BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Barnmorskan var lite osäker sist men hon trodde att bebisen låg med huvudet ner. Jag tycker det är jättesvårt att känna hur den ligger. Men det kanske beror på att jag är lite "fluffig"...
Barnmorskan var lite osäker sist men hon trodde att bebisen låg med huvudet ner. Jag tycker det är jättesvårt att känna hur den ligger. Men det kanske beror på att jag är lite "fluffig"...
Vi är eniga om att det blir en Elvira. Om det blir en pojke så har vi inte den blekaste. Min mormor är rätt rolig när hon kommer med förslag. Hon struntar i om det finns andra i familjen/närmsta släkten som heter så och menar att man inte kan tänka så. För mig tar det emot att ge mitt barn samma tilltalsnamn som min kusin har gett sin dotter eller kompisen som fick barn för någon månad sen. Är det bara jag eller tänker fler likadan ang namn?
Nu tror jag minsann att vi har allt hemma. Sängen är inte ihopmonterad men den finns här. Köpte hem ett till paket blöjor och även en förpackning med ersättning OM amningen inte skulle funka/mjölken inte räcker till. Ska börja plocka lite till bb-väskan kommande vecka men det känns som att det inte är någon panik med den. Jag har ju typ TVÅ MÅNADER kvar. Buuuhuuu!
September och idag kommer äntligen min vikarie! Känner mig opepp till det mesta just nu. Igår låg jag i sängen halva eftermiddagen och var tjurig och bitter. Har för ont för att gymma och för ont/osmidig för att skruva med mina bilar. Förra graviditeten bytte jag till vinterdäck i v 34 utan problem på en av bilarna. Nu kan jag knappt kolla oljan för jag kommer inte åt spaken till huvlåset inne i kupén. Blir ännu mer bitter när sambon utan problem kan syssla med sitt intresse (som jag spyr på). Inget jag säger till honom så klart!
Längtar till fredag iaf. Då blir det till att skämma bort oss, eller mig i första hand, på herrgård med trerätters, övernattning och frukostbuffé. Sen väntar en lägenhetsförsäljning att ta tag i. Buuuhuuu! Fixa inför fotografering och visning.
Hoppas att ni andra är på bättre humör!
Nu känns humöret lite bättre! Var in med ena bilen på besiktning och den blev godkänd, ett orosmoment mindre. Min vikarie verkar snappa upp saker rätt fort så jag hoppas att han har fått hyfsad koll på allt till den 23:e då det är läkarbesök igen. Imorgon är det besök hos BM. Jag tycker inte att det har varit lika mycket aktivitet i magen de senaste dagarna... Bör man oroa sig?
Ringde BM nu och lämnade ett meddelade. Får hoppas att hon hinner ringa upp innan hon slutar, annars får jag ringa förlossningen när jag hämtat dottern från dagis och sambon från jobb. Hur ofta brukar man ringa sin BM om sånt här? Kan känna mig lite jobbig de gånger jag. har ringt och haft frågor... Å andra sidan vet jag att syrran va upp på förlossningen var och varannan vecka för att hon va orolig.
BM ringde vid halv fyra och tjugo i fyra låg jag på britsen hos henne. Hjärtat pickar på, låg runt 130. Vanligtvis brukar det ligga runt 150. Men det oroade hon sig inte över. Däremot gillade hon inte att det varken gick upp eller ner. Hon sa att antingen sover bebisen eller så är den stressad. Hon började trycka och göra det obekvämt för bebis så att den skulle reagera lite. Efter 10-15 min sa hon att hjärtfrekvensen hade gått upp och ner 2-3 ggr och att hon var nöjd men om jag var orolig så skulle jag åka till förlossningen så att de fick ta en kurva och kolla med UL. Just att hon sa så får mig att bli lite orolig. Rörelserna har inte direkt ökat... Så nu velar jag lite. Ska jag ringa hit moster eller inte? Kanske är lika bra att ta det säkra före det osäkra.
Besöket hos förlossningen tog ungefär två timmar igår. Kurvan såg jättefin ut, skolboksexempel sa både barnmorskan och läkaren. På UL såg läkaren att bebis gjorde andningsövningar vilket de inte gör om saker och ting inte står rätt till. Trots alla lugnande ord och besked så känns det inte som det har gjort tidigare men jag får lita på de lärda.
Hade besök inbokat hos BM idag på förmiddagen och allt såg bra ut. Har inte gått upp något i vikt sedan sist trots att magen har vuxit. Hon tycker verkligen inte att jag ska jobbba men den där arbetsmoralen...
Någon av er tjejer som kan det där med blodtryck? Jag har aldrig satt mig in i det tidigare då jag alltid fått höra att mitt har varit bra. I måndags när jag var in till förlossningen påpekade undersköterskan att övertrycket var lite lågt och frågade om jag brukade ha det. Blodtrycket låg på 100/80, vanligtvis brukar mitt ligga på 120/80. Igår när jag var till BM så låg det oxå på 100/80. Jag har inte funderat på det förrän min kollega frågade för en stund sen vad jag har för blodtryck och han reagerade över det. Kan min yrsel och mitt illamående hänga samman med det kanske?