• lelzor

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

Hej!

Bf+2 idag och inga som helst känningar på att det skulle va på g. Jag var så säker på att vår flicka skullle komma före bf bara för att det är nr två, men icke! Varje morgon när jag vaknar så blir jag lite besviken för att det inte hänt något under natten. Här inte hört om så många där förlossningen startat på dagen. Lycka till alla som väntar!

• lelzor

[quote=71227143][quote-nick]Squatinidae666 skrev 2013-09-27 14:33:42 följanstannar medote-nick]Har det hänt något nytt?

Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...[/quote]

Men vad gör dom om bebis inte ligger rätt vid förlossningstart? Hoppas den stannar med huvudet ner nu! :)

• lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 17:54:32 följande:
    atsw: Är din fortfarande ruckbar, som förstföderska? Är det inte ganska ovanligt? Ja precis det är ju skillnad om den står som din då, rätt men inte helt fixerad eller inte alls inställd med varken säte eller huvud. min lägger sig på tvären, ganska hgt så det är ju ingen sätesbjudning heller som man kunde ha förberett sig för heller. Tycker det låter lite riskabelt att vänta och se om den sjunker ner med huvudet iom värkar...

lelzor: Välkommen! Förstår att du blir lite besviken, jag har trott att vår ska komma tidigt också, jag har ju iofs en hel vecka kvar så förstår att det är trist för er som tom passerat bf. Man blir lite knäpp av att leta tecken på förlossningsstart osv. Jag har haft mkt förvärkar och sammandragningar och då tror man ju ibland att nu drar det igång men så händer inget, det är trist. Nu har det dock lugnat sig lite så jag räknar med att gå en del över tiden. När föddes ditt första barn?

Jag har knappt en tränande livmoder, men en bebis med fullt ös i Min första föddes 2010, med akutsnitt. Hoppas det går lite lättare denna gång och att jag slipper snitt igen :) med honom hade jag förvärkar i 5 veckor.. skönt att slippa det denna gång, men jag skulle vilja ha ett litet tecken men det kommer väl när jag slutar vänta!
  • lelzor

Det känns ju tryggare om man har en plan än att det ska bestämmas i sista sekund, stå på dig där :) jag har aldrig gillat uttrycket "vi får se" :-P

Jag hade en segdragen latensfas, började med riktigt onda värkar på onsdagen och hade öppnat mig 4 cm på fredagen. Sov inget de nätterna och fick aldrig regelbundna värkar. Fick sova på morfin natten till lördag och fick värkstimulerande på lördag eftermiddag. Men det tog tid och jag öppnade mig helt så när som på en liten kant som aldrig försvann. Dock gjorde de flera lactat test på min pojke (mjölksyra) och märkte att han blev mer och mer trött. man hade svårt mäta hans hjärtljud så då blev jag sövd. Kl 3.16 är han född natten till söndag, helt kry och skrikande. Han hade inte roterat som han skulle och hade suttit fast. Förmodligen pga värkstimulerade så gick hans nedsjunkning snabbare än hans roterande.

• lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 19:54:40 följande:
    Ja precis, och första läkaren menade att det är bättre med riskerna vid igångsättning än att riskera ett ev. snitt. Dessutom ett akut då. Men vänder bebis på sig igen så ska jag stå på mig!

Jag har nog aldrig hört förut att man öppnar sig så när som på en kant, låter som det var jobbigt både för dig och honom, skönt att du fick ett snitt då. Gissar att det ändå blev positivt med snitt då? Det borde ju kunna hända mig också något liknande om bebisen inte sjunker ner som den ska... 

Ja, nu såhär i efterhand tycker jag att det var bra att det slutade i snitt, men just precis efteråt kände jag mig lite snuvad på en "riktig" förlossning eftersom jag knappt minns första mötet med min son, var så hög på morfin!

Denna gång kommer de avslutas "i tid" om det drar ut på tiden så att jag får ett vaket snitt :)

Hur går det för dig? Har bebben vänt tillbaka sig?
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-28 19:05:06 följande:
    iris b: Då gjorde de en väldigt bra viktuppskattning ser jag när jag läser tillbaka i tråden! 

lelzor: Bebis hade inte vänt igen inatt men den verkar vara på väg igen vad jag kan känna... 

Hur har det gått? Själv sitter jag med riktigt ont i ryggen. Har känt av alla sammandragningar idag, så jag hoppas att det verkligen är på g nu! Har ju hela tiden tänkt att jag ska få en septemberbebis och det är ju bara i morgon kvar!

Iris b: grattis till bebisen!
  • lelzor

Atsw, jag håller tummarna du kommer igång innan igångsättning :)

för mig har det lugnat ner sig, men en liten ljusglimt är att slemproppen gick idag, så jag hoppas hoppas! Dock kan det ju dröja ändå, men min förra förlossning började såhär :)

• lelzor

squatinidae666: bara några timmar innan första värkarna. Dock 1 dygn innan jag öppnade mig, men som sagt då tog min förra förlossning låång tid och jag hoppas denna går fortare :)

Jag kan tänka mig att man lär sig efter ett tag hur bebben ligger i magen, speciellt om man har en så rörlig som du har! Vad sa din bm?

Atsw: hoppas hinnsvepningen ger resultat :) har du gjort någon sån tidigare?

• lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:19:37 följande:
    lelzor: Men denna gången har det inte dragit igång ännu?

bm sa att den ligger med huvudet upp igen, eller lite snett  så inte ens ett säte så det var upp till förlossningen igen för bedömning och nu ska de vända på onsdag och sätta igång efter, hon kollade hur mogen jag var och det var bra förutsättningar...

atsw: Hoppas den ger resultat, jag gjorde tre tror jag med min tvåa men inget hände tyvärr då men jag gjorde det tidigare än du också. Du bör ju ha bättre förutsättningar! 

Hade onda förvärkar hela dagen igår, men efter en god natts sömn så är det som bortblåst.. tråkigt värre..

Ok, då blir du igångsatt direkt efter vändningen då eller? :)

atsw: har det hänt något mer?
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-10-01 08:24:12 följande:
    lelzor: Trist :(. Ja direkt efter imorgon emn antar att allt kan dröja väldigt många timmar ändå.

atsw: Hur tätt kommer värkarna? Man kan inte ta för givet att det kommer ta tid så lyssna på dina instinkter! Min första är född ca 4 timmar efter värkstart, också täta som jag vaknade av, också vid halvfem :)

Hoppas på att det går bra för er båda, här har det stannat av helt. Men idag ska jag be om att få komma in till förlossningen på kontroll för att jag har ont utan värkar. Annars blir det tillväxtultraljud i morgon!
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-10-02 20:30:02 följande:
    Hur gick det idag på förlossningen? 

Jag blev hemskickad igen, bebis har vänt sig rätt självmant och då vill de hellre ha ett naturligt förlopp då det är mindre risker. De tror inte bebis kommer vända då det är lite mindre plats nu men ska in och kolla så den inte vänt på fredag igen om jag är orolig.... 

Har inte börjat öppna mig igen, men livmodertappen har minskat så något har hänt iaf :) läkaren gjorde en hinnsvepning på mig, men jag vet inte om det har gjort något. Har haft några starka värkar, men inget regelbundet! Nu på morgonen är det lugnt igen. Molvärk men inte mer..

Va skönt att bebisen ligger rätt självmant :) när hade du bf? Hoppas den bestämmer sig för att dyka upp nu :)
  • lelzor

Nu har jag gått över 8 dagar! Var på tillväxtultraljud idag och de konstaterade att jag hade lite mindre fostervatten så nu åka jag bli igångsatt i morgon! Dock nämnde de läkemedlet cytotec och det tänker jag vägra, har bara hört dåligt om det.. har ni hört något om det förut?

• lelzor

Jag provar också så naturligt som möjligt, eftersom jag i största möjliga mån vill undvika snitt. Blir det snitt ändå, så får det vara, bara bebis mår bra :)

Jag skulle vilja prova den där ballongmetoden om du läst om den? Det känns naturligt :)

De sa att livmodertappen var mjuk och mogen och de hoppas på att jag kommer igång i natt av mig själv :) men gör jag inte det ska jag ringa förlossningen i morgon på morgonen så får jag en tid då :) jag är inbokad, men de kunde inte ge en exakt tid i förväg!

• lelzor

Grattis atsw!!!

Våran lilla tjej föddes igår morse kl 05.24. Vårt igångsatt med ballongmetoden och värkstimulerande. Fungerade alldeles utmärkt och lillan föddes vaginalt som önskat :)

Hur mår TS?

• lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-10-06 12:33:28 följande:
    lelzor: Åh stort grattis, vad kul att allt gick som förväntat! Mår ni bra?

Jag blev inskriven för vändning och igångsättning igår då bebis återigen låg fel på bf . Den hade då över natten vänt sig tillbaka med huvudet ner men de provade att sätta igång mig med cytotec under hela dagen igår, som resulterade i pinvärkar hela dagen och halva natten. Absolut inget hände mer än att bebisen i princip fixerat sig och idag fick jag åka hem igen... Bf +2

Vi mår alldeles utmärkt, lillan är just nu en fröjd som äter och sover hela tiden :)

Det var en envis bebis du har där! Men har det satt igång nu efteråt??
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-10-12 22:00:05 följande:
    Ja dom börjar bli så oroliga men jag mår också ganska bra ändå om man jämför med många som har panik. Jag har tex ingen vätska alls som ömmar och knappt ont i rygg eller så men har mina blodtrycksfall som jag haft hela graviditeten som vore skönt att slippa men framförallt är jag orolig för bebisen och hur ska förlossningen gå, man har så mkt tid att tänka, FÖR mycket!

Ja efteråt är hela väntan bara borta, det är ganska fascinerande! Grattis till tiodagarsbebis :)

Usch för blodtrycksfall, det hade jag oxå under graviditeten! Har du varit på något tillväxtultraljud?
Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?