• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • jamka
    Bobbo3 skrev 2013-11-29 00:27:54 följande:
    Har inte skrivit här inne på ett tag har fullt upp hemma med sonen:). Dessutom spyr jag fortfarande och mår väldigt illa menmen på måndag går jag in i v 15 så tiden går fort :). Hur mår ni andra ??
    Jag mår mycket bra, jag älskar att vara gravid. På torsdag ska jag på KUB UL och hoppas att allt är ok. Jag har varit orolig för missfall i flera veckor men nu börjar jag slappna av. Underbart att magen växer:)
  • ohbaby

Nu hoppar jag in här! Trodde först jag hade BF 20 maj men blev på ett ultraljud förra veckan flyttad till 2 juni. Väldigt oväntat då jag trodde jag var längre gången! haha! Men det passar oss bättre ur ett praktiskt perspektiv för då hinner jag kanske plugga färdigt nästa termin. 

Jag mår bättre efter att ha mått illa varje dag sen (tydligen!) innan jag var gravid. Väldigt skönt. 
    Magen har börjat synas, är lång och smal så det ser ut som att jag är full i gaser eller har ätit lite för mycket. Haha;) Så det ska bli trevligt när den är större och jag törs visa upp den ordentligt;) Så folk fattar att jag är gravid;)

piiiinkcat skrev 2013-11-26 18:30:13 följande:
    Åker buss.. finns tåg att välja med.. men då får jag gå  en extra bit.... så föredrar bussen
    Pendlar också med buss, det är hemskt! Veckorna jag mådde illa var inte kul någon stans. Så jag förstår. Måste alltid sitta längst fram och får inte vara i närheten av hungrig eller för mätt, annars är hela dagen förstörd. Hoppas det blir bättre för dig med!
  • Snowboard
    Bobbo3 skrev 2013-11-29 00:27:54 följande:
    Har inte skrivit här inne på ett tag har fullt upp hemma med sonen:). Dessutom spyr jag fortfarande och mår väldigt illa menmen på måndag går jag in i v 15 så tiden går fort :). Hur mår ni andra ??

Vad skönt att höra att fler fortfarande mår dåligt! ( även om jag såklart inte önskar att det vore så ). Jag är i v. 14 och spydde nu när jag kom hem från jobbet. Jag tycker det är jättejobbigt att ständigt gå med illamående :(. Det blev dessutom värre när jag gick in i v. 12 när det ju ska bli bättre. Suck. Jag vill bara att graviditeten ska gå fort så jag slipper må som em rutten sill. Hur gör du för att "stå ut"?
  • Bobbo3
    Snowboard skrev 2013-11-30 00:31:12 följande:
    Vad skönt att höra att fler fortfarande mår dåligt! ( även om jag såklart inte önskar att det vore så ). Jag är i v. 14 och spydde nu när jag kom hem från jobbet. Jag tycker det är jättejobbigt att ständigt gå med illamående :(. Det blev dessutom värre när jag gick in i v. 12 när det ju ska bli bättre. Suck. Jag vill bara att graviditeten ska gå fort så jag slipper må som em rutten sill. Hur gör du för att "stå ut"?

Jag äter lergigan comp och lergigan och hade nog inte fixat att ta hand om sonen utan dom. Jag har bättre dagar å sämre dagar på dom sämre dagarna lever jag på yoghurt och beslagtar soffan. Men jag har märkt att om jag är hungrig eller kissenödig så mår jag mer illa så små äter (iden mån det går). Kan bara äta vissa saker så äter bara det som går te x kött går inte att äta. Men hatar detta illamående :( känns hemskt när man är mitt i middagen får springa på toa :/. Jag hoppades verkligen att det skulle försvinna i v12, räknade ner dagarna men sån tur hade jag inte nu har jag typ gett upp å räknar med illamånde tills minst v25 som det var förra graviditeten.
  • Maliiin

Hej! Jag har börjat fundera på gravidförsäkring, tänkte inte alls på det innan jag gick in på mitt fackförbunds föraäkringa å jag kunde lägga till det gratis eller betala en summa å få en bättre! Men jag tycker det är svårt! Ska man ja gravförsäkring? Hur tänker ni? Kram

• jamka

O, nej, bruna flytningar! Så började mitt missfall året 2011. Men då vara jag bara i v. 9.
    Nu är jag i v. 12 och började ju slappna av och inte tänka på att något sådant kan hända igen:(

• Maliiin
    jamka skrev 2013-12-01 13:33:40 följande:
    Tyvärr, missfall i v. 12. Lycka till ni andra!

vad tråkigt:( massa kramar
  • Snowboard
    Bobbo3 skrev 2013-11-30 00:50:49 följande:
    Jag äter lergigan comp och lergigan och hade nog inte fixat att ta hand om sonen utan dom. Jag har bättre dagar å sämre dagar på dom sämre dagarna lever jag på yoghurt och beslagtar soffan. Men jag har märkt att om jag är hungrig eller kissenödig så mår jag mer illa så små äter (iden mån det går). Kan bara äta vissa saker så äter bara det som går te x kött går inte att äta. Men hatar detta illamående :( känns hemskt när man är mitt i middagen får springa på toa :/. Jag hoppades verkligen att det skulle försvinna i v12, räknade ner dagarna men sån tur hade jag inte nu har jag typ gett upp å räknar med illamånde tills minst v25 som det var förra graviditeten.

Jag har också lergigan comp, men jag får ibland biverkningar i form av extra illamående av dem så jag tar dem bara ibland. Jag avskyr också denna ständiga klump av illamående som sitter i halsen. Spydde idag igen *suck*. Jag vill kunna njuta av att vara gravid, att kunna röra lite mer på mig och att orka göra saker med sonen, men stackars ungen får knappt göra något alls med mamma för hon mår bara som en påse skit.

Jag mådde också dåligt långt in i graviditet förra gången. Minns dock inte när det gav med sig. Jag vill bara att det blir jul snart så att jag kan få vara ledig. Det är jobbigt att arbeta (speciellt med barn som jag ju gör) och må illa. Jag gör ett uselt jobb :(. Dessutom pendlar jag nära två timmar/Dag och det är ingen höjdare. Jag bävar inför den dagen jag blir tvungen att spy på tåget.

Heh, klagomuren har talat... igen. :P
  • Kayrine

Hej! Tänkte hoppa in här! Bf 18/6 med vårt andra barn, har en son född i augusti 2012. Har mått illa som tusan mellan vecka 7-11, precis likadant som förra gången. Har aldrig kräkts men haft en konstant klump i halsen. Går in i vecka 13 på torsdag, längtar till 12+0! 😄

Svar på tråden Bf juni -14