Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Bm trodde inte att det var fostervatten som var blött i trosan i natt. Hon har inte kunnat känna hur bebisen ligger än så om hon inte kan känna det om två veckor blir det ul. Sist jag var på förlossningen låg den med huvudet ner men det är ju ett tag sen. Hoppas lite på att hon inte känner hur den ligger för det är så mysigt med ul!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag dricker varken kaffe eller te men cola dricker jag, dock inte varit speciellt sugen på det den här graviditeten. Med dottern drack jag nog mer cola än vad jag har gjort denna gång och med henne gick jag över 8 dagar.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anns skrev 2013-09-19 10:23:02 följande:
    Appropå förlossningspresent så fick respektive en checklista av bm igår på förlossningsinfon. Jätte bra brev med saker som ens respektive har i uppgift till förlossningen. Där stod det faktisk att denne kanske ska ta med en förlossningspresent till kvinnan =). Tyckte jag va skit bra, hintade lite att den raden ska vi stryka under. Hoppas att han förstod att jag menade allvar och att han faktiskt köper en present, skulle bli så glad då. Vill gärna ha en MK- väska, hahah. Men har inga förhoppningar om att jag kommer få nått.

Själv har jag funderat på att köpa en ny snygg väska till honom i present, tror han kommer bli glatt överaskad =).
    Hoppsan! Det var inte illa att det stod med där! Jag har ju hintat sambon om det och han brukar vara rätt bra på att köpa presenter. Både spontana och födelsedagspresenter. Har funderat på att köpa någo till honom oxå men har inte den blekaste om vad. Jag vet att han skulle vilja ha GTA V och NHL14 till PS3 men det känns liiiiite risky att köpa tv-spel när vi får tillökning. Nog för att han skulle stänga av om jag sa till honom men ändå... Är det något han vill ha så brukar han köpa det själv medan jag kan gå och längta och vela ett bra tag innan jag antingen skippar det eller slår till efter många om och men. Så det är allt annat än lätt att köpa något till honom.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Har varit till sjukgymnasten en sväng. Tänkte först avboka tiden imorse eftersom att jag känner mig "konstig". Läpparna är helt uppsvullna, fått en vagel under vänstra ögonlocket = svullet och rött, knappt sovit något i natt, haft hjärtklappning och svettningar. Upptäckte mer slem i trosskyddet precis innan jag åkte dit... Bad henne iaf att inte sticka mig idag utan bara skriva en ny bedömning inför läkarbesöket som jag har på måndag. Så trött på att ha ont! Vecka 35 idag, bara 41 dagar kvar...

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-09-19 15:00:26 följande:
    Usch det borde du väl ringa din BM om ? Plötslig svullnad kan ju bero på havandeskapsförgiftning..
    Jag var hos henne igår och då såg den där stickan man kissar på bra ut och blodtrycket låg på 100/60. Och det är bara läpparna och vänstra ögonlocket. Brukar man inte svullna på fler ställen om det är havandeskapsförgiftning?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay - Jag satt just och funderade på hur det gick för er! Läskigt! Vad skönt att ni äntligen ar fått komma hem. Lilla Isabella ser ut att vara alldeles underbart söt! Hur har storebror reagerat på lillasyster?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Vår plan är till att börja med att jag ska vara hemma i 10 månader, sedan ska sambon ta över. Han kommer att vara involverad i en stor flytt av ett centrallager nästa år och den beräknas vara klar till september så det passar rätt bra med vår planering. Vi har inte bestämt exakt hur länge han ska va hemma men det lutar åt 4-5 månader. Hur många dagar jag ska ta ut har vi inte bestämt än. Går det fort att sälja sambons bostadsrätt som är ute på annons så blir det ett antal tusen över varje månad och då tar jag nog bara 4-5 dagar. Men tills den är såld så blir det iaf 6 dagar.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    FamMorrhår skrev 2013-09-20 13:32:32 följande:
    Å här kom en liten flicka igår morse! ?
    Jag trodde de var en pojk men tji fick jag! Snittet gick super bra och ett otroligt team i opsalen!! Bra upplevelse blev det! De enda som blev vart lågt blodtryck och puls så jag vart yr. Men de fixade dom snabbt!!
    51cm och ganska precis 3kg... så vacker!!
    Uppe å går är jag men kanske inte så kaxig haha... känns ju om man säger så..
    Åhh! Vad härtligt! Grattis till er!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

För min del är det bara 4 timmar kvar på jobbet på måndag och sedan blir jag sjukskriven på heltid. Jag ser faktiskt fram emot det nu! Det gör så fruktansvärt ont och domnar högt upp i magen där den lilla trycker.

Träffade en kollega/konsult idag som jag inte träffat på ett tag. Hennes kommentar: "Vad stor du har blivit! Är du säker på att det inte är TRE stycken där inne?". Men tack för den! Jag ogillar redan min gravidmage för den ser inte ut som en gravidmage brukar göra oxå spär hon på det ännu mer. Varför kan folk inte bara hålla käften? Och varför måste de hålla på och kladda på magen? Rynkar på näsan

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag var till apoteket tidigare idag och köpte något att ha på mina svullna läppar oxå tänkte jag köpa nässpray, Otrivin som jag brukar köpa. När jag skulle betala sa kvinnan som stod i kassan att man som gravid INTE ska använda Otrivin. Tydligen nytt sen ca en månad tillbaka och de har inte hunnit få in det i bipacksedeln än. Hon visste inte varför men i övriga Europa har det varit så länge och det är inte förrän nu som läkemedelsverket har fört in det här hemma. Tänkte bara dela med mig av infon om det är fler än jag som har lite nästäppa pga graviditeten. 

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?