• Squatinidae666

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

Fler som är i v. 38 och således har fullgångna bebisar som det nu bara är att vänta på i upp till fem veckor?

Jag väntar mitt tredje barn och har haft mycket förvärkar och sammandragningar och har trott att bebis ska komma ett tag men nu är jag ganska inställd på att gå över, har gjort så med de andra två men hade visserligen bara sammandragningar då, inte onda förvärkar som denna gång. Nu får ju bebis dessutom komma när som, vilket på ett sätt gör väntan längre men ändå mindre orolig. Hur känner ni?

Hur mår ni? När har ni BF och är det första barnet eller syskon som väntas?

• Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?
  • atsw
    lelzor skrev 2013-09-30 15:44:58 följande:
    squatinidae666: bara några timmar innan första värkarna. Dock 1 dygn innan jag öppnade mig, men som sagt då tog min förra förlossning låång tid och jag hoppas denna går fortare :)

Jag kan tänka mig att man lär sig efter ett tag hur bebben ligger i magen, speciellt om man har en så rörlig som du har! Vad sa din bm?

Atsw: hoppas hinnsvepningen ger resultat :) har du gjort någon sån tidigare?

Det är första gången. Ja nu går jag ju bara runt å känner efter, hehe. Har lite molvärk emellanåt men mest ont i blygdbenet av nån anledning..

Men tror det va slemproppen som kom för ett tag sen iaf.
  • Squatinidae666

lelzor: Men denna gången har det inte dragit igång ännu?

bm sa att den ligger med huvudet upp igen, eller lite snett  så inte ens ett säte så det var upp till förlossningen igen för bedömning och nu ska de vända på onsdag och sätta igång efter, hon kollade hur mogen jag var och det var bra förutsättningar...

atsw: Hoppas den ger resultat, jag gjorde tre tror jag med min tvåa men inget hände tyvärr då men jag gjorde det tidigare än du också. Du bör ju ha bättre förutsättningar! 

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:19:37 följande:

bm sa att den ligger med huvudet upp igen, eller lite snett  så inte ens ett säte så det var upp till förlossningen igen för bedömning och nu ska de vända på onsdag och sätta igång efter, hon kollade hur mogen jag var och det var bra förutsättningar...

atsw: Hoppas den ger resultat, jag gjorde tre tror jag med min tvåa men inget hände tyvärr då men jag gjorde det tidigare än du också. Du bör ju ha bättre förutsättningar! 

Detta är ju min "enda chans", så jag hoppas. Kommer inte gå dit mer innan igångsättningen.

Från att hon gjorde hinnsvepningen å ngr timmar framåt hade jag typ konstant molvärk. Men nu har det lugnat sig väldigt mkt. Tror det gjorde ont då pga själva "ingreppet"

Men gissar att slemproppen kom pga hinnsvepningen. .

Än har jag inte gett upp hoppet ;)

Vet du inom hur lång tid det brukar sätta igång om det funkat?
  • Squatinidae666

Tror att det ska dra igång ganska snart, några timmar senare eller så men om slemproppen gick pga det skulle det ju vara en stark indikator på att det faktiskt hände något. Jag är inte så insatt tyvärr.

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:54:50 följande:
    Tror att det ska dra igång ganska snart, några timmar senare eller så men om slemproppen gick pga det skulle det ju vara en stark indikator på att det faktiskt hände något. Jag är inte så insatt tyvärr.

Ok..gjordes ju vid 9.30 så börjar ju lbli ngr timmar nu. Slemproppen kanske hade släppt ändå, det kan man ju aldrig veta iofs.
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:19:37 följande:

Hade onda förvärkar hela dagen igår, men efter en god natts sömn så är det som bortblåst.. tråkigt värre..

Ok, då blir du igångsatt direkt efter vändningen då eller? :)

atsw: har det hänt något mer?
  • atsw
    lelzor skrev 2013-10-01 06:44:51 följande:
    Hade onda förvärkar hela dagen igår, men efter en god natts sömn så är det som bortblåst.. tråkigt värre..

Ok, då blir du igångsatt direkt efter vändningen då eller? :)

atsw: har det hänt något mer?

Vaknade vid 4, halv 5 nånstans..haft regelbundna värkar sen dess. Pratade nyss med förlossningen men de sa bara att det brukar ta lång tid för förstföderskor och att det ska göra rejält ont. Så vänta och återkom...

Det som gör mej lite orolig är att de är så regelbundna så fort. Men kanske normalt?
  • Squatinidae666

lelzor: Trist :(. Ja direkt efter imorgon emn antar att allt kan dröja väldigt många timmar ändå.

atsw: Hur tätt kommer värkarna? Man kan inte ta för givet att det kommer ta tid så lyssna på dina instinkter! Min första är född ca 4 timmar efter värkstart, också täta som jag vaknade av, också vid halvfem :)

• iris b
    Squatinidae666 skrev 2013-09-28 22:16:23 följande:

Tråkigt att det blev som det blev men nu kan det bara bli bättre som du skrev. Man läker ju ofta snabbt. Sa dom något om att det skulle kunna bli svårläkt eller det var goda "odds"? 

De sa att oftast blir det inga problem (fick en sfinkterruptur så jag är sydd typ hela vägen..) men de sa att det är viktigt med bäckenbottenträning efteråt så jag har fått ett program att följa efter att det har läkt. Infektionsrisken finns ju tyvärr också :/
  • lelzor
    Squatinidae666 skrev 2013-10-01 08:24:12 följande:
    lelzor: Trist :(. Ja direkt efter imorgon emn antar att allt kan dröja väldigt många timmar ändå.

atsw: Hur tätt kommer värkarna? Man kan inte ta för givet att det kommer ta tid så lyssna på dina instinkter! Min första är född ca 4 timmar efter värkstart, också täta som jag vaknade av, också vid halvfem :)

Hoppas på att det går bra för er båda, här har det stannat av helt. Men idag ska jag be om att få komma in till förlossningen på kontroll för att jag har ont utan värkar. Annars blir det tillväxtultraljud i morgon!
Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?