• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Kattamaja skrev 2013-10-09 15:45:51 följande:
    Jaa, det är spännande. Hoppas dock att att lill*n stannar kvar till 2014, men de två andra har kommit tidigare ... Men som nån skrev här tidigare, bara det inte blir på julafton!
    Lite avundsjuk på dom som får tidigare då slipper man tänka desto mer på förlossningen och bli igångsatt i värsta fall.
  • cesse26

Usch !ni verkar ha det väldigt jobbigt 

Jag ska nog vara lycklig lottad som bara känner av fogarna ibland .
    Fick problem för några veckor hade väldigt ont sedan försvann det bara igen, kommer säkerligen igen .
    turkos  77, 4 niferex är ju en del jobbigt att det inte blir bättre trots att du får ta så mycket .
    Jag har inte ens börjat då mitt värde var bra så jag slapp ta tills jag känner mig yr ,då skulle jag börja ta dom  .
    Nackdelen med dessa tabletter är att magen kan bli rätt trög därför jag är glad och slippa dom så länge som möjligt . 

• cesse26
    Juml001 skrev 2013-10-09 21:30:23 följande:
    Ja det blir lite jobbigt med illamåendet men just nu är tröttheten värst. Har fått järnbrist nu så jag ska köpa nifferex. Känns inte jätte kul då magen redan har krånglat hela tiden och tabletterna som ska tas på kvällen då jag mår så illa :-/

Men jag måste säga att promenaderna med hunden räddar mig både från tröttheten och illamåendet. Lite frisk luft och få igång blodcirkulationen gör susen.

Jag ska börja titta på gamla avsnitt från en unge i minuten eftersom det är på det sjukhuset jag kommer att vara. Man kanske kan bilda sig en uppfattning om både personal och miljön där.
    Väntan blir också längre om man inte mår bra men bra att du är stark .
    Har du testat seaband för illamåendet? Verka hjälpa mig när jag var illamående men hjälper inte alla . 
    Vad kul att det är i samma stad ,tycker det själv är en bra serie som ger en ganska bra bild om förlossningen :)

• cesse26

Vi har det mesta klart hade en del från vår son men köpte ny syskonvagn .
    Har bestämt mig för en vagga i början då det underlättar då den tar lite mindre plats och bebisar brukar trivas i små utrymmen . Denna kommer jag beställa någon gång i mitten av December tar några dagar att få hem.
    Då jag vet ungefär vilken jag ska ha beställer jag den på nätet smidigt och bra .

Sedan är det overall kvar kommer nog köpa i storlek 50 då den storleken har passat mina andra barn i början och dom har ändå varit 53 och 51 cm långa . När bebisen är några veckor har jag inget emot att gå på stan och handla en ny om det skulle behövas:)

Åkpåsen till liggdelen har vi även kvar
     Lite kläder till blir det säkerligen svårt att stå emot finns så mycket söt synd bara vi inte vet könet ,lite lättare då:)
    Sen tror jag att vi är så gott som färdiga .

Jag var och hämta babybox hos babyproffsen men tycker inte var något speciellt så kommer nog inte hämta fler .
    Dock blev jag medlem på en sida där jag fick en kupong och hämta ut en gratis body i märket newbie på kappahl ,tyckte det var rätt trevligt då jag tycker den serien är väldigt söt .  

• cesse26

Gick in i vecka 28 idag tänk vad tiden går snabbt , var måndag precis tycker jag .
    Känt av lite yrsel i helgen så ska inom apoteket i veckan och köpa niferex  

• cesse26
    JazzKermit skrev 2013-10-13 17:21:59 följande:
    Hej! Skulle gärna vilja hoppa in här! :) Har en pojke och väntar nu nr två med bf 21 Januari. Jag har haft en ganska bra graviditet men allt runt om har gungat en del. Flyttat långt, nytt jobb, (nytt dagis) säljer hus, bor tillfälligt så länge osv... funderar på om jag verkligen kommer att orka med att jobba heltid fram tills dess, hur tänker ni? Måste man bli sjukskriven för att få gå ner i tid?
    Ni verkar har haft mycket att göra , skönt i alla fall att du har haft en bra graviditet underlättar en hel del :)
  • cesse26

jag mådde otroligt illa förra graviditeten när jag fick samma illamående denna graviditeten trodde jag att det skulle bli samma jobbiga illamående .
    Dock höll det sig bara några veckor .
    Det jag gjorde som var annorlunda denna graviditet var :Använda seaband ,äta ofta ,åt vitaminer och drack te (ingefära)

• cesse26
    Sweetie darling skrev 2013-10-17 08:37:19 följande:
    Hej, jag hoppar in här. Jag har bf den 13/1 (på sonens födelsedag ;)). Jag bor i Skåne, en mil från Lund, och vi har en son på 4 år.
    Vad kul !
    Vi bor 3 mil från Lund så då bor vi nog rätt nära varandra :)
    Då ska ni också födda i Lund?Har bf 2 dagar ifrån dig  :=) 
  • cesse26
    Tuttiluttan skrev 2013-10-19 22:34:26 följande:
    Hejhej! Jag hoppar oxå in här
    BF 19/12-13 en liten flicka väntas! 60 dagar kvar Även jag bor i Skåne, ca 2mil från Malmö. Har Ystad som förstahandsval och Malmö som andra.

Har haft en väldigt lätt graviditet, visst har man haft lite krämpor men inte så farligt mycket. Jobbar ca 3v till sen ska de vilas upp ordentligt!

Detta är första barnet
    Många från Skåne här:)
    Det är är inte länge kvar innan ni får hålla er bebis , mysigt :)

Beställde vaggan igår fick bli en som man kan göra om till soffa också när barnen blivit större plus att man kan ta bort ena kanten och sänka och höja den , kändes som vi fick mest valuta för pengarna fast den kosta lite :)
    Barnen kommer säkerligen tycka det är roligt med en soffa också :D 
  • cesse26
    nenne31 skrev 2013-10-20 14:55:41 följande:
    Hoppar gärna in men har dock inte läst igenom tråden mer än Ts längst upp :)

Väntar mitt fjärde barn som är beräknat 18 Januari.
    Ska dock ha planerat snitt så blir i början av Januari.
    Om han inte behagar att titta ut innan då jag åker in och ut på förlossningen med kraftiga sammandragningar som nu gjort så tappen minskat och jag har öppnat mig 1,5 cm.

Bor också i Skåne i Hörby.

Har en flicka på 14,son på 11,5 och en son på 6 sen tidigare.

Nu bor det en gosse i magen och det e mitt och sambons första gemensamma och enda :)
    Min sambo har en dotter på 2,5 sen tidigare.

Gick in i vecka 27 (28) idag!
    Välkommen !
    är också fjärde barnet här: och absolut det sista :)
    Hur länge har du haft sammandragningar ?
    Har du haft bra förlossningar utan komplikationer innan?

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna