• ohbaby

Bf juni -14

Nu hoppar jag in här! Trodde först jag hade BF 20 maj men blev på ett ultraljud förra veckan flyttad till 2 juni. Väldigt oväntat då jag trodde jag var längre gången! haha! Men det passar oss bättre ur ett praktiskt perspektiv för då hinner jag kanske plugga färdigt nästa termin. 

Jag mår bättre efter att ha mått illa varje dag sen (tydligen!) innan jag var gravid. Väldigt skönt. 
    Magen har börjat synas, är lång och smal så det ser ut som att jag är full i gaser eller har ätit lite för mycket. Haha;) Så det ska bli trevligt när den är större och jag törs visa upp den ordentligt;) Så folk fattar att jag är gravid;)

piiiinkcat skrev 2013-11-26 18:30:13 följande:
    Åker buss.. finns tåg att välja med.. men då får jag gå  en extra bit.... så föredrar bussen
    Pendlar också med buss, det är hemskt! Veckorna jag mådde illa var inte kul någon stans. Så jag förstår. Måste alltid sitta längst fram och får inte vara i närheten av hungrig eller för mätt, annars är hela dagen förstörd. Hoppas det blir bättre för dig med!
  • ohbaby
    jamka skrev 2013-12-01 13:33:40 följande:

Tyvärr, missfall i v. 12. Lycka till ni andra!

Vad tråkigt. Beklagar verkligen!
  • ohbaby

Här får man klaga, gråta, skratta och vara som man vill;)

När jag har ätit syns magen så jag inte kan dölja den längre. Ingen vågar fråga men alla tittar. Haha! Lite kul fast vi vill vänta tills jul innan det blir officiellt:) rul 20 dec så efter det men det kanske inte går;)

• ohbaby

Har också bf 2 juni och bor i en storstad men fick rul bokat när de trodde bf var 20 maj. Så jag kommer bara vara i v 16+?

De funderade på att ändra för det kan vara för tidigt men jag fick ändå behålla tiden.

Annars hade jag också fått runt den 10:e jan.

Den som väntar på nåt gott;)

• ohbaby
    pelinkorkmaz skrev 2013-12-09 15:50:17 följande:

BF Lista

*Bobbo3 - 2 juni, andra barnet 
    *Incinta -  2 juni, tredje barnet
    *Anna462 - 3 juni, andra barnet
    *Snowboard - 6 juni, andra barnet 
    *Rebecca 551 - 7 juni, andra barnet
    *Familjen Rockström- 6 juni, tredje barnet
    Jamka - 16 juni, andra barnet  
    *Waris - 17 juni, tredje barnet 
    * Pelin-12 Juni,andra barn

Bf lista
    Någon kan få lägga in mig! :) sitter bara via mobilen och då går det inte...

ohbaby - 2 juni, andra barnet

Blir väldigt tacksam!
  • ohbaby
    Emmisen81 skrev 2013-12-11 15:56:10 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Väntar 3e barnet, Bf 20 juni =) Läängtar!!

Ska göra KUB i morgon, känns jättenervöst!! Men det ska bli kul att se den lille =)

Välkommen! Lycka till på KUB:)
  • ohbaby

Igår ringde de från spec. mödravården och ändrade min ultraljudsundersökning. Skulle varit nu på fredag men eftersom jag bara är i v 16 flyttades det fram till 7 jan. Är typ i vecka 19 då om jag räknat rätt.

De var så snälla och frågade om det var ok. Eftersom jag var på ett ul i v. 12 så känns det ok.

Nu har vi skickat ut vårt julkort på sonen som håller i den första ul-bilden. De flesta vet redan men några vet inte. Ska bli spännande att få kommentarerna sen;)

Hur mår ni? Börjar illamående släppa?

Mitt illamående har släppt men däremot känner jag av foglossning och åderbråck i underlivet som känns som en tennisboll... Annars mår jag prima!

Tycker jag känner sparkar nu också. :)

• ohbaby

Har precis kommit hem från RUL. Det gick bra men bebisen har lite vätska kring njurarna så det ska kollas upp i vecka 32. Så det blir fler ultraljud :)

Vi tog reda på vad det var men ska hålla det hemligt. Vi ska inte ens berätta att vi vet;) Haha, får se om vi lyckas hålla oss från att försäga oss!

Har kvar BF datum på 2 juni men barnmorskan var fortfarande osäker pga olika mått gav lite olika bf. Så på nästa UL får vi förmodligen rätt datum. Antingen är det det vi har eller så är det en vecka tidigare eller senare, förstod inte vilket hon menade;)

Allt illamående är borta. Såå skönt. Däremot har jag förmodligen halsfluss... Sjukt drygt. Ska till läkaren och kolla det i morgon. Kan man ta pencillin fast man är gravid?

• ohbaby

Mådde så klart lite bättre idag när jag skulle till läkaren. Han kunde dessutom se att självaste viruset nu var borta och "bara" tid för slemhinnorna att läka kvar. Men det skulle förmodligen ta tid eftersom de tar extra stryk när man är gravid. No shit! Så det är bara att vänta ut. Däremot smittar jag inte så jag kan vistas bland folk utan dåligt samvete. Skönt att veta.

Unnade mig själv en mocha latte på ett café efter läkarbesöket och pratade säkert i en timme med min syster på telefon. Gick och köpte gravidkläder, svarta jeans och en snygg tröja. Fy vad gött det var med lite me-time!

Och vad skönt det ska bli med gravidbyxor som dessutom sitter snyggt! (De från förra graviditeten kan jag inte ha denna gång...)

• ohbaby

Har gått över halva tiden nu! Helt galet. :)

Vill redan börja boa och har köpt matchande bebiskläder och storebrorskläder, haha, stackars barn!

Tyvärr har vi en trapp som ska renoveras och ett vardagsrum som ska bli vårt sovrum innan vi flyttar ut ur det rum som ska bli bebisens. Inte för att den kommer sova där på länge men jag vill så gärna fixa;) är väl bra att passa på så länge orken finns!

Svar på tråden Bf juni -14