• jamka

Bf juni -14

Hej!

Är i v 4+4, plussade idag.
     Bf den 16 juni, på min födelsedagSkrattande Har en son född i aug-07.

Har försökt att bli gravid sedan 2008 så min lycka är jättestor.Skrattande

Fick missfall 2011 i vecka 9. Hoppas att den här gången går det vägen och jag äntligen lyckas att bli en tvåbarnsmor...

• jamka
    Familjen Rockström skrev 2013-10-13 09:02:18 följande:
    {#emotions_dlg.flower} BF Lista  {#emotions_dlg.flower}

*Bobbo3 - 2 juni, andra barnet 
    *Incinta -  2 juni, tredje barnet
    *Snowboard - 6 juni, andra barnet 
    *Waris - 17 juni, tredje barnet 
    *Anna462 - 3 juni, andra barnet
    *Familjen Rockström- 6 juni, tredje barnet

Jamka - 16 juni, andra barnet   

• jamka
    streaman skrev 2013-10-14 22:17:23 följande:
    hej jag hoppar in här om det är ok. jag plussade för en dryg veckan sedan innan bim. Nu är jag i v. 5 (4+5) och ser mer gravid ut än vad jag känner mig det är vårt tredje barn men jag är mer nervös än jag varit tidigare, och litar inte riktigt på att plusset stämmer. Har inte ringt till bm än men antar att jag borde göra det snart. Hur tidigt ringde ni?

V. 5+1
  • jamka

Och jag jobbar heltid  och har en 6 åring hemma och fick hemska munsår till råga på allt men jag är jättelycklig att jag är gravid eftersom jag har längtat efter det i flera år:)

• jamka
    Bino09 skrev 2013-11-02 11:59:37 följande:
    Hej tjejer!

Var flera år sedan man var inloggad här, men nu är man här igen =).

Jag plussade på första försöket för två dagar sedan. Detta är andra barnet, har en son sedan tidigare född april 2011.
    Är beräknad till den 30 juni så är i vecka 6 (5+4) 

Har läst igenom denna tråd om era graviditets symptom som jag konstigt nog inte fått än vilket jag självklart är glad för, men då man är som normalt så känns det ännu konstigare att ta sig till att man är gravid - för att man inte "känner det". Men det kommer väll :)

Grattis till mig & alla er andra  :) 
    Grattis! Jag har följt fm under alla år sedan jag var gravid med första barnet 2006 men inte så frekvent som nu:)

Och det känns så underbart att vara med i trådar "juni 2014" och inte "sekundär barnlöshet", "svårt att bli gravid med andra barnet" eller "Är det missfall?"

Nu är det vecka 7+4  för min del. Nästa vecka ska jag på hälsosamtal till MVC, hoppas att det inte blir missfall innan. Förra gången blev det i v. 8+2:(

• jamka
    Tizi skrev 2013-11-02 15:12:45 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här, är med i några junitrådar men ju fler ju roligare är i v 9 nu!!

Välkommen!Glad
  • jamka
    piiiinkcat skrev 2013-11-03 14:37:33 följande:
    Pendlar en timme till jobbet varje dag och det är förödande när man är gravid..

Visst blir det underbart att ha en bebis förre sommaren? Kör du bil eller åker tåg/buss? Om du åker tåg/buss så kan du vila under resan.
  • jamka
    Ceeomo skrev 2013-11-21 10:40:58 följande:
    Jag går in i v 13 idag och att knäppa jeansen är bara att drömma om. Har använt mamma byxor i drygt en vecka.
    Jag är i v.11 och kan inte längre knäppa jeansen, använder mammabyxor sedan en vecka tillbaka:). Men det är min tredje graviditet (och jag väntar mitt andra barn eftersom förra gången blev det missfall i v.9)
  • jamka
    Snowboard skrev 2013-11-21 17:00:52 följande:

Jag med! Men mammabrallor i v.11-12? Minns iof inte när jag började förra grav... Illamåendet håller i sig så det har ju tyvärr hjälpt magen på traven i form av ständigt ätande. Hade gått upp 2 kg sedan inskrivningen. Tog en bild på magen nu och jämförde med den jag tog när jag plussade... Jii! :O

Vid första graviditeten började jag med sådana byxor först i v. 17:)
  • jamka
    Bobbo3 skrev 2013-11-29 00:27:54 följande:
    Har inte skrivit här inne på ett tag har fullt upp hemma med sonen:). Dessutom spyr jag fortfarande och mår väldigt illa menmen på måndag går jag in i v 15 så tiden går fort :). Hur mår ni andra ??
    Jag mår mycket bra, jag älskar att vara gravid. På torsdag ska jag på KUB UL och hoppas att allt är ok. Jag har varit orolig för missfall i flera veckor men nu börjar jag slappna av. Underbart att magen växer:)
  • jamka

O, nej, bruna flytningar! Så började mitt missfall året 2011. Men då vara jag bara i v. 9.
    Nu är jag i v. 12 och började ju slappna av och inte tänka på att något sådant kan hända igen:(

• jamka
    pelinkorkmaz skrev 2013-12-09 15:50:17 följande:
    BF Lista

*Bobbo3 - 2 juni, andra barnet 
    *Incinta -  2 juni, tredje barnet
    *Anna462 - 3 juni, andra barnet
    *Snowboard - 6 juni, andra barnet 
    *Rebecca 551 - 7 juni, andra barnet
    *Familjen Rockström- 6 juni, tredje barnet
    Jamka - 16 juni, andra barnet  
    *Waris - 17 juni, tredje barnet 
    * Pelin-12 Juni,andra barn
    Kan ni ta bort mig från listan? Jag fick missfall v. 12.
  • jamka
    mariblo skrev 2013-12-19 09:16:24 följande:
    Hoppar in i denna tråden jag med! BF någonstans i slutet av juni, första barnet (enda graviditeten).

Nu kommer en lång historia Upptäckte att jag var gravid i vecka 7 först, vilken chock! Den spontana tanken var "herregud det här går ju inte" och började leta abortkliniker.. jag och barnets pappa hade inte den bästa relationen just då och har bara känt varandra i någon månad. Fick tid för ultraljud hos UltraGyn bara ett par dagar senare och preliminärbokade tid för abort (ville inte vara vaken). Så kom dagen för VUL och jag hade kvällen innan redan börjat fantisera om hur det skulle vara att ha ett barn, för det vill jag ju, någon gång! Allt var ok med embryot, hjärtat hade börjat slå och så. Avbokade första aborttiden och bokade om. Träffade en toppenkurator som hjälpte mig att sortera bland alla tankar utan att vara dömande på något vis. Det absolut viktigaste för mig var att få veta att pappan vill vara en aktiv och närvarande förälder och till slut lyckades han övertyga mig om det.. Så då var det ett Go! Gravid alltså.

Ytterligare en eller två veckor senare får jag blödningar.. kan omöjligen bedöma om det är lite eller mycket, hur ska jag veta det? In till SöS Gynakut, får träffa överläkare som undersöker och undersöker med både VUL och annat UL - nähe, här finns inget foster alls. Vill du ha cytotec med dig hem eller ta det här? Jag tackar nej eftersom jag är i chock och behöver smälta tanken på att det inte blir någon bebis. Hem, gråter och gråter och gråter (naturligtvis).

Kontaktar dagen efter UltraGyn igen för en ev skrapning och får tid för UL igen. Kommer dit, fantastiskt bemötande som alltid. Gyn gör ett VUL och säger ganska omgående att "jag håller inte riktigt med läkaren på sös" och då hoppar mitt hjärta upp i halsen. Två fötter, ett huvud och ett hjärta som slår! Blir undersökt av en till gyn som bekräftar storlek och att all ser helt ok ut! Vilken chock.

Dessutom var jag sedan en vecka innan jag upptäckte att jag var gravid sjukskriven för utmattning.. Lite mycket på en gång.

Är nu inskriven på UltraGyn och valde den person som var min kurator som BM. KUB nästa vecka och RUL i slutet av januari. Satsar på BB Sophia när det väl är dags!

Mått bra hela tiden förutom gravidakne, vansinnigt trött och galet hungrig.
    Vilken historia! Men grattis i alla fall! Och lycka till!
Svar på tråden Bf juni -14