• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

turkos77 skrev 2013-10-06 08:54:45 följande:
    Det är jobbigt. 80 dagar kvar. Hoppas verkligen att han inte bestämmer sig för att stanna längre. Nu har jag iofs från början trott att han konmer tidigare. Hoppas på det. Hoppas han kommer när han är helt färdig och inte ligger kvar där och gottar sig.
    Trodde jag oxå med första barnet , tippa på våran tjej skulle komma 14 dagar för tidigt .
    Så blev det absolut inte hon kom 16 dagar försent samma dag som dom skulle sätta igång mig ,så slapp det iaf :) 
  • cesse26

Uvi fick jag förra graviditeten ska vara rätt vanligt att få det då vad jag förstått :)
    Barnmorskan tyckte det var lika bra att ta odling denna gång men var inget :)
    Jag hade inte sammandragningar det sved mer när jag kissa ,kan nog vara lite olika:) 

• cesse26
    tystlängtan skrev 2013-10-06 18:27:49 följande:
    Hejsan!
    Har BF 25 dec, så 80 dagar kvar. Första barnet, längtar sååå! Jag mår relativt bra just nu, hoppas att det håller i sig så att jag kan jobba november ut som är planen. Är egentligen ganska klen, men eftersom jag bara jobbar ca 4h/dag borde det kunna gå tycker jag. Glad
    Får ta dagen som den kommer och givetvis hoppas jag att du kan jobba November ut , känns alltid bra att kunna jobba så långt som det är tänkt :)
  • cesse26
    MissMe skrev 2013-10-07 14:07:12 följande:
    hej tjejer, här är en med bf 25 dec... =) första barnet och oxå bosatt i skåne!
    läste om er som har foglossning, liksom mig, sen v 15, sjukskriven 50 % i början som övergick till heltid efter semestern, riktigt segt å dagarna sniglar sig fram! :/
    men ett tips är å se om er BM eller om bm kan tips om nån som ger akupunktur för foglossning, jag får de två gånger i veckan, å de funkar faktiskt, på mig iaf... så kan ni få de tycker jag ni ska testa! =)
    Spännande med första barnet :)
    Vart bor ni i Skåne? ,tänkte mest om någon kanske kommer till samma bb/ förlossning i tråden  .
    Madicken01 skrev 2013-10-07 15:09:01 följande:
    Hej!
    Väntar andra barnet 17 januari. Känns som att januari aldrig kommer komma... :) Samtidigt tycker jag tiden går jätte fort. Lite konstigt det där. Är otålig helt enkelt.
    Tänker jobba december ut. Hur länge skall ni andra jobba?
    Jag jobbar ju inte då jag är mammaledig med mitt andra barn :) 
    spl skrev 2013-10-07 15:52:07 följande:
    Var hos läkaren idag tydligen är det helt normalt att har starka och till och med onda sammandragningar med andra barnet! Skönt att veta det! Men det ändra inte att det är super jobbigt! Nu blev min sjukskrivning på 70% förlängd en månad, känns bra att man klarar av att arbeta en del iaf!
    Jag får inga alls och det känns också lite konstigt .
    Så har det alltid varit kanske därför mina förlossningar har varit så långa .

• cesse26

Har själv haft värkarna länge och det tär verkligen på kroppen .
    Bada är verkligen super det ville jag förra gången  men eftersom hjärtljuden inte så stabila fick jag inte lämna sängen och redan där var mina planer ändrade .

Jag har tagit ryggmärgsbedövning då värkarna har varit jobbiga och då har allt satt fart , tror det kan sätta igång en förlossning rätt fort när man slappnar av har hjälpt mig i alla fall .
    Jag kan inte säga till 100 procent att jag tar bedövningen denna gång men är det en jobbig förlossning kommer jag inte tveka att ta den .

Lustgasen kommer jag ta då den hjälper ett tag i alla fall:) Sambon är även ett bra stöd där inne . 

Jossehaugen skrev 2013-10-08 19:06:55 följande:
    Jag hoppar gärna in här BF den 6/1 och det är mitt första barn. 90 dagar kvar nu, önskar att tiden kan gå fort då jag börjar bli tung och väldigt osmidig... Sambon fyller år den 29/12 så vi tror att bebis kommer att komma då, eller på nyårsafton Vi har de mesta stora inköp klara, är lite små grejer som ska köpas. Men tycker att det är så svårt att komma ihåg allt och veta vad man behöver. Kanske någon som har lite tips på vad man behöver till bebis?
    Det viktigaste är dom självklara sakerna 
    Skötbordet ,brukar fylla det med grejor och köpa hem ett par paket med blöjor kan vara skönt när bebisen kommer:) 
    Allt till amningen ,bh,inlägg och tröjor gör det bra mycket lättare 
    säng eller vagga och allt som behövs till det 
    vagn ,åkpåse 
    kläder ,nu när det är vinter kanske lite varmare kläder 
    bilbarnstol 
    sedan brukar jag ta lite grejor när bebisen kommer som jag känner att vi har behov av .
    Köpte en myspöl som var perfekt när dom är några månaderna .
    Leksaker använder dom inte i början så kan också vänta .

• cesse26
    MissMe skrev 2013-10-08 19:30:49 följande:
    jag började skriva ett förlossningsbrev för längesen, men lär nog gå in å gö lite små ändringar juh närmare förlossningen vi kommer.. hehe.. ska på föräldrarkurs å psykoprofulaxkurs å efter de har jag säkert mer å skriva i de! =) va de gäller smärtlindring har jag tänkt eda å lustgas, är dessutom överviktig, så dom ska sätta eda ganska tidigt på mig, även om man inte börjar använda den förens de är dax, så sitter den ändå.

vi har nog allt utan overall, tycker de är svårt med storleken med tanke på att bebis kommer i dec/jan... om man ska köpa en som är lite stor så den kan ha hela vintern, eller om man ska satsa på två... annars har vi allt, då vi fått mycket av familj! av svärfar fick vi vagn, mina föräldrar bilbarnstol, ärvde spjälsängen syrran haft till alla sina tre, å sen köpte vi en del smått bra å ha när barnens hus kurs här för några månader sen.. =)

har ni andra tatt reda på kön? eller är ni som vi å vill ha de som en överraskning? ;)
    Vi ville ta reda på könet men doktorn på ultraljudet kunde inte se vad det var .
    Han sa att han kunde gissa men ville inte säga vad han trodde till oss ifall det skulle vara fel.
    Vi ville ta reda på könet då det skulle bli enklare med kläder då vi mest har kläder till pojke .
    Vi blev lite besvikna då vi var så förväntansfulla på att veta men lite spännande är det allt .
    Dom flesta i familjen tror att det är en liten pojke så vi får se ,vi har i alla fall namn till båda könen så det är redan klart:) 
  • cesse26
    jemaka skrev 2013-10-09 06:40:35 följande:
    Var hos sjukgymnasten igår och fick testa tens. Ska hyra en för 300kr i tre månader. Känns ok m 100kr/mån. Använde den igår kväll, såå skönt! Sov bättre de första timmarna.
    Vad skönt att det hjälpte lite iaf :)
  • cesse26
    Juml001 skrev 2013-10-09 07:50:45 följande:
    Vad kul! Här hoppar jag in.

Jag väntar första egna barnet med BF 29/12, det gäller att knipa några dagar
    Det är en flicka som lever om så in i norden redan. Jag bor utanför Västerås med min sambo och mitt bonusbarn, jag har redan hunnit bli mamma på heltid åt en nu 9 årig sporttokig kille. Vi renoverar klart ett hus för att flytta till nytt i orten bredvid om en månad ungefär.

Jag har en reumatisk sjukdom i botten så det är svårt att säga om jag mår bra eller inte. Den reumatiska delen har blivit bättre men jag har nog alla gravidkrämpor man kan ha. Kräks fortfarande varje kväll, har lågt blodvärde trots tillskott, yr, svag och mår faktiskt skit :-/...
    Men jag är glad ändå.. Är van kronisk smärta så foglossningar mm kan jag hantera ganska bra och har hjälpmedel hemma. Förmodligen blir jag tvungen att sjukskriva mig snart men jag håller ut ett tag till.

Eftersom vi snart flyttar så har jag inte köpt något alls än. Jag har planerat förlossningen och vet exakt hur jag vill ha det. Jag har en karl som inte tål blod eller nålar så under själva förlossningen vill jag inte ha han där utan en vän eller min mamma som reser 85 mil och finns i närheten ska få vara med mig. Vill att han är klar och inte svimfärdig när barnet väl har kommit.

Själv är jag gaska hård, jag vill inte ha något smärtstillande mer än lustgas kanske. Men skulle det vara så att jag tappar kraft pga smärta så får jag då ta till annat. Men jag ser verkligen fram emot upplevelsen och kan inte sluta titta på förlossningsfilmer haha..

Längtan är så stor efter att få sitta i vårat nya hus med nya möbler och en liten bebis i famnen. Tjoohoo..
    Låter jobbigt att kräkas varje kväll men imponerande att du håller ut ändån :)
    Vad bra att din mamma kan vara med istället på förlossningen ,stöd på förlossningen av någon nära är är alltid en fördel .
    Kolla också på många förlossningsfilmer förra graviditeten kanske ska kolla igen,kolla på en unge i minuten .
    Tycker det är ett bra program och ger en rättvis bild på hur det ser ut på förlossningen:)
    Tiden går fort så snart sitter ni där och myser , Längtar också men samtidigt njuter jag av nuet också :)
    Kattamaja skrev 2013-10-09 13:20:21 följande:
    Hejsan! Hoppar gärna in här! Väntar tredje barnet och har bf 31/12. Vi vet inte vad det blir för nåt men magkänslan säger att det är en tjej. Har två grabbar sen tidigare och med första stämde magkänslan, med andra hade jag inge en aning fram till ul då vi tjuvkikade
    Det blir på nyår :) Spännande om det blir 2013/2014
    Många på den tråden kan ju få bebis antingen år 2013 eller 2014 lite spännande det också .
    Tror vårt kommer senare alla andra är sena ,räknar med en 2014 bebis hos oss :)

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna