra oss av med ;) så här får vi starta på 0. Vi har bestämt oss för en stokke scott, den ska beställas i slutet av november, annars behöver hi allt det andra vagga, sköttbäd, kläder, bärsele, ja allt! Har tänkt börja handla lite smått nu i oktober men samtidigt känns det tidigt! Jag har nog inte riktigt hängt med i hur lång i graviditeten vi har hunnit komma!
    Nej vi har också äldre barn men knappt något kvar:/ det är från sonen vi har bara .
    Denna gången ska jag spara det mesta till barnen blir stora och kan låna/få sina grejor:)
    Vi har velat fram och tillbaka om vi ska ha vagga eller spjälsäng .
    Vagga har sin fördel att den är söt och tar liten plats sen kostar dom väl en hel del om jag inte minns fel!? .
    Nackdelar att vi kan ha den så pass liten tid och då måste en spjälsäng inköpas . 
    Har velat hur mycket som helst när det gäller just sovplats till den lilla :/

Nej blev helt chockad när jag såg att jag bara hade 99 dagar kvar igår när jag kolla på min gravid app :)
  • cesse26
    jemaka skrev 2013-10-05 17:53:32 följande:
    Det är andra barnet för oss. Vi har redan det mesta, har kvar en del från sonen (3 i feb) men har även köpt en del de senaste veckorna. Har spjälsängsskydd och lite smått kvar... Bor också i Skåne :)
    Alltid skönt och ha en hel del saker från dom andra barnen, blir rätt mycket som ska inhandlas annars .
    Vad kul att ni också bor i Skåne vi bor i mellersta Skåne, vart bor ni ?
  • cesse26
    turkos77 skrev 2013-10-06 07:09:42 följande:
    Jag bor utanför trelleborg. Min foglossning blir värre och värre. Håller på att bryta ihop totalt. Kan inte sova, svårt att gå. Och ingen hjälp finns att få verkar det som. Vet inte hur jag ska stå ut tiden ut.
    Usch vad jobbigt !
    Du kan ju ringa sjukgymnasten har du det ? Kan få bälte .
    Om man inte har ett bälte kan man knyta en scarf hårt runt om sa min barnmorska .
    Är du sjukskriven för det ?Inte meningen att det ska göra så ont att du inte orkar stå ut :/
    Jag kände ordentligt av det men det är för att vi går så mycket , får mer ont av att stå och gå mycket .
    Nu känns det bättre när jag tog några dagar lugnt :) 
  • cesse26
    turkos77 skrev 2013-10-06 08:33:17 följande:
    Sjukgymnasten kan inte göra något. Bältet hjälper inte. Är sjukskriven. Går upp 3 på morgonen för då kan jag inte sova längre. Gör för ont att ligga. Håller på att bli tokig. Panodilen hjälper inte ett skvatt.
    Vad tråkigt :/
    Jobbigt när ingeting hjälper 
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna