• Squatinidae666

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

Fler som är i v. 38 och således har fullgångna bebisar som det nu bara är att vänta på i upp till fem veckor?

Jag väntar mitt tredje barn och har haft mycket förvärkar och sammandragningar och har trott att bebis ska komma ett tag men nu är jag ganska inställd på att gå över, har gjort så med de andra två men hade visserligen bara sammandragningar då, inte onda förvärkar som denna gång. Nu får ju bebis dessutom komma när som, vilket på ett sätt gör väntan längre men ändå mindre orolig. Hur känner ni?

Hur mår ni? När har ni BF och är det första barnet eller syskon som väntas?

• Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?
  • Squatinidae666

Har det hänt något nytt?

Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 14:33:42 följande:
    Har det hänt något nytt?

Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...

Ja min är ruckbar och bm sa att det kan behövas ngr värkar för att fixeras. Men din ligger då snett på tvären typ eller..?

Har nu fått tid på måndag till spec.mödravården för koll av bebis och allt där inne å får väl bestämt datum också kanske..men ser allt bra ut blir det nog nästa fredag :/
  • lelzor

Hej!

Bf+2 idag och inga som helst känningar på att det skulle va på g. Jag var så säker på att vår flicka skullle komma före bf bara för att det är nr två, men icke! Varje morgon när jag vaknar så blir jag lite besviken för att det inte hänt något under natten. Här inte hört om så många där förlossningen startat på dagen. Lycka till alla som väntar!

• Squatinidae666

atsw: Är din fortfarande ruckbar, som förstföderska? Är det inte ganska ovanligt? Ja precis det är ju skillnad om den står som din då, rätt men inte helt fixerad eller inte alls inställd med varken säte eller huvud. min lägger sig på tvären, ganska högt så det är ju ingen sätesbjudning heller som man kunde ha förberett sig för heller. Tycker det låter lite riskabelt att vänta och se om den sjunker ner med huvudet iom värkar...

lelzor: Välkommen! Förstår att du blir lite besviken, jag har trott att vår ska komma tidigt också, jag har ju iofs en hel vecka kvar så förstår att det är trist för er som tom passerat bf. Man blir lite knäpp av att leta tecken på förlossningsstart osv. Jag har haft mkt förvärkar och sammandragningar och då tror man ju ibland att nu drar det igång men så händer inget, det är trist. Nu har det dock lugnat sig lite så jag räknar med att gå en del över tiden. När föddes ditt första barn?

• lelzor

[quote=71227143][quote-nick]Squatinidae666 skrev 2013-09-27 14:33:42 följanstannar medote-nick]Har det hänt något nytt?

Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...[/quote]

Men vad gör dom om bebis inte ligger rätt vid förlossningstart? Hoppas den stannar med huvudet ner nu! :)

• lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 17:54:32 följande:
    atsw: Är din fortfarande ruckbar, som förstföderska? Är det inte ganska ovanligt? Ja precis det är ju skillnad om den står som din då, rätt men inte helt fixerad eller inte alls inställd med varken säte eller huvud. min lägger sig på tvären, ganska hgt så det är ju ingen sätesbjudning heller som man kunde ha förberett sig för heller. Tycker det låter lite riskabelt att vänta och se om den sjunker ner med huvudet iom värkar...

lelzor: Välkommen! Förstår att du blir lite besviken, jag har trott att vår ska komma tidigt också, jag har ju iofs en hel vecka kvar så förstår att det är trist för er som tom passerat bf. Man blir lite knäpp av att leta tecken på förlossningsstart osv. Jag har haft mkt förvärkar och sammandragningar och då tror man ju ibland att nu drar det igång men så händer inget, det är trist. Nu har det dock lugnat sig lite så jag räknar med att gå en del över tiden. När föddes ditt första barn?

Jag har knappt en tränande livmoder, men en bebis med fullt ös i Min första föddes 2010, med akutsnitt. Hoppas det går lite lättare denna gång och att jag slipper snitt igen :) med honom hade jag förvärkar i 5 veckor.. skönt att slippa det denna gång, men jag skulle vilja ha ett litet tecken men det kommer väl när jag slutar vänta!
  • Squatinidae666

lelzor: Jag antar att det blir snitt då och det var just det den första läkaren absolut ville undvika. Läkarna idag verkade mer tänka att de får ta det då. Kändes som att den första läkaren gjorde en tryggare bedömning. Så när den vänder igen vilket jag tror den gör, den har mkt plats och mycket fostervatten så ska jag ringa in igen...

Men din bebis ligger rätt och så? Är den fixerad? Oj hur kom det sig att det slutade i snitt? 

• lelzor

Det känns ju tryggare om man har en plan än att det ska bestämmas i sista sekund, stå på dig där :) jag har aldrig gillat uttrycket "vi får se" :-P

Jag hade en segdragen latensfas, började med riktigt onda värkar på onsdagen och hade öppnat mig 4 cm på fredagen. Sov inget de nätterna och fick aldrig regelbundna värkar. Fick sova på morfin natten till lördag och fick värkstimulerande på lördag eftermiddag. Men det tog tid och jag öppnade mig helt så när som på en liten kant som aldrig försvann. Dock gjorde de flera lactat test på min pojke (mjölksyra) och märkte att han blev mer och mer trött. man hade svårt mäta hans hjärtljud så då blev jag sövd. Kl 3.16 är han född natten till söndag, helt kry och skrikande. Han hade inte roterat som han skulle och hade suttit fast. Förmodligen pga värkstimulerade så gick hans nedsjunkning snabbare än hans roterande.

• Squatinidae666

Ja precis, och första läkaren menade att det är bättre med riskerna vid igångsättning än att riskera ett ev. snitt. Dessutom ett akut då. Men vänder bebis på sig igen så ska jag stå på mig!

Jag har nog aldrig hört förut att man öppnar sig så när som på en kant, låter som det var jobbigt både för dig och honom, skönt att du fick ett snitt då. Gissar att det ändå blev positivt med snitt då? Det borde ju kunna hända mig också något liknande om bebisen inte sjunker ner som den ska... 

Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?