mariblo skrev 2013-12-19 09:16:24 följande:
Hoppar in i denna tråden jag med! BF någonstans i slutet av juni, första barnet (enda graviditeten).
Nu kommer en lång historia Upptäckte att jag var gravid i vecka 7 först, vilken chock! Den spontana tanken var "herregud det här går ju inte" och började leta abortkliniker.. jag och barnets pappa hade inte den bästa relationen just då och har bara känt varandra i någon månad. Fick tid för ultraljud hos UltraGyn bara ett par dagar senare och preliminärbokade tid för abort (ville inte vara vaken). Så kom dagen för VUL och jag hade kvällen innan redan börjat fantisera om hur det skulle vara att ha ett barn, för det vill jag ju, någon gång! Allt var ok med embryot, hjärtat hade börjat slå och så. Avbokade första aborttiden och bokade om. Träffade en toppenkurator som hjälpte mig att sortera bland alla tankar utan att vara dömande på något vis. Det absolut viktigaste för mig var att få veta att pappan vill vara en aktiv och närvarande förälder och till slut lyckades han övertyga mig om det.. Så då var det ett Go! Gravid alltså.
Ytterligare en eller två veckor senare får jag blödningar.. kan omöjligen bedöma om det är lite eller mycket, hur ska jag veta det? In till SöS Gynakut, får träffa överläkare som undersöker och undersöker med både VUL och annat UL - nähe, här finns inget foster alls. Vill du ha cytotec med dig hem eller ta det här? Jag tackar nej eftersom jag är i chock och behöver smälta tanken på att det inte blir någon bebis. Hem, gråter och gråter och gråter (naturligtvis).
Kontaktar dagen efter UltraGyn igen för en ev skrapning och får tid för UL igen. Kommer dit, fantastiskt bemötande som alltid. Gyn gör ett VUL och säger ganska omgående att "jag håller inte riktigt med läkaren på sös" och då hoppar mitt hjärta upp i halsen. Två fötter, ett huvud och ett hjärta som slår! Blir undersökt av en till gyn som bekräftar storlek och att all ser helt ok ut! Vilken chock.
Dessutom var jag sedan en vecka innan jag upptäckte att jag var gravid sjukskriven för utmattning.. Lite mycket på en gång.
Är nu inskriven på UltraGyn och valde den person som var min kurator som BM. KUB nästa vecka och RUL i slutet av januari. Satsar på BB Sophia när det väl är dags!
Mått bra hela tiden förutom gravidakne, vansinnigt trött och galet hungrig.
Vilken historia! Men grattis i alla fall! Och lycka till!