Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-09-20 20:07:53 följande:

Men VA? Det har jag ju levt på denna veckan :( Vad kan hända? Usch nu blev jag helt nojjig.
    Hon visste inte varför, men jag använde Otrivin när jag väntade dottern och henne är det inga fel på.

Kopierade från Fass:
    Graviditet och amning

Som en försiktighetsåtgärd skall Otrivin inte användas av gravida kvinnor annat än efter förskrivning från läkare. Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Som en försiktighetsåtgärd skall Otrivin inte användas av ammande kvinnor annat än efter förskrivning från läkare. Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-09-20 20:23:04 följande:
    Men fy för att det står olika på FASS & Otrivins hemsida.. Otrivin rekommenderar dock inte Comp eller Menthol stod det ju och jag använder bara den vanliga. Men imon blir det direkt att köpa vanligt Nezeril. Behöver ju ta i natt annars kan jag inte andas ;(
    Jag tycker det är rätt märkligt att det står olika! Jag köpte iaf Nezeril ist men har alltid gillat Otrivin bättre...
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu har jag fått tummen ur och börjat med BB-väskan... Tänkte även börja med förlossningsbrevet nu. Hur har ni andra gjort, har ni gått igenom det med er partner innan?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Oj vad ni har varit aktiva i tråden idag! 35 olästa inlägg! Haha!

Ang namn så är vi överens och om hon såg rätt på RUL blir det ju en flicka och då blir det en Elvira. Något andranamn har vi inte kommit fram till än. Elin har vi diskuterat, det heter min gammelmormor i förnamn och jag samt två till i släkten i andranamn. Egentligen skulle jag vilja att hon får dotterns förnamn som andranamn men det vill inte dottern. Haha! Så vi får se hur det blir.

Verkar vara många som har sd! Jag har börjat få lite, framförallt på natten. Men än är det lång tid kvar för min del. Tror inte att förlossningen kommer dra igång tidigare än beräknat.

Idag har jag iaf shoppat en till amningsbh och sovplagg att ha på sjukan. Mina nattlinnen är urtvättade och rätt sunkiga...

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag läste att det var någon/några (?) av er som hade impregnerat vagnen, kommer dock inte ihåg vem/vilka. Men vad för impregnering använde du/ni?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-09-22 20:43:56 följande:
    Dottern kom 8 dagar tidigt så man hoppas ju lite på samma denna gången.. bara för det får jag väl gå över, haha.
    Vet precis, var gravid och fick ett MA innan dottern blev till så jag var lite nojjig förra graviditeten. Denna gången är jag lugnare men tänker istället mer på förlossningen och allt som kan gå fel där... plus att nu har man ju en frisk & kry unge... har man verkligen samma tur nästa gång ? Ja du fattar ju hur det snurrar i skallen på en...
    Så där tänker jag oxå! Rätt hemskt men svårt att undvika. Dottern är sjuk ytterst sällan (max 3 ggr/år), har alltid varit lätt att göra med. Sovit bra, trygg i sig själv osv. Känns inte som att man skulle kunna ha sån tur två gånger.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

WOHO! Idag är det sista dagen på jobbet och sen får jag vara hemma och ha ont på heltid. Har redan förbaskat ont trots att klockan inte ens är åtta så det är nog dags att ta hand om mig själv ett tag nu.

anns - Jag använde den impregneringen vi köpte på Ica Maxi. Vagnen står på balkongen och luftar, tänkte köra en vända med impregneringen ikväll igen, sen får vi se om det blev bra eller ej. Har aldrig impregnerat något tidigare... Förvånad
    Vi bytte sängkläder igår och la faktiskt plastad frotté på min sida. Tog två sånna där små som man köper på IKEA.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu äntligen så kan jag koppla av! Sjukskriven 100% resten av graviditeten. Trött som en gnu. Kom på att BM inte kollade mitt järnvärde sist, tror att det är rätt lågt för jag känner mig mer död än levande just nu.

Det hugger till i sidorna på mig i nedre delen av magen då och då. Någon som har något liknande? Det håller i sig i en 10-15 sekunder kanske och sen slutar det. Främst när jag går. Irriterande som attan!

Idag när jag hämtade dottern på förskolan sa hon att hon hade en överraskning i väskan till mig. I väskan låg en body och två par bebisstrumpor som hon hade fått köpa till bebisen med sin farmor. Så gulligt!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Ja, jag blev jätteglad och lite förvånad. Dottern har ju en annan farmor än vad bebben kommer att ha, därav min förvåning. Bra tips om att köpa något från bebben till det större barnet oxå!

Idag har jag förövrigt beställt hallonbladste. Jag som inte ens dricker te... MEN jag gör nästan vad som helst för att slippa gå till 30:e oktober nu! Läkaren sjukskrev mig till 3:e november. 3:E NOVEMBER! Aldrig att jag står ut så länge!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Jag beställde från den sidan. Det blev varianten i påse. Skulle egentligen ha kollat om hälsokostbutiken nere i centrum hade men dottern var SÅ kissnödig att vi inte hann med det. Haha! Jag har för mig att det är okej från v 36. Det står v 35 på den sidan men de menar nog 35 fullgångna veckor.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?