• atsw

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

Halloj! Här är en till som går och väntar, förgäves känns det som..

Hade bf i torsdags, 19/9.

Sammandragningar har jag haft jätte länge och börjar även vänja mig vid "mensvärken", så jag vågar inte längre hoppas på att de ska vara något tecken.

Det händer ju ändå inget, hehe.

Av nån anledning var jag aldrig inställd på att passera bf trots att det är vanligast bland förstföderskor. Men det får jag ju äta upp nu ;)

Vilken tur att du va inne och de såg hur bebis ligger, gissar att det blivit lite bökigare om det upptäckts vid förlossningen. .?

Lycka till i morgon!

Borde ju va stor chans om h*n ligger på tvären till skillnad från säte. Nu är det ju ändå bara ett halvt varv ;)

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-26 12:28:37 följande:
    Hej atsw! Kul att vi blir flera här :)

Så du går också på övertid, jobbigt, inget nytt sen du sist skrev? 

Iris b: Ingen utveckling? Blir det igångsättning idag då?

Tack båda för lycka till, det var ett lyckat försök, obehagligt, höll på att kräkas och svimma samtidigt men försökte stänga av och låta dem göra sitt jobb så jag låg där och blundade när jag inte klöktes. Ja som du skrev så behövde de ju bara putta runt lite mer än ett halvt varv och inget som var fixerat som de behövde lyfta upp så var nog bästa förutsättningarna jag hade. Jättetrevlig personal!

Inget nytt :/

I morgon måste jag ringa för att få tid till på måndag på sjukhuset för kontroll av bebis. Ev igångsättning blir nästa fredag.. men det hoppas jag verkligen slippa!

Fy att det va så jobbigt med vändningsförsöket! Men bra att ert lyckades iaf :) Vad jag förstått så är det kanske drygt 50% som lyckas, å isf känns d ju lite som en chansning.
  • atsw

Ja det kan hända mkt på en vecka. Men mkt tankar som hinner komma, och man föreställer sig ju gärna ofta det värsta ;)

Då hoppas vi på nåt för dej i morgon då! :)

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 14:33:42 följande:
    Har det hänt något nytt?

Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...

Ja min är ruckbar och bm sa att det kan behövas ngr värkar för att fixeras. Men din ligger då snett på tvären typ eller..?

Har nu fått tid på måndag till spec.mödravården för koll av bebis och allt där inne å får väl bestämt datum också kanske..men ser allt bra ut blir det nog nästa fredag :/
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 17:55:11 följande:
    atsw: Nästa fredag blir det 2 veckor efter bf då?

Ja nästa fredag går jag in i v42..

Vet inte hur vanligt det är att de inte är helt fixerade såhär sent..men är nog vanligast att de är det, iaf bland förstföderskor ja.

Men enligt min bm så behöver det inte betyda nåt, men hade känts bättre om den varit det.
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-27 23:23:12 följande:
    atsw: Ok, men då har du max en vecka kvar, måste ändå vara lite skönt även om det är trist att gå över såklart och man helst vill att det startar självmant. Har du det jobbigt nu?

Ja förstår det men så länge den ligger rätt så ska det ju inte vara någon fara.

Går man på spec.mödravåden för att man gått över tiden? Är det första gången?

Ja det finns ju ett slut på det hela, ,hehe. Men vill ju helst slippa vänta ännu 1v då tiden aldrig gått långsammare. Men framförallt vill jag att det kommer igång av sig själv.

Fysiskt är det inte så jobbigt, mer psykiskt. Å alla som bara tjatar å bombar med frågor. Slutat svara ibland och har sagt till ett par stycken som varit riktigt på att det räcker och att vi säger till när bebisen har kommit.

Jag får gå dit för att göra alla undersökningar på bebis innan igångsättning. .ja det är första gången, vet inte om det behövs mer innan fredagen. .

Men verkar va olika beroende på vart man bor..verkar som att vissa kollas på förlossningen istället. På mitt sjukhus ligger dom två på samma ställe.
  • atsw

Ohh jag hoppas också på bf+11, för då blir det i morgon, hehe ;)

Jävligt less nu alltså! Det känns liksom som att det inte finns nåt slut på det hela även om man vet att det närmar sig för varje dag som går.

• atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-29 21:06:18 följande:
    atsw: Förstår verkligen det :(. Jag har lite panik ibland bara av vetskapen att inte veta när det blir. Jag kan absolut vänta men blir tokig på att inte veta. Men då hopas vi på imorgon för dig så du också får en septemberbebis . Men allvarligt talat så måste ju oddsen för bebis öka markant för varje dag man går över bf+10? Läste någonstans att det är väldigt få procent som föder efter bf+10...

Jasså..då är ju jag en av dom få iaf, för innan midnatt kommer h*n ju inte komna, hehe ;)

Ja det är jobbigt att inte veta.

Läste att snittet när man går över är bf+4.. vet inte hur vanligt det är med igångsättning pga överburenhet.
  • atsw

Nä jag hittar inte heller..

Ja jag hoppas verkligen jag slipper!

• atsw
    lelzor skrev 2013-09-30 07:53:39 följande:
    Atsw, jag håller tummarna du kommer igång innan igångsättning :)

för mig har det lugnat ner sig, men en liten ljusglimt är att slemproppen gick idag, så jag hoppas hoppas! Dock kan det ju dröja ändå, men min förra förlossning började såhär :)

Ja jag hoppas det med! Fått en hinnsvepning idag, så får se om den ger nåt resultat. .

Ohoj, då hoppas vi det sätter igång för dej snart! :)

Fan, känns som jag är den sista på jorden som ska föda barn! Haha ;)
  • atsw
    lelzor skrev 2013-09-30 15:44:58 följande:
    squatinidae666: bara några timmar innan första värkarna. Dock 1 dygn innan jag öppnade mig, men som sagt då tog min förra förlossning låång tid och jag hoppas denna går fortare :)

Jag kan tänka mig att man lär sig efter ett tag hur bebben ligger i magen, speciellt om man har en så rörlig som du har! Vad sa din bm?

Atsw: hoppas hinnsvepningen ger resultat :) har du gjort någon sån tidigare?

Det är första gången. Ja nu går jag ju bara runt å känner efter, hehe. Har lite molvärk emellanåt men mest ont i blygdbenet av nån anledning..

Men tror det va slemproppen som kom för ett tag sen iaf.
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:19:37 följande:
    lelzor: Men denna gången har det inte dragit igång ännu?

bm sa att den ligger med huvudet upp igen, eller lite snett  så inte ens ett säte så det var upp till förlossningen igen för bedömning och nu ska de vända på onsdag och sätta igång efter, hon kollade hur mogen jag var och det var bra förutsättningar...

atsw: Hoppas den ger resultat, jag gjorde tre tror jag med min tvåa men inget hände tyvärr då men jag gjorde det tidigare än du också. Du bör ju ha bättre förutsättningar! 

Detta är ju min "enda chans", så jag hoppas. Kommer inte gå dit mer innan igångsättningen.

Från att hon gjorde hinnsvepningen å ngr timmar framåt hade jag typ konstant molvärk. Men nu har det lugnat sig väldigt mkt. Tror det gjorde ont då pga själva "ingreppet"

Men gissar att slemproppen kom pga hinnsvepningen. .

Än har jag inte gett upp hoppet ;)

Vet du inom hur lång tid det brukar sätta igång om det funkat?
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-09-30 17:54:50 följande:
    Tror att det ska dra igång ganska snart, några timmar senare eller så men om slemproppen gick pga det skulle det ju vara en stark indikator på att det faktiskt hände något. Jag är inte så insatt tyvärr.

Ok..gjordes ju vid 9.30 så börjar ju lbli ngr timmar nu. Slemproppen kanske hade släppt ändå, det kan man ju aldrig veta iofs.
  • atsw
    lelzor skrev 2013-10-01 06:44:51 följande:
    Hade onda förvärkar hela dagen igår, men efter en god natts sömn så är det som bortblåst.. tråkigt värre..

Ok, då blir du igångsatt direkt efter vändningen då eller? :)

atsw: har det hänt något mer?

Vaknade vid 4, halv 5 nånstans..haft regelbundna värkar sen dess. Pratade nyss med förlossningen men de sa bara att det brukar ta lång tid för förstföderskor och att det ska göra rejält ont. Så vänta och återkom...

Det som gör mej lite orolig är att de är så regelbundna så fort. Men kanske normalt?
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-10-02 20:30:52 följande:
    atsw: Har bebisen kommit nu :)?

Ja, för nästan exakt 2 dygn sen kom en "liten" pojke till världen :) 3940g på sina 53cm.
  • atsw

Tack! Vi mår bra :) Nyförälskad är man trots kräk och mjölk överallt hela tiden ;)

Grattis till dej med lelzor! :)

Squatinidae666 skrev 2013-10-06 12:33:28 följande:
    lelzor: Åh stort grattis, vad kul att allt gick som förväntat! Mår ni bra?

Jag blev inskriven för vändning och igångsättning igår då bebis återigen låg fel på bf . Den hade då över natten vänt sig tillbaka med huvudet ner men de provade att sätta igång mig med cytotec under hela dagen igår, som resulterade i pinvärkar hela dagen och halva natten. Absolut inget hände mer än att bebisen i princip fixerat sig och idag fick jag åka hem igen... Bf +2

Men fy va segt för dej :/

Envis liten parvel där inne!
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-10-09 20:20:50 följande:
    Kul att höra att alla mår bra och njuter av första tiden !

Nej inget händer, Bf +5 idag och har sammandragningar och mer ondare förvärkar men inget händer. Men iom bebisen legat fel så länge tror jag att jag är på "minustid", kroppen har inte haft rycket neråt och har således inte förberett sig förrän nu och tror inte den hinner innan överburenhet. 

Blir det någon helgbebis kanske? ;)
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-10-12 19:56:10 följande:
    Tyvärr ser det inte så ut, Bf +8 idag och tror inte den tittar ut självmant. Detta för att den legat fel så länge så jag är inte pessimistisk utan försöker vara logisk. börjar kännas jobbigt, mycket onda sammandragningar till ingen nytta och känner mig orolig att något ska hända nu på slutet.

Usch :( Dagarna efter bf var pest å pina! Å då mådde jag nog ändå väldigt bra jämfört med många. Men nu 10 dagar senare när jag sitter här med min prins så är det som bortblåst.
  • atsw
    Squatinidae666 skrev 2013-10-12 22:00:05 följande:
    Ja dom börjar bli så oroliga men jag mår också ganska bra ändå om man jämför med många som har panik. Jag har tex ingen vätska alls som ömmar och knappt ont i rygg eller så men har mina blodtrycksfall som jag haft hela graviditeten som vore skönt att slippa men framförallt är jag orolig för bebisen och hur ska förlossningen gå, man har så mkt tid att tänka, FÖR mycket!

Ja efteråt är hela väntan bara borta, det är ganska fascinerande! Grattis till tiodagarsbebis :)

Tack ;) är helt betuttad ;)

Ja det är ju det, man har FÖR mkt tid! Och tankarna hinner ju fram och tillbaka till månen flera ggr om.

Hoppas det händer något snart!

På något sätt kommer den ju ut å det kommer gå bra :)

De tar så himla bra hand om både mamma å bebis.

Min va inte helt nere och redo flr att komma ut men det va nåt med mjölksyra de kollade så då ville de plötsligt ha ut honom ändå. Så d va ju bara å sätta igång å krysta, hehe.

Och 13 min senare var han ute :)
Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?