• Squatinidae666

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

Fler som är i v. 38 och således har fullgångna bebisar som det nu bara är att vänta på i upp till fem veckor?

Jag väntar mitt tredje barn och har haft mycket förvärkar och sammandragningar och har trott att bebis ska komma ett tag men nu är jag ganska inställd på att gå över, har gjort så med de andra två men hade visserligen bara sammandragningar då, inte onda förvärkar som denna gång. Nu får ju bebis dessutom komma när som, vilket på ett sätt gör väntan längre men ändå mindre orolig. Hur känner ni?

Hur mår ni? När har ni BF och är det första barnet eller syskon som väntas?

• Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?
  • Squatinidae666

lelzor: Vad spännande! Håller tummarna! Hoppas det blir en septemberbebis för dig Glad! Jag tror jag kommer gå över med 11 dagar, har bara fått det för mig, förstår inte riktigt hur bebis ligger just nu heller men försöker att inte stressa, tror ändå det dröjer lite till, har ju 5 dagar till bf också och alla värkar och sd har i princip försvunnit...

• atsw

Ohh jag hoppas också på bf+11, för då blir det i morgon, hehe ;)

Jävligt less nu alltså! Det känns liksom som att det inte finns nåt slut på det hela även om man vet att det närmar sig för varje dag som går.

• Squatinidae666

atsw: Förstår verkligen det :(. Jag har lite panik ibland bara av vetskapen att inte veta när det blir. Jag kan absolut vänta men blir tokig på att inte veta. Men då hopas vi på imorgon för dig så du också får en septemberbebis Glad. Men allvarligt talat så måste ju oddsen för bebis öka markant för varje dag man går över bf+10? Läste någonstans att det är väldigt få procent som föder efter bf+10...

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-29 21:06:18 följande:
    atsw: Förstår verkligen det :(. Jag har lite panik ibland bara av vetskapen att inte veta när det blir. Jag kan absolut vänta men blir tokig på att inte veta. Men då hopas vi på imorgon för dig så du också får en septemberbebis . Men allvarligt talat så måste ju oddsen för bebis öka markant för varje dag man går över bf+10? Läste någonstans att det är väldigt få procent som föder efter bf+10...

Jasså..då är ju jag en av dom få iaf, för innan midnatt kommer h*n ju inte komna, hehe ;)

Ja det är jobbigt att inte veta.

Läste att snittet när man går över är bf+4.. vet inte hur vanligt det är med igångsättning pga överburenhet.
  • Squatinidae666

Ja därför borde det vara väldigt stor sannolikhet att den kommer nu, samtidigt tycker jag iofs man hör att många blir igångsatta nu så jag vet inte. Har försökt hitta statistik för det men inte hittat. Hoppas du slipper det!

• atsw

Nä jag hittar inte heller..

Ja jag hoppas verkligen jag slipper!

• lelzor

Atsw, jag håller tummarna du kommer igång innan igångsättning :)

för mig har det lugnat ner sig, men en liten ljusglimt är att slemproppen gick idag, så jag hoppas hoppas! Dock kan det ju dröja ändå, men min förra förlossning började såhär :)

• Squatinidae666

lelzor: Ah då kanske det är dags, hur lång tid tog det förra gången innan det drog igång efter slempropp? 

Jag är rädd att min bebis har vänt igen, ska till bm i eftermiddag så får hon känna så jag inte åker upp till fölossningen igen i onödan Har ju haft rätt förut men nu har jag svårt att känna vad som är vad men har för mycket bebis i sidorna för att den ska ligga rätt... 4 dagar kvar till bf idag, den är envis! 

• atsw
    lelzor skrev 2013-09-30 07:53:39 följande:
    Atsw, jag håller tummarna du kommer igång innan igångsättning :)

för mig har det lugnat ner sig, men en liten ljusglimt är att slemproppen gick idag, så jag hoppas hoppas! Dock kan det ju dröja ändå, men min förra förlossning började såhär :)

Ja jag hoppas det med! Fått en hinnsvepning idag, så får se om den ger nåt resultat. .

Ohoj, då hoppas vi det sätter igång för dej snart! :)

Fan, känns som jag är den sista på jorden som ska föda barn! Haha ;)
  • lelzor

squatinidae666: bara några timmar innan första värkarna. Dock 1 dygn innan jag öppnade mig, men som sagt då tog min förra förlossning låång tid och jag hoppas denna går fortare :)

Jag kan tänka mig att man lär sig efter ett tag hur bebben ligger i magen, speciellt om man har en så rörlig som du har! Vad sa din bm?

Atsw: hoppas hinnsvepningen ger resultat :) har du gjort någon sån tidigare?

Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?